Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før Seroquel depot virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt på Seroquel depot og lurer på hvor lang tid det kan ta før jeg merker effekt? Glemte å spørre legen om dette. Jeg har begynt med 50 mg om kvelden, skal øke etter 10 dager. Jeg tar den for å dempe angst, uro og grensepsykoser. Har bare tatt den i fire dager nå, og det eneste jeg merker foreløpig er at jeg sover tyngre og muligens mindre matlyst (trodde det skulle være motsatt?). 

Skrevet (endret)

Vet ikke. Uro demper jeg med god gammel musikk som f.eks sangere som Gene Austin (1900-1972),Marion Harris (1896-1944)Aileen Stanley (1893-1982),Henry Burr (1882-1941),Ada Jones (1873-1922),Billy Murray (1877-1954) eller noen ganger Byron G Harlan (1861-1936). Jeg kan også høre musikk ved angst evt etter angst annfall. Da er Aileen Stanley spessielt god å høre på eller Gene Austin eller Billy Murray.

Endret av Ada jones fan
Skrevet

Takk for svar, men jeg tror nok ikke musikk er nok for å dempe angsten og tankekjøret for min del. Jeg får vel bare vente å se hvor lang tid det tar før jeg merker effekt, virker ikke som om noen har svaret. 

Skrevet

Du får effekt på søvn på 50 mg, men da er ikke depot det beste. På tankekjør og angst kan du også få rask effekt, men da må du nok litt opp i dose. Kanskje et par hundre mg, vanligvis.

Mot psykose må man vanligvis høyt i dose. 

Du merker kanskje noe på rett dose etter en uke eller to.

Skrevet
12 timer siden, Ada jones fan skrev:

Vet ikke. Uro demper jeg med god gammel musikk som f.eks sangere som Gene Austin (1900-1972),Marion Harris (1896-1944)Aileen Stanley (1893-1982),Henry Burr (1882-1941),Ada Jones (1873-1922),Billy Murray (1877-1954) eller noen ganger Byron G Harlan (1861-1936). Jeg kan også høre musikk ved angst evt etter angst annfall. Da er Aileen Stanley spessielt god å høre på eller Gene Austin eller Billy Murray.

Må først si at det er hyggelig å se nye mennesker her inne!

Håper ikke du tar deg altfor nær av det jeg skriver nå, men bare noe jeg tenker på når jeg leser innleggene dine:

- Man trenger ikke svare på ALLE tråder, det holder å svare der man har noe å bidra med som vedrører diskusjonen.

- Legg trådene man starter på rett sted.

- Musikk og Bibelen løser ikke alt. Iblant må det medisiner eller andre metoder til. 

- Du kan ha akkurat den tro du vil, men la være å misjonere for religionen sin i så mange tråder.

Ikke at jeg skal bestemme noe, men bare noe i alle fall jeg har reagert på. 

Lykke til :) 

Skrevet
14 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Må først si at det er hyggelig å se nye mennesker her inne!

Håper ikke du tar deg altfor nær av det jeg skriver nå, men bare noe jeg tenker på når jeg leser innleggene dine:

- Man trenger ikke svare på ALLE tråder, det holder å svare der man har noe å bidra med som vedrører diskusjonen.

- Legg trådene man starter på rett sted.

- Musikk og Bibelen løser ikke alt. Iblant må det medisiner eller andre metoder til. 

- Du kan ha akkurat den tro du vil, men la være å misjonere for religionen sin i så mange tråder.

Ikke at jeg skal bestemme noe, men bare noe i alle fall jeg har reagert på. 

Lykke til :) 

For meg Hjelper det faktisk med musikk når jeg sliter og jeg føler at hvis jeg trenger noe mer så er det samtale terapi.  Medisiner vil jeg unngå ( unntatt hodepine tabletter for b.l.a hodepine) så langt jeg kan. Jeg er IKKE psykotisk/manisk el. Sliter bare med litt angst og noen problemer som IKKE medisiner kan løse som hvordan komme videre i livet etter å ha brutt med dårlig venninne osv.

Jeg ble ikke fornærmet på deg. Ser hva du forsøker å si,men musikken er viktig for meg og slik er det. Jeg bare gir videre råd som hjelper meg.

Skrevet
2 timer siden, Ada jones fan skrev:

For meg Hjelper det faktisk med musikk når jeg sliter og jeg føler at hvis jeg trenger noe mer så er det samtale terapi.  Medisiner vil jeg unngå ( unntatt hodepine tabletter for b.l.a hodepine) så langt jeg kan. Jeg er IKKE psykotisk/manisk el. Sliter bare med litt angst og noen problemer som IKKE medisiner kan løse som hvordan komme videre i livet etter å ha brutt med dårlig venninne osv.

Jeg ble ikke fornærmet på deg. Ser hva du forsøker å si,men musikken er viktig for meg og slik er det. Jeg bare gir videre råd som hjelper meg.

Det er fint at musikk er viktig for deg og at det hjelper deg, men her spurte ikke ts om råd til å dempe uro. Det er bare så kjedelig når man lurer på noe konkret og ser at man har fått et svar, men så har ikke den som svarte svart på spørsmålet i det hele tatt. Når ts har fått svar så er det mer greit at tråden sklir litt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...