Gjest Lithium Skrevet 24. november 2016 Skrevet 24. november 2016 Hei, jeg ønsker innsyn i min journal fra min forrige innleggelse dps. Kan jeg be om journal uten at min behandler er involvert i dette? Tenker i så fall å kontakte Saksarkivet Dora, St. Olavs Hospital i mitt tilfelle. Sist jeg prøvde å ta opp dette med min behandler virket vedkommende egentlig ikke så "interessert" i mitt ønske slik jeg tolket det. Spørsmålet er vel egentlig om dette kan gå utenom behandler. Takk! 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. november 2016 Skrevet 24. november 2016 3 minutter siden, Lithium skrev: Hei, jeg ønsker innsyn i min journal fra min forrige innleggelse dps. Kan jeg be om journal uten at min behandler er involvert i dette? Tenker i så fall å kontakte Saksarkivet Dora, St. Olavs Hospital i mitt tilfelle. Sist jeg prøvde å ta opp dette med min behandler virket vedkommende egentlig ikke så "interessert" i mitt ønske slik jeg tolket det. Spørsmålet er vel egentlig om dette kan gå utenom behandler. Takk! Ring ekspedisjonen, det er normalt sett et gebyr å betale for utlevering. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. november 2016 Skrevet 24. november 2016 Behandler trenger ikke være involvert i selve innsynet/kopiering av journal. Men du kan ikke forhindre at behandler får vite om det. Vi skriver i hvert fall journalnotat om at kopi er utlevert til pasienten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.