Gå til innhold

Hvilken dialekt er vanskeligst å forstå?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Inntrøndere (spesielt om de mumler) og Vågå, Innlandet (forstår sånn omtrent halvparten av hva Brimi sier, på en god dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vhanja skrev (2 timer siden):

Inntrøndere (spesielt om de mumler) og Vågå, Innlandet (forstår sånn omtrent halvparten av hva Brimi sier, på en god dag).

Brimi er ikke lett nei... Jeg skjønner som regel essensen i det han sier, men får på ingen måte med meg alle ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 timer siden):

Inntrøndere (spesielt om de mumler) og Vågå, Innlandet (forstår sånn omtrent halvparten av hva Brimi sier, på en god dag).

 

Lillemus skrev (18 minutter siden):

Brimi er ikke lett nei... Jeg skjønner som regel essensen i det han sier, men får på ingen måte med meg alle ordene.

Brimi er jo ganske avslepet og tydelig, jeg har hatt kontakt med ordentlig gamle folk som knapt har vært ute av bygda fra samme område, DE er vanskelige å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del - skikkelig på-bøgda-sognemål. Jeg bodde med en sogning mens jeg studerte, og henne var det vanskelig å forstå innimellom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (14 timer siden):

 

Brimi er jo ganske avslepet og tydelig, jeg har hatt kontakt med ordentlig gamle folk som knapt har vært ute av bygda fra samme område, DE er vanskelige å forstå.

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...