Gå til innhold

Den verste uvane du kan ha, gjorde jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sååå utrolig flaut, at jeg nesten ikke tør publisere det anonymt engang.  Jeg er nå 38 år og plages ennå av å tenke på dette her. Jeg ble dessverre ikke ikke kvitt denne uvanen før jeg var 22 år! Jeg gremmes. Jeg tenkte aldri over hva jeg bedrev med, før jeg tilfeldig en dag "våknet" å spurte meg selv hva i all verden er det jeg gjør. Jeg pilte meg rett og slett i nesa og gjorde det som småunger ofte gjør etterpå.  Jeg kan ikke begripe hva jeg gjorde dette for. Jeg sluttet tvert denne dagen jeg innså det og har aldri gjort det igjen. Nå, selv så mange år etter føler jeg meg så vemmelig som menneske, at jeg lager scener i hodet av at "drømmeprinsen" som er betatt av meg, fikk vite dette og blir sint for at jeg innledet en romanse med han. Selv om bare jeg vet dette, føles det som en veldig stygg hemmelighet. Jeg kan ikke få det ugjort, dessverre. Detter er jo ren skillsmissegrunn, hvordan overlever jeg? jeg sliter psykisk pga av dette.  Tør ikke bestille psykolog heller for jeg kommer aldri i verden til å meddele noe så ekkelt. Hvordan da få hjelp? 

Anonymkode: 65798...ddc

Skrevet

Du føler ikke at du overdriver dette litt?

Høres jo helt uskyldig ut, har en bekjent som rullet snørr og samlet på det i et askebeger i ukesvis. Det er en smule spesielt. 

Uansett er det jo 16 år siden og ikke noe å gjøre noe med nå. Prøv å glemme det.

Skrevet

Takk for at du gadd å svare meg! For meg er dette ganske alvorlig, da jeg føler andre synes jeg er en vemmelig person. Jeg må nok uansett "glemme" dette, da det opptar en del av tiden min.

Skrevet

Utrolig at dette kan plage deg så mye at du mener du trenger psykolog tåler virkelig folk så lite i dag? Ta deg sammen det er ikke akkurat mobbing voldtekt eller incest du har opplevd . 

Anonymkode: bd266...0b9

Skrevet

Dette er som "water under the bridge". Vannet hat for lengst rent videre og om det var noe smuss i det vannet som rant under brua for 16 år siden har det null betydning. Legg det bak deg og ikke tenk mer på dette. 

Skrevet

Dette er ikke det verste du kunne gjort i livet, vet om noen voksne som klistret bøsefanter på veggen. Det var verre :( 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for at du gadd å svare meg! For meg er dette ganske alvorlig, da jeg føler andre synes jeg er en vemmelig person. Jeg må nok uansett "glemme" dette, da det opptar en del av tiden min.

Kanskje du "skylder på" busegreiene, for en mer grunnleggende følelse av at du er vemmelig?

Skrevet

Det å spise snørr styrker visst immunforsvaret. At voksne gjør det er tabu, at noe er tabu behøver ikke å bety at det er galt. Jeg liker å "fange" fisen min og lukte på den noen ganger. Vet ikke om det har noen helsegevinst, men vet at de fleste trives godt med sin egen fjertelukt, uten at vi sier det til hverandre selvfølgelig. Vi gjør ikke slike ting ute blant folk, litt skamvett er alltids ok. 

Det er sikkert andre ting som gjør at du kryper eller skammer deg sånn. Nå bare spekulerer jeg. Det er bare det at det er lett å henge seg opp i "bagateller" når selvfølelsen skranter litt. Det å føle at man gjør så mye galt hele tiden. 

Det er ihvertfall mye verre å røyke, og det er et tabu som jeg møter på hver dag (ikke rart, siden det er ekkelt, dyrt og livsfarlig), likevel har jeg ikke slutta enda.

Anonymkode: 46374...86a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det å spise snørr styrker visst immunforsvaret. At voksne gjør det er tabu, at noe er tabu behøver ikke å bety at det er galt. Jeg liker å "fange" fisen min og lukte på den noen ganger. Vet ikke om det har noen helsegevinst, men vet at de fleste trives godt med sin egen fjertelukt, uten at vi sier det til hverandre selvfølgelig. Vi gjør ikke slike ting ute blant folk, litt skamvett er alltids ok. 

Det er sikkert andre ting som gjør at du kryper eller skammer deg sånn. Nå bare spekulerer jeg. Det er bare det at det er lett å henge seg opp i "bagateller" når selvfølelsen skranter litt. Det å føle at man gjør så mye galt hele tiden. 

Det er ihvertfall mye verre å røyke, og det er et tabu som jeg møter på hver dag (ikke rart, siden det er ekkelt, dyrt og livsfarlig), likevel har jeg ikke slutta enda.

Fanger du virkelig fisen sin, Hehe, lukter den så fortryllende. Jeg hadde heller villet røyke, enn den ekle uvanen jeg holdt på med. Det går på noe helt annet, enn å føle seg vemmelig.  Men sant det du sier, min selvfølelse er null og jeg finner fortiden bare feiltakelser jeg har gjort, dveler på det og føler en konstant fylleangst følelse. 

Skrevet
30 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet.. 

Det jeg gjorde med min vemmelige nese vel:-)

Skrevet
1 time siden, Kanonføde skrev:

Kanskje du "skylder på" busegreiene, for en mer grunnleggende følelse av at du er vemmelig?

Har alltid vært den svarte fåren i familien min, funnet på mye ramp og tullerusk, har ADHD , men vêr ikke om jeg kan skylde på det. Men kanonføde tror du absolutt sier noe smart her, den grunnleggende følelselsen ja.  Tusen takk for svar

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig at dette kan plage deg så mye at du mener du trenger psykolog tåler virkelig folk så lite i dag? Ta deg sammen det er ikke akkurat mobbing voldtekt eller incest du har opplevd . 

Anonymkode: bd266...0b9

Noen ganger virker det å si "ta deg sammen" også, takk for det:-)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid vært den svarte fåren i familien min, funnet på mye ramp og tullerusk, har ADHD , men vêr ikke om jeg kan skylde på det. Men kanonføde tror du absolutt sier noe smart her, den grunnleggende følelselsen ja.  Tusen takk for svar

Busespising er ihvertfall ikke et symptom på ADHD :D Men å gjøre ting uten å tenke over hva man gjør er jo ikke så unormalt når man har ADHD. Uansett så sier man jo "gjort er gjort og spist er spist", lite du får gjort med det nå annet enn å flire av det og tenke at det er godt du oppdaget det og sluttet ;) 

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fanger du virkelig fisen sin, Hehe, lukter den så fortryllende. Jeg hadde heller villet røyke, enn den ekle uvanen jeg holdt på med. Det går på noe helt annet, enn å føle seg vemmelig.  Men sant det du sier, min selvfølelse er null og jeg finner fortiden bare feiltakelser jeg har gjort, dveler på det og føler en konstant fylleangst følelse. 

Jepp, jeg gjør det. For å ta litt amatørfabulering, brødrene mine pleide å fange sin fis og kaste den i ansiktet på meg da vi var små. Kanskje jeg har en trang til å holde på barndommen, hehe. Jeg kommer sikkert til å angre på at jeg har skrevet dette neste gang jeg leser en diskusjon om at google vet "alt" om oss, får bare huske på at jeg har kommet med dypere betroelser enn dette på nett.

Selvfølelsen er viktig å styrke. Jobber med det selv.

Skrevet

Jeg bruker å spise tåfisneglene mine. Å lever godt med det.

Er dette så unormalt da? Skjønner ikke problemt jeg??

Anonymkode: f56bf...199

Skrevet

Fisefetisj er regredering...

Anonymkode: 88178...d75

Skrevet

Og her sitter det voksne folk å gjør narr av trådstarter som har et stort problem som enkelte her ser på som en filleting. Da må jeg først få si til dere. Det er faktisk slik at i menneske sinnet så kan man få angst for absolutt alt. Og kan plaget av ting som i andre øyner er en bagatell, Men for vedkommende er det fullt alvor. Jeg leste om ei som hadde angst for å gå på do. Ho døde tilslutt av at hun ikke fikk avføringen av seg. Angst for å gå på do tenker dere.Hallo er det mulig? Ja det er fullt mulig. Så tenk heller på hva dere har selv å slite med før dere kaster Bullshitt til andre. 

Til trådstarter, Jeg skjønner du syns dette er forferdelig flaut og pinelig. Men husk på at psykologer har hørt det utroligste av pasienter. De er ikke der for å dømme deg, men for å hjelpe deg til å prøve å slippe taket i at du skammer deg over det du har gjort. Du har ikke gjort noe farlig eller ulovelig, og mange gjør det den dag i dag. Du må rett og slett akseptere at du har gjort dette for mange år siden, kjenne på følelsene at ja du syns det var ekkelt. Men du gjør det ikke i dag, og du kan ikke få gjort om på det du har gjort for mange år siden. Vi er menneskelige alle sammen, og vi har alle gjort dumme og ekle ting i løpet av livet. Det er viktig du sier det til deg selv. Du må godta at du har gjort dette før du kan komme deg videre. Og prøve å kontakte en psykolog for å få hjelp. Hvis du ikke klarer å si det så kan du jo skrive det på en lapp til psykologen. Skrive det du ikke tør å si selv. Det er en måte å gjøre det enklere på for deg.Du kan få hjelp og du må psyke deg opp til å tørre å ta steget, så tror jeg du vil få det mye bedre med deg selv når du har klart å få dette ut. Lykke til :)

Skrevet
5 timer siden, Elisabeth36 skrev:

Og her sitter det voksne folk å gjør narr av trådstarter som har et stort problem som enkelte her ser på som en filleting. Da må jeg først få si til dere. Det er faktisk slik at i menneske sinnet så kan man få angst for absolutt alt. Og kan plaget av ting som i andre øyner er en bagatell, Men for vedkommende er det fullt alvor. Jeg leste om ei som hadde angst for å gå på do. Ho døde tilslutt av at hun ikke fikk avføringen av seg. Angst for å gå på do tenker dere.Hallo er det mulig? Ja det er fullt mulig. Så tenk heller på hva dere har selv å slite med før dere kaster Bullshitt til andre. 

Til trådstarter, Jeg skjønner du syns dette er forferdelig flaut og pinelig. Men husk på at psykologer har hørt det utroligste av pasienter. De er ikke der for å dømme deg, men for å hjelpe deg til å prøve å slippe taket i at du skammer deg over det du har gjort. Du har ikke gjort noe farlig eller ulovelig, og mange gjør det den dag i dag. Du må rett og slett akseptere at du har gjort dette for mange år siden, kjenne på følelsene at ja du syns det var ekkelt. Men du gjør det ikke i dag, og du kan ikke få gjort om på det du har gjort for mange år siden. Vi er menneskelige alle sammen, og vi har alle gjort dumme og ekle ting i løpet av livet. Det er viktig du sier det til deg selv. Du må godta at du har gjort dette før du kan komme deg videre. Og prøve å kontakte en psykolog for å få hjelp. Hvis du ikke klarer å si det så kan du jo skrive det på en lapp til psykologen. Skrive det du ikke tør å si selv. Det er en måte å gjøre det enklere på for deg.Du kan få hjelp og du må psyke deg opp til å tørre å ta steget, så tror jeg du vil få det mye bedre med deg selv når du har klart å få dette ut. Lykke til :)

Nå tror jeg du har misforstått de andre innleggene litt. Det er ingen som mener å mobbe, ikke slik som jeg leser dem ihvertfall. Det er ikke å mobbe å fortelle at man selv gjør teite ting, det er for å fortelle ts at det ikke er noen grunn til å ta så på veie for hva hun hn har gjort. Ts skriver ikke noe om angst, men at det er flaut. Andre her prøver å fortelle hn at det ikke er noe å å være flau over. Hva skal man gjøre mener du? Si at det er helt grusomt at vedkommende har spist sine egne buser? Eller skal man si stakkars deg, det må være helt grusomt å gå og være så flau? Jeg syns ihvertfall det er bedre å prøve å få ts til å forstå at det ikke er verdens undergang at man har spist buser.

Skrevet
6 timer siden, Elisabeth36 skrev:

Jeg er totalt uenig i at det sitter voksne folk og gjør narr av ts. Derimot tenker jeg som Trine på hvorfor vi svarte som vi gjorde og at det muligens er det beste rådet ts kan få av oss legfolk og som ikke kjenner henne. I denne tråden håpet jeg også at NHD som er espert skulle svare i tilfelle han hadde erfaring med tilsvarende. 

Men jeg er helt enig i at man skal ta dette problemet på alvor og at det slett ikke er en bagatell - fordi det preger ts så mye som det gjør og attpåtil så mange år etter.

Jeg tenker at det kanskke kan være underliggende årsaker til at hun har det som hun har det, og det bør hun få hjelp for. Da vil sannsynligvis også dette problemet løse seg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...