Gå til innhold

NHD/ Kan jeg ta dette uten å risikere liv og helse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt engstelig av meg så lurer på om jeg kan kombinere 7,5 mg imovane sammen med 40 mg cisordinol uten noen fare for å risikere liv og helse?

Takknemlig for svar.

Anonymkode: 46a84...15d

Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det fikk du jo svar på i går...?

Det jeg fikk svar på i går var om jeg kunne ta 36 mg cisordinol sammen med imovanen.. Tenkte øke cisordinol til 40 mg nå hvis det er trygt sammen med 7,5 mg imovane. Dette for å forhindre at jeg øker imovane mengden etterhvert.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er trygt, men så snart det er mulig må du ta kontakt med din faste psykiater.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er trygt, men så snart det er mulig må du ta kontakt med din faste psykiater.

Hvorfor det? Går ikke i behandling hos psykiater..

Skrevet

Fordi en person som bruker denne typen medisiner i såpass store doser skal vurderes av lege/psykiater med ikke alt for lange mellomrom, og særlig når det er behov for doseøkning.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Fordi en person som bruker denne typen medisiner i såpass store doser skal vurderes av lege/psykiater med ikke alt for lange mellomrom, og særlig når det er behov for doseøkning.

Jeg ble skrevet ut av psykiatrien for noen år siden med beskjed fra psykiateren at jeg skulle seponere Cisordinol på egenhånd. Dette er MANGE år på stor dose. Tror psykiateren gikk lei meg og bare ville ha seg fritatt for ansvar for medisinbruken min og bivirkninger.. Klarte selvfølgelig ikke seponere for jeg er psykisk syk. Men har mista troen på psykiatrien og fastlegen har jeg et ikke eksisterende forhold til..

Skrevet

Hvem skriver resept? Gjøres dette år etter år uten at du møter opp og snakker med legen?

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvem skriver resept? Gjøres dette år etter år uten at du møter opp og snakker med legen?

Ringer bare til fastlegens sekretær og slik skrives medisinene ut år etter år, ja. Men etter ca 15 år i psykiatrien så regner vel kanskje fastlegen at jeg "kan" dette med medisineringen og tenker ikke over dette..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...