aa-k-j Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 (endret) Har blandet pf med paranoia, ustabile og umodne trekk (det umodne kan ha sammenheng med lærevanskene mine). Hvis jeg ikke får all informasjon om hva som skal skje vedrørende min helse eller tjenestetilbud fra kommune som f.eks sending av PLO-meldinger og min sykdomsinnsikt så har jeg store problemer med å forholde meg til det. Angsten og stresset øker og jeg blir deprimert. Føler ofte jeg blir fortalt bare noe, mens resten må jeg finne ut av selv. Det liker jeg dårlig. Trodde informasjon var viktig for god kommunikasjon og tillit, men så langt har jeg vært nødt til å bruke Internett for å få tilstrekkelig informasjon om det meste. Dette stresser meg og psyken motarbeider meg fullstendig og vil da slutte med alt av medisiner og tjenester fra kommunen. Hvorfor reagere jeg slik og kan noe gjøre for å redusere dette stresset slik at jeg kan håndtere dette bedre? Bruker 50 mg Seroquel på kvelden (100 mg ble jeg så tett av at jeg nesten ikke fikk sove). Fastlegen min vil ikke skrive ut andre medisiner nettopp pga jeg ofte slutter med medisiner (ofte pga bivirkninger). Har vurdert lamictal, men vanskelig når legen min verken er villig til det eller setter noen krav ang mine medisinslutt. Det er rett og slett for enkelt å slutte med medisiner. Har du noen forslag så hadde jeg satt pris på det. Jeg har astma og røyker (noe jeg vet jeg ikke bør), men alt dette har resultert i at røykingen har over doblet seg. Skulle ønske jeg hadde en bryter jeg kunne trykke på for å redusere stresset og angsten. Endret 28. november 2016 av aa-k-j 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Reaksjonene dine er vel nettopp av den typen som folk med ustabile og umodne trekk kan ha. Det virker som at du dårlig tåler at ting ikke fungerer optimalt og at du har veldig vanskelig for å ta din del av ansvaret for ditt eget liv. Anonymkode: 54b68...915 0 Siter
aa-k-j Skrevet 28. november 2016 Forfatter Skrevet 28. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reaksjonene dine er vel nettopp av den typen som folk med ustabile og umodne trekk kan ha. Det virker som at du dårlig tåler at ting ikke fungerer optimalt og at du har veldig vanskelig for å ta din del av ansvaret for ditt eget liv. Anonymkode: 54b68...915 Jo ta ansvar er ikke noe problem, er ofte det motsatte som er problemet. Tar ofte mer ansvar en hva psyken min tåler, men merker det ofte for sent. Var til vurdering hos psykologspesialist på DPS og fikk beskjed om at jeg gjorde mye riktig, men trenger forutsigbarhet og trygge rammer noe jeg ikke får. Må ordne ting andre egentlig skulle ordnet. Var jeg som selv måtte ordne vurdering på DPS da fastlegens henvisning ikke var god nok. Klaget til en lege der under et møte som var uavhengig av henvisningen. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 28. november 2016 Forfatter Skrevet 28. november 2016 Skrev klage i tillegg før det møtet. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 28. november 2016 Forfatter Skrevet 28. november 2016 Det rare er at jeg aldri har reagert slik på sånt før. Jeg klaget da kun på manglende informasjon uten å bli stresset. Da var jeg bare skuffet og ikke noe annet. Gjaldt forøvrig noe annet og la det fort bak meg. Det klarer jeg ikke nå så tror psyken min er mer ustabil en tidligere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.