Gå til innhold

Fra 18x25mg Sobril til maks tillatt kjørbar mengde på seks uker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger en nedtrappingsplan og vil gjøre dette på seks uker senest før jeg går fra muntlig kjøreforbud til blodprøvehelvete ukentlig og inndragelse av førerkort (fått advarsel for 1 mnd siden, men vil ikke begynne nedtrapping riktig ennå).

NHD, har du en ukeplan for å komme ned fra ca 18 Sobril på 25mg til maks 30mg per dag på seks uker?

Har da stått på dette i fem mnd (fikk ikke muntlig advarsel med en gang), når jeg vil starte nedtrapping.

Er for øvrig i full opptrapping av lamictal, da psykiateren på Vinderen endelig tok min hypomane oppstart med SSRI seriøst :)

Endret av YoplaitDouble
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg skal komme med en plan. Den inneholder døgndoser. Du får selv dosere innen hvert døgn. Jeg mener en alltid skal ta mye i starten og mindre etterhvert. Hvis jeg antar at du tar tre ggr per døgn, kan du jo starte med 15 x 25 mg fra i dag og 12 x 25 i morgen.

Skrevet
48 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg skal komme med en plan. Den inneholder døgndoser. Du får selv dosere innen hvert døgn. Jeg mener en alltid skal ta mye i starten og mindre etterhvert. Hvis jeg antar at du tar tre ggr per døgn, kan du jo starte med 15 x 25 mg fra i dag og 12 x 25 i morgen.

Du skriver fra i dag - Du tenker når jeg starter nedtrappingen? Jeg vil ha litt effekt av Lamictal før jeg begynner. (Starter med 100mg om en uke nå). Men skjønner poenget. Ta mye i starten og deretter slakere og slakere inntil jeg stopper på 30mg per døgn og blir stående der ganske lenge :)

Dette burde jeg vel klare på 6-8 uker? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du gjør det lettere for deg selv om du går ned til 15 allerede i dag. Så kan du bli der frem til den planlagte dagen for nedtrapping.

Skrevet

15 Sobril 25 mg per dag? Og jeg som trodde jeg tok mye når jeg tar 20-30 mg per døgn... Trodde det første tilsvarte et selvmordsforsøk.

Anonymkode: da5fc...a31

Skrevet (endret)
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du gjør det lettere for deg selv om du går ned til 15 allerede i dag. Så kan du bli der frem til den planlagte dagen for nedtrapping.

Jeg vil vente til 1. januar - skjer så mye før jul. Da har jeg 3,5 mnd på meg og jeg får høre gang på gang av psykologer at jeg har en vanvittig sterk personlighet  som klarer alt jeg gjør når jeg går inn for det, selv med all motstanden jeg møter fra meg selv :) Tror det skal å fint 😃

Endret av YoplaitDouble
Skrevet
25 minutter siden, YoplaitDouble skrev:

Jeg vil vente til 1. januar - skjer så mye før jul. Da har jeg 3,5 mnd på meg og jeg får høre gang på gang av psykologer at jeg har en vanvittig sterk personlighet  som klarer alt jeg gjør når jeg går inn for det, selv med all motstanden jeg møter fra meg selv :) Tror det skal å fint 😃

Jeg synes du skal høre på NHD her, så kanskje han kan veilede deg gjennom dette. Høres tøft ut, men godt du er på vei :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...