Gå til innhold

Fikk hjemmeoppgave av psykolog men har glemt ut hva den var,ringe å spørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske så dårlig hukommelse og i går fikk jeg en hjemmeoppgave av psykologen ,det var noe jeg skulle skrive ned til neste uke.Men nå har jeg helt glemt ut hva det var.Ganske dumt av meg å ikke huske på å skrive det ned da jeg var der, men jeg hadde vel glemt at jeg lett glemmer.

Så nå lurer jeg på , skal jeg ringe til psykologen  (og bry han i en travel arbeidsdag) og spørre hva jeg skulle gjøre eller skal jeg bare møte opp neste time og si at jeg har glemt det ? 

Anonymkode: 8602a...830

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ganske så dårlig hukommelse og i går fikk jeg en hjemmeoppgave av psykologen ,det var noe jeg skulle skrive ned til neste uke.Men nå har jeg helt glemt ut hva det var.Ganske dumt av meg å ikke huske på å skrive det ned da jeg var der, men jeg hadde vel glemt at jeg lett glemmer.

Så nå lurer jeg på , skal jeg ringe til psykologen  (og bry han i en travel arbeidsdag) og spørre hva jeg skulle gjøre eller skal jeg bare møte opp neste time og si at jeg har glemt det ? 

Jeg ville ringt og spurt, du kan jo bare si beklager at jeg forstyrrer, men jeg har glemt oppgaven. Vist han er en ålreit psykolog, regner jeg med at han sitter pris på at du gjør det så du kan komme å få utbytte av tiden fram til neste time:) 

Anonymkode: 5741b...bcf

Skrevet

Du forstyrrer jo ikke mer enn maks et minutt, jeg synes du skal ringe. Større fare for at du kommer til å "kaste bort" tiden hans/deres om du ikke får tatt tak i hjemmeoppgaven du fikk.

Anonymkode: c4cc8...d9f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Enda bedre er det om du kan ta det på sms eller epost. Da kan en svare når en har tid.

Skrevet

Glemte hjemmeoppgaven så fort jeg var ute av døra på dps jeg. Men jeg tør ikke ringe og spørre hva det var. Har ikke noe mobilnr eller epostadresse så alternativet er å ringe. Ikke engang da hun ringte for å flytte timen, fikk jeg meg til å spørre hva hjemmeoppgaven var. Jeg har et håp om at det hele koker bort i kålen slik at hun aldri finner ut at jeg hadde glemt den. Men nå må jeg huske å skrive ned, jeg vet jo at jeg ikke husker. Problemet er bare at jeg skulle kjøpe en kladdebok som jeg kunne ha med i timene, men jeg husker jo faen ikke det heller.

Skrevet

Akkurat det jeg hadde tenkt ,ringe sentralbordet og be de der ,om å be  han om å sende meg en sms.Jeg har nr til mobilen hans men det bruker jeg aldri . 

Uff ble styr dette ,sitter her å lurer på om jeg skal ringe eller ikke ,om jeg skal bry flere mennesker med mitt problem eller om det er best å la være . Lurer på om hjemmeoppgaven var å skrive ned når jeg er ubesluttsom , kan stemme det ,men husker ikke.Isåfall har jeg et eksempel på det her nå.

Skrevet

Du kan jo sende spørsmålet på sms til han.

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det jeg hadde tenkt ,ringe sentralbordet og be de der ,om å be  han om å sende meg en sms.Jeg har nr til mobilen hans men det bruker jeg aldri . 

Uff ble styr dette ,sitter her å lurer på om jeg skal ringe eller ikke ,om jeg skal bry flere mennesker med mitt problem eller om det er best å la være . Lurer på om hjemmeoppgaven var å skrive ned når jeg er ubesluttsom , kan stemme det ,men husker ikke.Isåfall har jeg et eksempel på det her nå.

Hvis du har mobilnummeret og ikke trenger å kontakte han via resepsjonen, så ville jeg bare sendt en sms. Det er jo det minst brysomme man kan gjøre. Ikke noe å tenke på engang. Bare - "Hei, hva var hjemmeoppgaven jeg fikk forrige time? Mvh..." 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du har mobilnummeret og ikke trenger å kontakte han via resepsjonen, så ville jeg bare sendt en sms. Det er jo det minst brysomme man kan gjøre. Ikke noe å tenke på engang. Bare - "Hei, hva var hjemmeoppgaven jeg fikk forrige time? Mvh..." 

+ litt morsomt hvis oppgaven faktisk handler om ubeslutsomhet da. Du får printe ut denne tråden, hehe.

Skrevet
4 hours ago, Trine said:

Glemte hjemmeoppgaven så fort jeg var ute av døra på dps jeg. Men jeg tør ikke ringe og spørre hva det var. Har ikke noe mobilnr eller epostadresse så alternativet er å ringe. Ikke engang da hun ringte for å flytte timen, fikk jeg meg til å spørre hva hjemmeoppgaven var. Jeg har et håp om at det hele koker bort i kålen slik at hun aldri finner ut at jeg hadde glemt den. Men nå må jeg huske å skrive ned, jeg vet jo at jeg ikke husker. Problemet er bare at jeg skulle kjøpe en kladdebok som jeg kunne ha med i timene, men jeg husker jo faen ikke det heller.

Ring inn til dps/sentralbord og spørr om de kan legge igjen beskjed til h*n, så får du nok svar på sms etter hvert:)

Skrevet

He he  ja jeg får vise denne tråden ☺ jeg ringte og ga beskjed om at han kunne sende meg en sms men han ringte i stedet. men jeg rakk ikke å ta telefonen og så ringte han en gang til men da hadde jeg noen med meg i bilen så kunne ikke snakke . Så han skulle ringe igjen i morgen . 

Det med å sende melding på hans tlf.tør jeg ikke for selv om han har ringt meg så er det ikke sikkert at han setter pris på at jeg bruker hans privat tlf til å ta kontakt 

Skrevet
22 minutes ago, AnonymBruker said:

He he  ja jeg får vise denne tråden ☺ jeg ringte og ga beskjed om at han kunne sende meg en sms men han ringte i stedet. men jeg rakk ikke å ta telefonen og så ringte han en gang til men da hadde jeg noen med meg i bilen så kunne ikke snakke . Så han skulle ringe igjen i morgen . 

Det med å sende melding på hans tlf.tør jeg ikke for selv om han har ringt meg så er det ikke sikkert at han setter pris på at jeg bruker hans privat tlf til å ta kontakt 

Tviler på at du får privat nr h*n's;) Det er nok et jobb nr hvis det er fra mobil eller dps han ringte fra.. Tror ikke noen behandler hadde orka at pasienter ringte i hytt og gevær til alle døgnets tider hvis de fikk privat nr..:p

Skrevet

De fleste av mine pasienter har fått mitt visittkort med mobilnummer og epostadresse. Minst 10 års erfaring har vist meg at det ikke misbrukes :-)

Skrevet
7 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

De fleste av mine pasienter har fått mitt visittkort med mobilnummer og epostadresse. Minst 10 års erfaring har vist meg at det ikke misbrukes :-)

Hei!

Hyggelig å lese, for den er nok min pensjonerte psykiater helt enig med deg i.

Man tenker jo nettopp at en slik generøsitet og vennlighet ikke skal misbrukes, så man trår nok som pasient varsomt av både takknemmelighet, respekt og tilliten man med dette blir vist.

Skrevet

Kanskje jeg skulle spørre etter epost adressen hans til jobb ,den skulle jeg kunne bruke. Jeg har det vel litt i meg at jeg ikke vil bry folk ,selv om det ikke så rent skjelden ringer fra sentralbordet om folk som lurer på noe når jeg har time.Så  det er vist vanlig at pasienter tar kontakt uten om time.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg skulle spørre etter epost adressen hans til jobb ,den skulle jeg kunne bruke. Jeg har det vel litt i meg at jeg ikke vil bry folk ,selv om det ikke så rent skjelden ringer fra sentralbordet om folk som lurer på noe når jeg har time.Så  det er vist vanlig at pasienter tar kontakt uten om time.

Det er jo et sympatisk trekk i grunnen, men du må ikke "ta så lite plass" at ting blir veldig vanskelig for deg.

Skrevet
8 timer siden, Athena86 skrev:

Ring inn til dps/sentralbord og spørr om de kan legge igjen beskjed til h*n, så får du nok svar på sms etter hvert:)

Får aldri sms fra behandleren. Hun hadde nok heller ringt.

Skrevet
21 timer siden, Trine skrev:

Hvis du har smarttelefon kan du jo bare lage er notat på mobiltelefonen, så slipper du å ha kladdebok. 

Skrevet
6 minutter siden, morsan skrev:

Hvis du har smarttelefon kan du jo bare lage er notat på mobiltelefonen, så slipper du å ha kladdebok. 

Ja, hun ville jeg skulle ha en bok som jeg brukte til å skrive ned ting som dukket opp mellom timene. Eller jeg vet ikke om hun ville det eller bare foreslo det. Å skrive ned på mobilen tar for mye tid syns jeg. Så ødelegger den veldig for fokuset så for meg er det nok ikke så lurt å bruke mobilen for å notere ting i løpet av timen.

Men jeg var jo hos bokhandelen, med den hensikt å kjøpe kladdebok og et bursdagskort. Kom ut med bursdagskort og gavepapir (trengte papir også altså, til julegaver).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...