Villanda Skrevet 26. november 2016 Skrevet 26. november 2016 Du nevnte en gang at mine voldsomme humørsvingninger kunne skyldes hormoner. Svinvningene ble en del mindre av seg selv, eller kanskje av noen netter med tilstrekkelig søvn. Siden det ikke gikk helt over begynte jeg også på Efexor igjen. Nå går det stort sett greit, men er nok fremdeles litt ustabil, litt lett fornærmelig og litt lett antennelig, men greier ta meg litt mer sammen og greier stoppe å grine og hente meg inn igjen. Utover humørsvingninger er det slik: Perioder med ømme bryst Frysebyger Kvalmebyger. Fikk ikke nok melk til noen av mine barn, mens utdrivingsrefleksen virket utmerket. Veldig glemsk Kommer ofte ikke på de rette ordene, som namn på folk, tilstander eller ting som jeg egentlig har god greie på. Hjernteppe, og det er uten at jeg er nervøs. Perioder med svimmelhet. Ikke sammenheng med når jeg er engstelig eller stressa. Perioder med takykardi uten anstrengelse, ikke harde slag som når jeg er redd. Får lett ortostatisk blodtrykksfall Fått uren hud. Ikke vært plaget med det på over ti år. Perioder med mye ekstrasystoler. Hirsutisme Jeg engster meg ikke mye for dette til vanlig, men hvis det er noe som ikke stemmer, hadde det vært greit å vite hva. Jeg regner ikke med at ALT dette henger sammen, men vet ikke hva av dette som er relevant eller ei. Noen av disse symptomene hadde jeg i forkant av at jeg fikk påvist lav TSH. T4 normal, men symptomene var delvis gått tilbake da jeg fikk tatt blodprøver. TSH normalisete seg spontant. Har tidligere hatt hormonverdier forenlig med pcos. Fikk diagnosen pcos, men jeg oppfattet det som om gynekologen egentlig var litt i tvil. IKKE hatt problemer med å bli gravid Lett stabil overvekt. Jeg er ikke gravid. Jeg er i siste halvdel av 30-årene. Diagnoser: tourettes syndrom, bipolar 2, pcos, tidligere trolig autoimmun hyperthyreose Medisiner: Efexor, Tolvon, Lamictal 100 mg. X 2 med s-lamotrigin på 6, cerazette, Spørsmål: 1) Siden kombinasjonsp-piller kan påvirke s-lamotrigin, er det sannsynlig at også hormonforstyrrelser gjør det? 2) Burde jeg sjekke hypofyse-/binyrebarkhormoner , kjønnshormoner og/eller stoffskifte? Evt. Hvilke av disse? 3) Burde jeg oppsøke behandling mot hypokondri? 3) Hvilke hormoner tenkte du på da du nevnte det som mulig årsaker til mine voldsomme humørsvingninger? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 Skrevet 26. november 2016 Ikke et direkte svar på det du spør om, men jeg tenker at du kanskje kan høre med Mette Moen på gynekologi også. Hun har mye kunnskap om en del av det du spør om, og svarer utfyllende. Anonymkode: 494f2...208 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.