AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 Skrevet 26. november 2016 Jeg har løpt tilsammen 8 mil og fått i meg mindre enn 1000 kcal daglig siste uke. Er normalvektig med BMI 20,3 nå. Hvis jeg går ned 3 kilo til i uka som kommer så har jeg en BMI på 19 og er fremdeles normalvektig. Er det farlig å gå så raskt ned i vekt? Jeg skjønner jo at det ikke er sunt, men kroppen tåler det vel greit? Og jeg er jo ikke tynn heller. Føler meg i ok form bortsett fra litt svimmelhet og sitring i musklene. Man får ikke elektrolyttforstyrrelser og hjerterytmeforstyrrelser når man ikke kaster opp og heller ikke er undervektig, sant? Misforstå meg rett, jeg er ikke ute etter "tillatelse" til å fortsette, men jeg er litt bekymret for at kroppen kan si stopp på en eller annen måte. Men det skal vel litt mer til enn et par uker med lite mat og litt trening? Tenker på om jeg burde dra til legen, men det blir bare flaut hvis hun mener det ikke er alvorlig. Anonymkode: cb679...d84 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. november 2016 Skrevet 26. november 2016 Men hvorfor i all verden presser du en allerede meget slank kropp på denne måten? Hvorfor ikke gi den den næringen den trenger for at den skal yte sitt beste når du trener? Du er på full fart mot noe meget farlig her. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 Skrevet 26. november 2016 Enig med Lillemus, hva er poenget? Hva er det som driver deg? Du kan spise langt mer og likevel gå ned i vekt. Mye bedre for kroppen. Eller ønsker du å skade deg selv? Skjønner ikke helt greien, du forstår tydeligvis at du presser deg for hardt siden du vurderer å snakke med lege. Jeg tenker at det kanskje er noe annet enn det rent fysiske du bør snakke med lege om i så fall? Men du har en fin vekt, og BMI på 19 er heller ikke noe galt. Men det er måten du gjør dette på som ikke er bra. Anonymkode: 2e6e9...2ff 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. november 2016 Skrevet 26. november 2016 Jeg vet ingenting, alt er bare kaos og det føles som jeg mister kontrollen på alt. Ønsker jo ikke å påføre kroppen min skade, men så er det den strenge stemmen i hodet som sier jeg fortjener å bli straffet. Jeg tror ikke jeg klarer å stoppe dette nå, så jeg er litt redd for hvor det bærer...akkurat vært å løpt ei mil og spist 500 kcal i dag. Lårene brenner av smerte og jeg hater hva jeg gjør med kroppen, samtidig som den syke delen av meg jubler. Slitsomt..håper bare kroppen holder ut, og det gjør den jo. Spørsmålet er vel bare hvor lenge? Anonymkode: cb679...d84 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. november 2016 Skrevet 26. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ingenting, alt er bare kaos og det føles som jeg mister kontrollen på alt. Ønsker jo ikke å påføre kroppen min skade, men så er det den strenge stemmen i hodet som sier jeg fortjener å bli straffet. Jeg tror ikke jeg klarer å stoppe dette nå, så jeg er litt redd for hvor det bærer...akkurat vært å løpt ei mil og spist 500 kcal i dag. Lårene brenner av smerte og jeg hater hva jeg gjør med kroppen, samtidig som den syke delen av meg jubler. Slitsomt..håper bare kroppen holder ut, og det gjør den jo. Spørsmålet er vel bare hvor lenge? Anonymkode: cb679...d84 Nei, kroppen din tåler ikke dette greit. Jeg går ut fra at du er kvinne og om du ikke allerede har blødningsforstyrrelser så kommer de snart om du fortsetter på denne måten. Du tærer bort muskelmasse og blir beinskjør. Ta kontakt med lege og be om hjelp og henvisning til fagfolk på mandag! Hvorfor hører du på stemmen i hodet - du vet jo med fornuften din at det er bare sykdommen som kødder og at det er livsfarlig å høre på den. 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 27. november 2016 Skrevet 27. november 2016 Du trenger hjelp. Dette er mer enn vi her inne kan hjelpe deg med, du må ha proff hjelp med den stemmen som er så streng. Kontakt legen din, legevakten, ring en hjelpetelefon, snakk med en du stoler på som kan hjelpe deg til lege. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 Skrevet 27. november 2016 Takk for svar. Gått ned et halvt kilo fra i går. Blir skremt over hvor fort det går nedover, samtidig som den strenge stemmen i hodet er kjempefornøyd. Jeg har googlet litt og funnet ut at kroppen kan tåle dette ganske lenge. Takk til dere som svarte, jeg skjønner at ingen kan hjelpe meg med dette over nett. Anonymkode: cb679...d84 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.