Gå til innhold

Zoloft & Setralin Hexal erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, noen som har brukt disse?

Har brukt Escitalopram før i ca 2år, men synes det var mye bivirkinger på de. Og tok da opp med dette med lege  idag, han foreslo cipramil først, men ente opp på Zoloft begge 2 etter litt prat.

Hentet ut Setralin Hexal idag på apotek idag. 

Siden de ikke hadde zoloft inne, men også fordi det finnes billigere alternativ med samme virkestoff. Tipper jeg. Vanelig og få tilbud om det. 

Sliter med angst depresjon, stress, anspenthet.

Noen som har erfaring med disse?

takker for svar😊

Endret av Sunset90
Skrevet

Jeg går på zoloft/sertralin. Har gjort det i 14 år. Har ikke mange panikkanfall lengre, men i perioder har jeg noen. Jeg får de som tillegg til zyprexa. Fortvangstanker og angst og (zyprexa) for schizofreni.

Skrevet
10 minutter siden, Inner self skrev:

Jeg går på zoloft/sertralin. Har gjort det i 14 år. Har ikke mange panikkanfall lengre, men i perioder har jeg noen. Jeg får de som tillegg til zyprexa. Fortvangstanker og angst og (zyprexa) for schizofreni.

Oki:) bruker du stor dose siden, du har brukt det såpass lenge?

Bra at anfallene dine er redusert da👍

Synes du Setralin påvirker matlysten din? Eller hvor skarp/konsentrert du føler deg i hodet?

eller andre ting du merker iform av bivirkninger? Eller om det er mer positivt en negativt ved bruk. 

Skrevet (endret)

Jeg bruker 150mg. Har vært oppe i 200 også, men kjente ikke forskjell på de to dosene. Bivirkninger var vel løs mage, de første ukene/månedene (ikke veldig plagsomt, men litt). Også fikk jeg redusert sexlyst da. Det tok faktisk lenge før det ga seg. Jeg synes ikke sertralin påvirker matlyst/vekt. Men zyprexa gjør, så jeg er tykk, men jeg mistenker ikke sertralin i den sammenheng. Ellers har jeg ikke hatt noen plagsomme bivirkninger, unntatt det med sexlysten da, som varte en stund. Og i den perioden var jeg samboer også, så det var jo litt kjipt.

Jeg tror det nok er en ganske mild medisin. Mitt inntrykk.

Virkning er mindre angst, det er det eneste jeg merker. Men det er jo bra det. Deprimert har jeg ikke vært når jeg har gått på zoloft.

Endret av Inner self
  • 4 uker senere...
Skrevet

Kjenner meg igjen i løs mage. 

Har brukt 50mg i 1mnd nå. 

Har fått ny resept på 100x100

merker litt redusert matlyst og, føler meg kansje litt roligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...