Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hva er så rart med det? Det finnes folk som ikke er helt gode i hodet! 

Da min yngste sønn kom hjem med blåmerker på overarmen var det over for avlastingsfolka, faren i huset klikket på han. Da gråt moren og ba meg om at det måtte ordne seg, men guttene ville ikke der mer. Jo hun overtalte han eldste med godteri, men det var siste gang han var der. 

Selvfølgelig finnes det også de som er upassende i disse yrkene. Men når "alle" ikke er gode så er det som regel en selv man må gå inn i.

Skrevet
4 timer siden, Maw87 skrev:

Selvfølgelig finnes det også de som er upassende i disse yrkene. Men når "alle" ikke er gode så er det som regel en selv man må gå inn i.

Såvidt jeg leste så nevnte ikke stjernestøv "alle". Ut fra det hu skriver så var det antageligvis en avlastningsfamilie hu mente. Vet om ei som ble fratatt det ene barnet sitt fordi hu ikke kunne følge ungen til skolen av helsemessige årsaker og hu som støttet henne mot BV ble truet av BV med at hu risikerte å miste sine unger ved å gi den støtten. Den samtalen fikk jeg selv høre. Så jo er mange som ikke er gode i hodet det har jeg selv også smertelig fått erfare. Og det var ikke med BV. 

Skrevet
12 timer siden, Maw87 skrev:

Jeg sa ikke at alle var ikke var gode i hodet, men det var mange av de ja. Jeg bor på en rar plass.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bipolar 2. Mannen min er frisk. Vi har ett barn.

Hvis jeg blir innlagt, enten på Dps eller akuttpost, er det noe automatikk at barnevernet blir involvert? 

Anonymkode: ebf0a...e7f

Tror det kommer an på hvor gamle barna er og hvor syk du er. 

Anonymkode: 9ce2d...889

Skrevet
11 timer siden, aa-k-j skrev:

Såvidt jeg leste så nevnte ikke stjernestøv "alle". Ut fra det hu skriver så var det antageligvis en avlastningsfamilie hu mente. Vet om ei som ble fratatt det ene barnet sitt fordi hu ikke kunne følge ungen til skolen av helsemessige årsaker og hu som støttet henne mot BV ble truet av BV med at hu risikerte å miste sine unger ved å gi den støtten. Den samtalen fikk jeg selv høre. Så jo er mange som ikke er gode i hodet det har jeg selv også smertelig fått erfare. Og det var ikke med BV. 

Snakk om å kverulere. Når det er 2-3-4 stykker som ikke er gode i huet, så bør man gå inn i seg selv. Just saying. "Alle" har hørt om eller vet om foreldre som har "mistet" barna til barnevernet. Hvor mye av dette tror dere er sant? Barnevernet har ikke lov å forsvare dette, da de er under streng taushetsplikt, heldigvis. Så vi hører "alltid" om kun den ene siden, og de har "alltid" noe negativt å si om barnevernet eller andre instanser. Og, klart det- De har jo "mistet" det kjæreste de har. Men det er alltid to sider av samme sak, eller fler.

Skrevet
2 timer siden, Maw87 skrev:

Snakk om å kverulere. Når det er 2-3-4 stykker som ikke er gode i huet, så bør man gå inn i seg selv. Just saying. "Alle" har hørt om eller vet om foreldre som har "mistet" barna til barnevernet. Hvor mye av dette tror dere er sant? Barnevernet har ikke lov å forsvare dette, da de er under streng taushetsplikt, heldigvis. Så vi hører "alltid" om kun den ene siden, og de har "alltid" noe negativt å si om barnevernet eller andre instanser. Og, klart det- De har jo "mistet" det kjæreste de har. Men det er alltid to sider av samme sak, eller fler.

Kverulere? Ingen som kverulerer. Det er maaange som ikke er gode i hodet og maaaange som er gode i hodet. Det har jeg selv fått erfare etter årevis med mobbing. Opplever det fremdeles. Ja BV gjør riktige ting også, men er ikke dermed sagt at feil de gjør er greit heller. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
På 26.11.2016 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Jeg er bipolar 2. Mannen min er frisk. Vi har ett barn.

Hvis jeg blir innlagt, enten på Dps eller akuttpost, er det noe automatikk at barnevernet blir involvert? 

Anonymkode: ebf0a...e7f

Bekymringsmelding sendes om vi mener omsorgssituasjonen for barnet kan være for dårlig. Med en frisk forelder hjemme skal det mye til at en sender melding.  Dessuten er det å bli akuttinnlagt i seg selv ikke så alvorlig når andre kan ta seg av barnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...