Anonymesen Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 NHD og andre tror dere at jeg er kvalifsert til å være soningsudyktig med mine diagnoser? Jeg er kanskje tilregnelig men har store psykiske lidelser. En ting jeg vil si at derealisasjon er mye bedre hjemme, av å være på sykehus og fengsel blir den forverret det er veldig rart 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 Jeg vil ikke "tro" noe som helst om dette. Hvis du selv er i tvil, kan du be kriminalomsorgen/fengselsvesenet om å få en spesialist til å vurdere dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 Om man slutter å gjøre kriminelle handlinger, så slipper man å sone. Da har diagnoser ingenting å si Anonymkode: 89b8a...81c 3 Siter
Anonymesen Skrevet 20. november 2016 Forfatter Skrevet 20. november 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man slutter å gjøre kriminelle handlinger, så slipper man å sone. Da har diagnoser ingenting å si Anonymkode: 89b8a...81c Det er ikke så enkelt, skal holde meg unna, men det er tragisk om jeg blir fengslet når jeg er veldig syk 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 1 time siden, Anonymesen skrev: Det er ikke så enkelt, skal holde meg unna, men det er tragisk om jeg blir fengslet når jeg er veldig syk Du har skrevet at du er ferdig med å sone, så hvorfor disse spørsmålene ? Man kan jo lure på hva slags planer du har. Kan du ikke bare la være med å være kriminell ? Bare lurer. Merkelig disse spørsmålene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 1 time siden, Anonymesen skrev: Det er ikke så enkelt, skal holde meg unna, men det er tragisk om jeg blir fengslet når jeg er veldig syk Hvis sykdommen er grunn til handlingen, så er jeg noe enig. Men dersom du har gjort noe mot noen, og vil slippe å ta ansvar, er jeg veldig uenig. Det er bare å følge loven, det må alle andre. Det er ikke synd på deg, hvis du er kriminell. Det er synd på ofrene av kriminalitet. Ikke gjerningspersonen. Anonymkode: 03424...f53 0 Siter
Kanonføde Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 1 hour ago, Anonymesen said: Det er ikke så enkelt, skal holde meg unna, men det er tragisk om jeg blir fengslet når jeg er veldig syk Hvis du mangler den impulskontrollen bør du vel etterspørre terapi for det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 11 timer siden, Anonymesen skrev: Det er ikke så enkelt, skal holde meg unna, men det er tragisk om jeg blir fengslet når jeg er veldig syk Jo, faktisk er det så enkelt. Om du slutter med dårlig atferd, så slipper du kjipe konsekvenser. Veldig viktig læring for alle. Selv for en med "derealisasjon". Anonymkode: 89b8a...81c 0 Siter
Kanonføde Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 5 hours ago, AnonymBruker said: Jo, faktisk er det så enkelt. Om du slutter med dårlig atferd, så slipper du kjipe konsekvenser. Veldig viktig læring for alle. Selv for en med "derealisasjon". Anonymkode: 89b8a...81c Hvorfor gjør noen dumme ting det ikke ligger potensiell fortjeneste i, og som de egentlig ikke vil gjøre, med risiko for bøter og fengselsstraff? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 25 minutter siden, Kanonføde skrev: Hvorfor gjør noen dumme ting det ikke ligger potensiell fortjeneste i, og som de egentlig ikke vil gjøre, med risiko for bøter og fengselsstraff? Forde de mangler impulskontroll og har vansker med å lære av erfaring, og også vansker med å se konsekvenser frem i tid? Alt dette har bl. a med iq og empati å gjøre. Anonymkode: 89b8a...81c 0 Siter
Kanonføde Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 6 minutes ago, AnonymBruker said: Forde de mangler impulskontroll og har vansker med å lære av erfaring, og også vansker med å se konsekvenser frem i tid? Alt dette har bl. a med iq og empati å gjøre. Anonymkode: 89b8a...81c Kan terapi ha effekt ved manglende/dårlig impulskontroll? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 2 minutter siden, Kanonføde skrev: Kan terapi ha effekt ved manglende/dårlig impulskontroll? Om pasienten er motivert og har evne til å lære, så kan det absolutt ha effekt. Men kriminelle som blir dømt til behandling er ofte ikke motiverte. Alt er ytre omstendigheter sin feil, tror de, enten det er sykdom eller andre personer. De må kunne erkjenne at de selv har et problem for å kunne gjøre noe med det. Anonymkode: 89b8a...81c 0 Siter
Kanonføde Skrevet 21. november 2016 Skrevet 21. november 2016 2 hours ago, AnonymBruker said: Om pasienten er motivert og har evne til å lære, så kan det absolutt ha effekt. Men kriminelle som blir dømt til behandling er ofte ikke motiverte. Alt er ytre omstendigheter sin feil, tror de, enten det er sykdom eller andre personer. De må kunne erkjenne at de selv har et problem for å kunne gjøre noe med det. Anonymkode: 89b8a...81c Det stemmer nok, men i dette tilfellet er det ikke snakk om en person som dømmes til behandling, men en person som kan etterspørre terapi mot dette. Men derealisasjon/angst er nok ikke et problem i forhold til dette, jeg syns bare det virker som vedkommende sliter med impulskontroll i og med at han er redd for å gjøre slike dumme ting. Men hva vet jeg, jeg er ikke fagperson, og dette er bare internett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.