Gå til innhold

Flat/depressiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om noen har erfaring med brintellex for depresjon og sosial angst? Jeg har brukt efexor en lang periode, men føler meg bare flat, som om jeg er mentalt avskrudd på en måte. Det var jeg som postet innlegget "min straff" for en liten stund tilbake, hvor jeg fikk noen fine tilbakemeldinger. Dette var veldig gledelig, men ettersom tiden gikk og jeg så at mange av de som alltid kommenterer her inne, ikke kommenterte på dette innlegget, har jeg tenkt at enormt mange dømmer meg for dette, noe som også er forståelig. Jeg klarer ikke å bli kvitt skyldfølelsen og mindreverdighetskomplekset mitt. Jeg tenkte at kanskje en ny medisin kunne gjøre meg litt sterkere psykisk, slik at jeg ikke bare blir sittende å gruble hele dagen.jeg tar imot alle råd med stor takk :-)

Anonymkode: 5f1fa...ce0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg lurer på om noen har erfaring med brintellex for depresjon og sosial angst? Jeg har brukt efexor en lang periode, men føler meg bare flat, som om jeg er mentalt avskrudd på en måte. Det var jeg som postet innlegget "min straff" for en liten stund tilbake, hvor jeg fikk noen fine tilbakemeldinger. Dette var veldig gledelig, men ettersom tiden gikk og jeg så at mange av de som alltid kommenterer her inne, ikke kommenterte på dette innlegget, har jeg tenkt at enormt mange dømmer meg for dette, noe som også er forståelig. Jeg klarer ikke å bli kvitt skyldfølelsen og mindreverdighetskomplekset mitt. Jeg tenkte at kanskje en ny medisin kunne gjøre meg litt sterkere psykisk, slik at jeg ikke bare blir sittende å gruble hele dagen.jeg tar imot alle råd med stor takk :-)

Jeg gikk på Cipralex i mange år og følte meg flat på dem. Var i tillegg deprimert.  Byttet over til Brintellix tidlig på sommeren.  Merket ikke stort i begynnelsen ,  men  synes at jeg ikke er så flat lenger. Depresjonen har også begynt å slippe taket. Dette er vel mest sannsynlig en kombinasjon mellom medisiner og terapi (går også på Quetiapin )

Håper du finner en medisin som passer deg.

Lykke til :)

Skrevet

Så bra å høre at du ikke føler deg så flat av dem og at depresjonen har begynt å slippe taket:-) Håper dette kan være en god medisin:-) takk for svar

Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Ingen erfaring med Brintellix, men håper allikevel det er greit at jeg sier noen ord. Tror ikke AD som regel hjelper så mye spesifikt på sosial angst, kanskje bortsett fra en irreversibel, uselektiv MAO-hemmer som Nardil. Men denne er vel kun å få på reg.fritak, og kan gi alvorlige bivirkninger ved inntak av visse matvarer, kombinasjon med noen andre medisiner osv. 

Når det er sagt: Om du har depresjon, og medisin hjelper på dette, vil det nok også være lettere å ha overskudd til å hanskes med og jobbe med angst. Å ha angst kan være ganske så utmattende. Om du dessuten har betydelig mer angst i perioder du er deprimert, vil jeg tro at du vil ha god nytte av virksom antidepressiva også på angst generelt, selv om den ikke skulle fjerne den helt.

Lykke til på med ny medisin! :) 

Anonymkode: b6a5f...74d

Skrevet
40 minutes ago, AnonymBruker said:

PS! Jeg tror ingen dømmer deg. Det er nok depresjonen og hvordan du føler deg nå.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen erfaring med Brintellix, men håper allikevel det er greit at jeg sier noen ord. Tror ikke AD som regel hjelper så mye spesifikt på sosial angst, kanskje bortsett fra en irreversibel, uselektiv MAO-hemmer som Nardil. Men denne er vel kun å få på reg.fritak, og kan gi alvorlige bivirkninger ved inntak av visse matvarer, kombinasjon med noen andre medisiner osv. 

Når det er sagt: Om du har depresjon, og medisin hjelper på dette, vil det nok også være lettere å ha overskudd til å hanskes med og jobbe med angst. Å ha angst kan være ganske så utmattende. Om du dessuten har betydelig mer angst i perioder du er deprimert, vil jeg tro at du vil ha god nytte av virksom antidepressiva også på angst generelt, selv om den ikke skulle fjerne den helt.

Lykke til på med ny medisin! :) 

Tusen takk for svar og gode råd:-)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS! Jeg tror ingen dømmer deg. Det er nok depresjonen og hvordan du føler deg nå.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det, men det er noe ganske alvorlig dette gjelder, ikke noe som bare skyldes dårlig selvfølelse. Takk uansett:-)

Skrevet

Cipralex har hjulpet meg litt mot både depresjon og angst. Er mer likegyldig enn tidligere, men mulig det er "normalt"? For hvordan kan jeg vite hvordan det å ikke ha angst og depresjon er. Håper uansett dette er noe som normaliserer seg i hvertfall litt. Men heller litt likegyldig enn å være deprimert med sterk angst. Har forøvrig stesolid og sobril ved behov, ikke fast om angsten tar overhånd.

Skrevet
56 minutter siden, Maw87 skrev:

Cipralex har hjulpet meg litt mot både depresjon og angst. Er mer likegyldig enn tidligere, men mulig det er "normalt"? For hvordan kan jeg vite hvordan det å ikke ha angst og depresjon er. Håper uansett dette er noe som normaliserer seg i hvertfall litt. Men heller litt likegyldig enn å være deprimert med sterk angst. Har forøvrig stesolid og sobril ved behov, ikke fast om angsten tar overhånd.

Takk:) nei det er ikke lett å vite hva som er normalt. Jeg ønsker ikke å være likegyldig, jeg ønsker å føle, samtidig er det vondt når det man føler er så vanskelig. Hjernen er ikke lett å bli klok på...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...