AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 Skrevet 27. november 2016 Grunnen til at det ikke vistes på prøvene da min venninne tok serumprøver, var at hun tok cipralex og lamictal. Psykologen sa at når man tok disse samtidig gjorde det et eller annet, slik at det ikke vistes på prøver. Stemmer det? Hun tar også seroquel om kvelden for å sove. Hun hadde fått beskjed om å øke dosen men har ikke gjort det, da hun føler seg bra nå. Anonymkode: 8df00...e94 0 Siter
Tandorini Skrevet 27. november 2016 Skrevet 27. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at det ikke vistes på prøvene da min venninne tok serumprøver, var at hun tok cipralex og lamictal. Psykologen sa at når man tok disse samtidig gjorde det et eller annet, slik at det ikke vistes på prøver. Stemmer det? Hun tar også seroquel om kvelden for å sove. Hun hadde fått beskjed om å øke dosen men har ikke gjort det, da hun føler seg bra nå. Anonymkode: 8df00...e94 Litt lite opplysninger der, men jeg vet iallfall at Lamictal kan redusere serumkonsentrasjonen av Seroquel med 20-60 %. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 1. Det er ingen interaksjoner mellom Cipralex og Lamictal, så den teorien holder ikke. 2. Om det hadde vært en slik interaksjon slik at nivået av en medisin hadde vært tilnærmet null, ville den heller ikke ha hatt noen virkning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 7 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: 1. Det er ingen interaksjoner mellom Cipralex og Lamictal, så den teorien holder ikke. 2. Om det hadde vært en slik interaksjon slik at nivået av en medisin hadde vært tilnærmet null, ville den heller ikke ha hatt noen virkning. Men det er interaksjoner mellom lamictal og seroquel? Mulig det var det da. Men hun tok serum av alle medisinene som viste null, syns det var så rart. Hun ble sint da de spurte om hun tok medisinene i det hele tatt, for det gjorde hun. Anonymkode: 8df00...e94 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Ja, det er interaksjon mellom Lamictal og Seroquel med følge nedsatt konsentrasjon av Seroquel. Hun må ta prøven på nytt. Noe er feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.