Gå til innhold

Jeg prøver lese lange artikler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det går ikke

hjernen klemmer til og stopper opp

jeg som brukte være den lesehesten før 2012 da jeg hadde psykose

Skrevet

Samme her kan ikke lese et langt innlegg her en gang akkurat som om konsentrasjonen svikter eller noe kan ikke helt forklare det.Helt merkelig  og jeg som har høyskole utdanning , hjernen er ødelagt . 

Anonymkode: 85527...969

Skrevet

Ja det har tildels stor innvirkning på konsentasjonsevnen (kognitivt ferdigheter), men endel går nok på at man kommer ut av trening og. Hvis man er syk lenge og slutter å bruke hjernen (til slike ting), så blir hjernen i dårligere form.

Det kan lønne seg å ta korte og hyppige økter. Ikke bli oppgitt og gi opp når man tenker på hvor mye mer man fikk til tidligere. Tenk på det som at du har vært glad i å løpe men må trene deg opp fra et stygt benbrudd.

Man blir nok mer motivert uten medisiner, men da kommer en ingen vei uansett.

Skrevet

Før psykosen var jeg besatt av jødedom og Israel og leste alt jeg kom over og var i masse diskusjoner

så full stopp

Skrevet (endret)

Etter psykosen dro jeg litt på kino med ei venninne, men gikk ikke..:/ det har bedret seg, greide se kongens nei

Endret av kovakova
Skrevet

Tror det er veldig typisk. Det er bare å sørge for optimal medisinering og forsøke å leve et liv som er aktivt og diversifisert, men ikke overdrive. Så får du bare se hva som skjer med tiden.

Trening, være ute i naturen, være sosial, lese ting du er interessert i, sunn mat, utfordre deg på forskjellige områder men ikke for store utfordringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...