ich Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hei! Vi venter tvillinger etter et frossen-isci forsøk. Jeg er i uke 14+0, og i dag var vi til en UL (har vært til flere, det var opprinnelig tre der inne). Det jeg lurer på er følgende: Vi følger nøye med på en kalender på www.pregnancycalendar.com, som hver dag viser hvor vi og barna er. Men nå påstår den at fostrene skal være ca 8,7 cm fra isse til rumpe - og vi var i dag mellom 6,3 og 6,8 så vidt vi forstod. Gynekologen sa at det var fint, men det er andre gang på rad vi er mindre enn denne kalenderen, og fulgte den bra før. Så jeg tenkte kanskje du kunne forklare forskjellen og hvor store man kan vente at barna bør være i svangerskapets uke 14 (selv er de jo bare 12 uker). Vi er paranoide og hysteriske, og trenger litt informasjon. Vi skal tilbake til gyn. om 14 dager, og tenker selvsagt litt at det er fordi hun også lurer. Morkakene var forøvrig veldig flotte. Takk! Hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41505-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-fostre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg har egentlig ikke noe klokt svar på hvorfor deres små evt. skulle være noe mindre enn det målet som er oppgitt på kalenderen dere følger. Så lenge legen deres sier at funnene er tilfredsstillende, vil jeg råde dere til å stole på det. Du har klart å komme til uke 14, og skulle det være noe alvorlig galt med fostrene, hadde du sansynligvis abortert dem allerede. Statistisk sett, er dere over den første krisen, men man har selvfølgelig aldri noen garanti. Jeg ønsker for dere at dere kan få prate skikkelig med gynekologen som har undersøkt deg. Det er ikke riktig at man skal gå fra undersøkelse med mange ubesvarte spørsmål. Jeg vil uansett råde dere til å tenke positivt. Dere har sett at fostrene vokser og morkakene ser veldig flotte ut ( det er svært viktig). Grunnen til at dere blir fulgt opp så hyppig, er sansynligvis fordi du bærer på tvillinger. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41505-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-fostre/#findComment-156189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.