Gå til innhold

Nhd mega akutt. Mamma har kanskje livmorkreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i en veldig vanskelig situasjon. Mamma tok test hos unilabs og resultatene viser at hun har en klump der. Legen sa det kan være kreft. Men hun må utredes videre. Det jeg lurer på er om hun kan dø av dette? Jeg kan ikke klare meg uten mamma. Hun mater meg og tar vare på meg. Kan mamma dø? Plis svar. Hvis hun har livmorskreft. Kan man dø av dette?

Skrevet
9 minutter siden, Anonymesen skrev:

Jeg er i en veldig vanskelig situasjon. Mamma tok test hos unilabs og resultatene viser at hun har en klump der. Legen sa det kan være kreft. Men hun må utredes videre. Det jeg lurer på er om hun kan dø av dette? Jeg kan ikke klare meg uten mamma. Hun mater meg og tar vare på meg. Kan mamma dø? Plis svar. Hvis hun har livmorskreft. Kan man dø av dette?

Min mor hadde det, ble operert og lever. 

Skrevet
23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Min mor hadde det, ble operert og lever. 

Så hun er kreftfri?

Skrevet
Akkurat nå, Anonymesen skrev:

Så hun er kreftfri?

Ja det er hun, og de opererte ut alt så hun slapp cellegift. De tok vel livmor og eggstokker + noe kjertel greier tror jeg. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er så mye hvis, hvis her at svaret uansett ikke hjelper deg.

Det kan være kreft, og det kan ikke være kreft. Om det er kreft, kan en dø av det, men aller mest sannsynlig er det at det kan kureres.

Skrevet

Vet ikke om dette er til hjelp, men min mor levde bra med uhelbredelig kreft i over femten år. Virkelig, det er helt meningsløst å bekymre seg. ALLE de bortkastede tankene når vi ventet på prøvesvar, nye kontroller, om behandlingen hadde virket osv. Det gikk som sagt bra i over femten år. De virkelige problemene kan man aldri forberede seg på. Hadde jeg visst hvordan det siste året ville bli (hvor forjævlig kreft faktisk kan være), og hvor godt vi hadde hatt det frem til da... vel - jeg skulle ønske jeg ikke hadde tenkt så mye på sykdommen hennes. Ikke ta sorgene på forskudd, man bruker bare energi på ting som ikke er realitet ennå. Kan hende dette ikke er kreft engang! Tenk på det. Fokuser på det. Det går helst bra. Og når det ikke gjør det, så stiller man fullstendig uforberedt likevel, selv om man har tenkt mye på muligheten for at det kunne gå den veien.

Anonymkode: 080b1...4e9

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er så mye hvis, hvis her at svaret uansett ikke hjelper deg.

Det kan være kreft, og det kan ikke være kreft. Om det er kreft, kan en dø av det, men aller mest sannsynlig er det at det kan kureres.

Nå har jeg det blytungt. Sliter psykisk så grovt og nå er mamma syk hva skal jeg gjøre nhd? Er redd mamma blir kasta i helvette fordi hun ikke bedde. Nhd tror du det skjer? Gud er meget streng

Skrevet

Hvem skal ta vare på meg? Hvem skal gi meg omsorg når jeg får anfall? Er dypt frustrert

Skrevet
2 timer siden, Anonymesen skrev:

Det hørtes leit ut men en klump trenger ikke være kreft. Vent med å tolke noe som helst til dere vet hva hun har å forholde seg til.

Et annet spørsmål, -hvorfor mater din mor deg?

Skrevet

Kanskje på tide nå at du tar deg sammen og blir en voksen mann og ikke en liten gutt som du kan virke til tider.

Våre foreldre tar seg av oss når vi er barn og når de blir gamle eller syk tar vi oss av dem,regner med at det er sånn der du kommer fra også . 

Og moren din kommer ikke til helvete for det finnes ikke ,men vis du absolutt må tro på et helvete så har vel ikke moren din gjort noe alvorlig kriminelt eller syndig  som skulle tilsi at hun kommer dit

Anonymkode: e4ff8...0a3

Skrevet
2 timer siden, Anonymesen skrev:

Nå har jeg det blytungt. Sliter psykisk så grovt og nå er mamma syk hva skal jeg gjøre nhd? Er redd mamma blir kasta i helvette fordi hun ikke bedde. Nhd tror du det skjer? Gud er meget streng

Gud og helvete finnes ikke og om det skulle gjøre det så havner man ikke der bare fordi man ikke ber.

Jeg lurer litt på hvor gammel du er og hvorfor du er så avhengig av moren din at hun mater deg? Eller mener du bare at hun sørger for at det står mat på bordet? 

Skrevet
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Gud og helvete finnes ikke og om det skulle gjøre det så havner man ikke der bare fordi man ikke ber.

Jeg lurer litt på hvor gammel du er og hvorfor du er så avhengig av moren din at hun mater deg? Eller mener du bare at hun sørger for at det står mat på bordet? 

Er du sikker på at det ikke finnes? Du sier om det finnes. Tror du da at det finnes? Ifølge Islam er det å ikke be en alvorlig synd som fører til straff og masse slanger på seg. Håper ikke dette stemmer. Blir så redd av dette

Skrevet
4 minutter siden, Anonymesen skrev:

Er du sikker på at det ikke finnes? Du sier om det finnes. Tror du da at det finnes? Ifølge Islam er det å ikke be en alvorlig synd som fører til straff og masse slanger på seg. Håper ikke dette stemmer. Blir så redd av dette

Jeg personlig tror ikke det sitter en streng gud der oppe og pønsker ut alskens straffer om mennesker ikke ber til ham nei. Hvorfor i all verden skulle en gud være å selvgod som det? Om det finnes en gudsfigur så tror jeg heller på en gud som vil at menneskene skal være snille mot hverandre og at han rister oppgitt på hodet når han ser alt det grusomme mennesker finner på i hans navn.

Min søster hadde forøvrig alvorlig forstadie til livmorkrett for halvannet år siden, hun er helt frisk og kreftfri nå. :) Men ta ikke sorgene på forskudd, det er jo slett ikke sikkert det er kreft heller.

Skrevet

Gud finnes og det finnes en himmel og en fortapelse. Ikke tro på Islam det er ikke en god gud. Bibelelens Gud altså Jeus far er god. Han straffer ikke noen fordi de ikke ber ta det helt rolig.. 

Skrevet
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg personlig tror ikke det sitter en streng gud der oppe og pønsker ut alskens straffer om mennesker ikke ber til ham nei. Hvorfor i all verden skulle en gud være å selvgod som det? Om det finnes en gudsfigur så tror jeg heller på en gud som vil at menneskene skal være snille mot hverandre og at han rister oppgitt på hodet når han ser alt det grusomme mennesker finner på i hans navn.

Min søster hadde forøvrig alvorlig forstadie til livmorkrett for halvannet år siden, hun er helt frisk og kreftfri nå. :) Men ta ikke sorgene på forskudd, det er jo slett ikke sikkert det er kreft heller.

Helt enig. Hvis det finnes en gud så er det er en gud som vil oss vel. :)

Jeg hadde også alvorlig forstadie til livmorkreft for snart 2 år siden. Ble operert og er idag helt kreftfri .  Eneste er at jeg må gå til hyppige kontroller. :)

Skrevet
54 minutter siden, Anonymesen skrev:

Hvorfor skulle noen tro på deg nå? Du lyver jo bare om alt du skriver.. å nå prøver du bare å få oss til å synes synd på deg etter at du skuffa oss.

Anonymkode: c7807...dfc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...