Gå til innhold

Vært innlagt på psykiatrisk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var positivt ? 

Hva var negativt ? 

Anonymkode: f3ee1...168

Skrevet

Positivt fikk maten servert og prat med folk

negativt beltelegging, tvunget til å tisse meg ut, ble tatt fra telefon

Skrevet

Bortkastet tid, var jo bare å sitte der og vente på at noe skulle skje, i flere måneder. Masse tullete tester, som denne "stroop-testen", og så var det et eller annet med å teste finmotorikken ved at jeg skulle tegne streker og sparke en ball.

Særdeles innholdsløst å være hjemme også, men da hadde jeg i alle fall muligheten til å gjøre noe, og den hospitaliseringen den hemmer utviklingen, det har faktisk "bivirkninger" å bo på institusjon. Hva er det man skal drive med der? Sitte i en stol og se på at andre går inn og ut av røykerommet?

Veldig lite inspirerende. Og man føler seg avhengig av å være der, fordi man får angst for å klare seg selv.

Og når man skrives ut, har man ikke fått noen "endelig" diagnose. Nei, det kan godt hende man skal utredes på nytt når man får en ny behandler poliklinisk.

Talentløst. Skadelig for individet/pasienten, og ekstrem sløsing med fellesskapets ressurser.

Merk at dette bare er MINE erfaringer, jeg vet at alle andre har erfaringer ulik min, og at mange trenger slike opphold, men jeg tror ikke mitt tilfelle er noe slags "spesialtilfelle" heller, jeg tror dette dreier seg om en svakhet i systemet.

Hvordan de som jobber der har kommet seg gjennom psykepleierutdannelsen var for meg en gåte. Kan ikke ha vært veldig interessert i faget i alle fall, når eneste de dreiv med var å styre på kjøkkenet og sitte på vaktrommet og strikke, skravle og spise kake.

Men, som sagt - kun mine erfaringer.

Skrevet

Positivt:

Traff den fineste mannen jeg noensinne har møtt

Behandlere, personell, lege, psykolog, prest - flotte, lyttende og støttende personer.

Tryggheten i å bli ivaretatt til alle døgnets tider. Ører som lyttet, øyne som så.

Rutinene/pliktene

Felleskapet og støtten fra forstående medpasienter

Aktivitetene

Negativt for min del: 

Ved innleggelse: fortvilelsen og skammen over å ikke mestre egen hverdag.

Felles måltider. Jeg misliker sterkt å spise med andre

Se og oppleve andres psykdom

Anonymkode: 19eb9...e60

Skrevet

Det positive var at jeg ble bedre, og fikk mat servert og vi gikk tur. Og vi røykere holdt sammen. 

Det negative var at jeg fikk medisiner, og at jeg var dårlig. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det positive var at jeg ble bedre, og fikk mat servert og vi gikk tur. Og vi røykere holdt sammen. 

Det negative var at jeg fikk medisiner, og at jeg var dårlig. 

Du skriver at det positive med innleggelsen var at du ble bedre, og det negative var at du fikk medisiner.

Ser du selv denne sammenhengen mellom å bli bedre og å ta nøye utvalgte medisiner?

Anonymkode: 66dde...2c1

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at det positive med innleggelsen var at du ble bedre, og det negative var at du fikk medisiner.

Ser du selv denne sammenhengen mellom å bli bedre og å ta nøye utvalgte medisiner?

Anonymkode: 66dde...2c1

Jaja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...