Gå til innhold

Paranoid eller sannhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter mye for tiden. Føler meg usikker på andre. Føler meg misforstått, mislikt, baktalt, osv. Jeg er rimelig sikker på at mye er sannhet. Men usikkerheten som følger med gjør meg usikker og på vakt ovenfor alle.  Jeg gråter mye for tiden, og er sliten. Er i en veldig vanskelig situasjon som er vanskelig for andre å forstå. Heller ikke de som burde forstå, forstår. Jeg orker ikke mer. 

Anonymkode: 405a0...39c

Skrevet

Jeg orker ikke mer. Men hvorfor er det så vanskelig å gjøre noe med det. Jeg er feig og redd.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Du gjør ikke noe fordi du innerst inne har ett håp. Det håpet er vanskelig å se når ting er så vanskelig som nå men det er det. Du vet du kan be om akutt hjelp?

Skrevet
1 time siden, BamseLiten skrev:

Du gjør ikke noe fordi du innerst inne har ett håp. Det håpet er vanskelig å se når ting er så vanskelig som nå men det er det. Du vet du kan be om akutt hjelp?

Jeg vil nok ha dager innimellom som er bedre. Men jeg er for sliten til dette livet. Helsevesenet er de jeg har minst tillit til, så noe akutt hjelp har liten hensikt.

Skrevet

Burde få deg noen piller av noe slag, det kan hjelpe mye det. Det er ikke alle som passer til pratingen og "jobbingen" i "terapi".

Skrevet
6 minutter siden, Kanonføde skrev:

Burde få deg noen piller av noe slag, det kan hjelpe mye det. Det er ikke alle som passer til pratingen og "jobbingen" i "terapi".

Piller hjelper heller ikke. Eneste beroligende må til hvis jeg skal klare å gjennomføre nok en arbeidsdag. En nødløsning for å fungere som jeg prøver å unngå. 

Skrevet

Quetiapin i lav dose, da gir du litt blaffen. Heller litt sløv, enn å være så stresset.

Anonymkode: 78c23...da5

Skrevet

Da kom jeg igjennom en ny arbridsdag. Om det er lurt å bruke benzo fo å klare det vet jeg ikke. Men jeg har ikke noe valg. Har ikke en jobb som egner seg til å gråte nesten hele dagen.

Skrevet

Skal jeg måtte gjøre meg avhengig av benzo for å fungere på jobb? Jeg ville tro at sykemelding ville vært en bedre løsning. Men jeg orker ikke det heller. Prøver å henge med så godt jeg kan. Har dårlig erfaring fra før med å presse meg på denne måten, men hva kan jeg ellers gjøre.

Gjest Kanuttius
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg måtte gjøre meg avhengig av benzo for å fungere på jobb? Jeg ville tro at sykemelding ville vært en bedre løsning. Men jeg orker ikke det heller. Prøver å henge med så godt jeg kan. Har dårlig erfaring fra før med å presse meg på denne måten, men hva kan jeg ellers gjøre.

Vel. Du ender opp som meg da. Ødelagt av å presse seg selv på en jobb som plukker en i stykker bit for bit. 

Skrevet
2 timer siden, BamseLiten skrev:

Vel. Du ender opp som meg da. Ødelagt av å presse seg selv på en jobb som plukker en i stykker bit for bit. 

Jeg vet det, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Uansett går det bare nedover. Men dette vil lett kunne gi meg et tileggs problem.

Gjest Kanuttius
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Uansett går det bare nedover. Men dette vil lett kunne gi meg et tileggs problem.

Jeg fikk sykemelding og henvisning til psykolog. Etter 4 mnd har jeg endelig kommet inn til psyk. Jeg har fått en pause hvor jeg først nå denne uka begynner å kjenne på ett mini psykisk overskudd. Alle følelser (mye likt på de du beskriver i HI) har rast og dyttet meg hit og dit og sykemeldingen har gitt meg tid til å kjenne dypere etter. I jobb var det om å gjøre å dytte alt bort for å klare en ny dag, det har jeg hatt godt av å slippe. Tenker det er en vei å gå fremover og det blir tøffe tak. Jeg håper du tar sjangsen nå og ber om hjelp. Vi møtes her inne og du må gjerne holde meg oppdatert. 

Skrevet
14 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg fikk sykemelding og henvisning til psykolog. Etter 4 mnd har jeg endelig kommet inn til psyk. Jeg har fått en pause hvor jeg først nå denne uka begynner å kjenne på ett mini psykisk overskudd. Alle følelser (mye likt på de du beskriver i HI) har rast og dyttet meg hit og dit og sykemeldingen har gitt meg tid til å kjenne dypere etter. I jobb var det om å gjøre å dytte alt bort for å klare en ny dag, det har jeg hatt godt av å slippe. Tenker det er en vei å gå fremover og det blir tøffe tak. Jeg håper du tar sjangsen nå og ber om hjelp. Vi møtes her inne og du må gjerne holde meg oppdatert. 

Jeg sliter også med så mye mer enn jobben, så jeg vil ikke bli bra med sykemelding. Men det skremmer meg når jeg må ta benzo for å fungere på jobb. Jeg har kontakt med psykiater. Men ingenting hjelper. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter også med så mye mer enn jobben, så jeg vil ikke bli bra med sykemelding. Men det skremmer meg når jeg må ta benzo for å fungere på jobb. Jeg har kontakt med psykiater. Men ingenting hjelper. 

Her er det og mere enn bare jobb men nå er det jobb jeg kan "ta bort" midlertidig. De andre tingene kommer jeg ikke bort fra like enkelt men jeg slipper iallefall å slite psyken ut på jobb i tillegg.  

Skrevet
5 timer siden, BamseLiten skrev:

Her er det og mere enn bare jobb men nå er det jobb jeg kan "ta bort" midlertidig. De andre tingene kommer jeg ikke bort fra like enkelt men jeg slipper iallefall å slite psyken ut på jobb i tillegg.  

Jobben har tidligere gjort meg godt. Usikker på om det er bedre for meg å være hjemme, samtidig som det heller ikke er bra å måtte ta benzo for å fungere på jobb.

Skrevet

Kan prøve antipsykotika, det er faktisk mer beroligende, men du får jo ikke den gode følelsen da.

Skrevet
1 time siden, Kanonføde skrev:

Kan prøve antipsykotika, det er faktisk mer beroligende, men du får jo ikke den gode følelsen da.

Jeg har prøvd det meste.

Kan ikke si benzo gir meg noen god følelse. Det hjelper meg bare litt til å få kontroll over tårene, og til å fungere bedre på jobb.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jeg har prøvd det meste.

Kan ikke si benzo gir meg noen god følelse. Det hjelper meg bare litt til å få kontroll over tårene, og til å fungere bedre på jobb.

Antipsykotika er mye kraftigere enn benzo.

Skrevet
27 minutter siden, Kanonføde skrev:

Antipsykotika er mye kraftigere enn benzo.

Jeg har prøvd flere antipsykotika. Tror jeg er blitt immun mot det meste. Alle medisiner som har hatt effekt, har mistet mye av effekten etter en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...