Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid 10 uke, og har på grunn av 2 blødninger de siste 14 dagene og tidligere aborter hatt allerede 3 ultralyd, og skal ha min 4. på mandag (er da 11 uker). Kan dette på noen måte skade fosteret? Alt viser at det til nå er normalt, men legen var første gang noe usikker på noe ved fosteret og vil sjekke dette nærmere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41497-11-uker-gravid-og-4-ultralude-skadelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei - det er ikke påvist skade på foster ved bruk av ultralyd. Da ville man vel ikke holdt på med det i den utstrekning man faktisk gjør.

Jeg hadde 4 ultralyder i løpet av de første 12 ukene pga. blødninger, og i oktober i fjor fødte jeg en sunn og frisk guttebaby uten en eneste lyte. Jeg mener bestemt at det er bevist at ultralyd ikke skader fosteret, og tror ikke du har noe å frykte. Hadde det vært noen form for risiko hadde legen garantert informert deg om det.

Pga. livmorhalssvikt ble min datter født i uke 25. Når jeg ventet nummer to fikk jeg derfor lagt på cerclage og hadde ultralydkontroller for å sjekke at jeg ikke hadde åpning hver uke i 6 måneder. Nummer to er i dag 2 år og som alle andre. Han er heller ikke venstrehent, men jeg har også lest at det er en sammenheng mellom hyppisge ultralyder og kjevventhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...