Gå til innhold

NHD/andre. Jeg er vel ikke avhengig etter en natts bruk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere vært avhengig og misbrukt Imovane. Nå har jeg hatt et opphold på ca 3 uker. I går kveld tok jeg en Imovane 7,5 mg.. Men mitt spørsmål er : jeg er vel ikke avhengig igjen etter en natts bruk? Hvis jeg bestemmer meg for å slutte i dag går det vel uten problemer selv om jeg har fått stoffet i blodet i natt? Jeg angrer meg og vil ikke være misbruker av Imovane..

Håper ikke jeg spør for dumt..

Anonymkode: 3397a...4e7

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det får du jo svaret på etter å ha vært uten et par netter/dager.

Skrevet
10 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det får du jo svaret på etter å ha vært uten et par netter/dager.

Du verden, så det _kan_gå så fort for å bli avhengig.. Vel, jeg slutter nå. Uansett er det vel lettere å slutte nå etter en natt på 7,5 mg enn flerfoldige uker på langt større dose..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Neida, ikke bli skremt. Men om en hjelper på søvnen med medisiner, så er det lett at første natt uten gir dårligere søvn.

Uansett: Imovane er laget for å brukes i korte perioder med innsovningsvansker. Den er ikke laget for fast bruk.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Neida, ikke bli skremt. Men om en hjelper på søvnen med medisiner, så er det lett at første natt uten gir dårligere søvn.

Uansett: Imovane er laget for å brukes i korte perioder med innsovningsvansker. Den er ikke laget for fast bruk.

Hva er laget for fast bruk, som ikke gir appetittøkning/vektøkning? Legen min doserer 2 Stilnoct pr uke, men kunne trengt 3 - er det for mye? 

Skrevet

Hvorfor deler leger ut Imovane i månedsvis når det kun er laget for korte perioder?  Hvor er det mulig å få hjelp med søvn andre steder enn hos fastlegen?

Anonymkode: 38b14...389

Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nå er det jo kun snakk om en natt som jeg har tatt Imovane.. I tillegg tar jeg en voksen dose AP så satser på jeg får sove greit i natt til tross for min lille "Imovanesprekk"...

Skrevet

Du tror ikke imovane har en slags "placebo-effekt" hos deg da? Jeg gikk på stilnoct som er ganske lik, og jeg mistet effekt etter bare ett par uker. Selv på 4 dobble dose. Men det er mulig att du ikke har utviklet toleranse.

Anonymkode: 1c7dd...8fc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke imovane har en slags "placebo-effekt" hos deg da? Jeg gikk på stilnoct som er ganske lik, og jeg mistet effekt etter bare ett par uker. Selv på 4 dobble dose. Men det er mulig att du ikke har utviklet toleranse.

Javisst har jeg utviklet tåleranse. Jeg må øke betraktelig etterhvert for å få effekt, til slutt tar jeg "farlig" stor dose..

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javisst har jeg utviklet tåleranse. Jeg må øke betraktelig etterhvert for å få effekt, til slutt tar jeg "farlig" stor dose..

Ja, det er synd det går slik. Jeg slet heldigvis ikke med abstinenser da jeg kuttet stilnoct, når jeg ikke fikk mer.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er synd det går slik. Jeg slet heldigvis ikke med abstinenser da jeg kuttet stilnoct, når jeg ikke fikk mer.

Da var du heldig som ikke slet med abstinenser.. Jeg sliter hver eneste gang med abstinenser når jeg slutter, men håper det går smertefritt denne gang siden det bare er 1 natts bruk..

Gjest Kanuttius
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor deler leger ut Imovane i månedsvis når det kun er laget for korte perioder?  Hvor er det mulig å få hjelp med søvn andre steder enn hos fastlegen?

Anonymkode: 38b14...389

Det finnes spesialister på søvn men jeg hører aldri om noen som blir henvist og får hjelp av de. Nei hva gjør man da? Jeg bruker stilnoct/zolpidem (bytter hver gang jeg henter ut resept) og de virker 7 av 10 netter etter tre års bruk fast. Jeg har forsøkt sarotex (virket noen mnd for så å slutte), quetiapin (pga mani og søvn men ble bare sykere av de) og apodorm (sover dårlig på de). Står igjen med stilnoct eller ingen søvn. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...