AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Jeg går og venter på tilbakemelding på om jeg får plass på traumebehandling eller ikke. Denne ventetiden er vanskelig for meg, og jeg sliter med å klare å stå i full jobb og håndtere barn og familieplikter samtidig. Dessverre selvmedisinerer jeg med alkohol til tider, og ektefellen min viser svært steile holdninger til dette (fullt forståelig). Problemet er bare at når h*n er så steil, øker det trangen min til å selvskade, noe jeg har unngått i mange måneder, og jeg sliter med å undertrykke denne trangen. Jeg vet at selvmedisinering med alkohol er totalt forkastelig, men det har blitt min redning mange ganger, og jeg er redd. Jeg vil ikke skade meg, men trangen er der. Anonymkode: 8e82d...3dc 0 Siter
XbellaX Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går og venter på tilbakemelding på om jeg får plass på traumebehandling eller ikke. Denne ventetiden er vanskelig for meg, og jeg sliter med å klare å stå i full jobb og håndtere barn og familieplikter samtidig. Dessverre selvmedisinerer jeg med alkohol til tider, og ektefellen min viser svært steile holdninger til dette (fullt forståelig). Problemet er bare at når h*n er så steil, øker det trangen min til å selvskade, noe jeg har unngått i mange måneder, og jeg sliter med å undertrykke denne trangen. Jeg vet at selvmedisinering med alkohol er totalt forkastelig, men det har blitt min redning mange ganger, og jeg er redd. Jeg vil ikke skade meg, men trangen er der. Anonymkode: 8e82d...3dc Ville det vært mulig å sagt dette til ham? Kjenner han til selvskadingen fra tidligere? Får du hjelp nå i hverdagen eller må du hamle opp med alt selv? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 Han kjenner til selvskadingen og fikk vite i dag hvor nære det var i går. Jeg får en slags "hjelp" med samtale et par ganger i måneden, men det er kun overfladisk og selve traumet ligger der som et åpent sår og jeg gjør alt for å unngå å røre ved det. Det er forferdelig tungt for tiden. Anonymkode: 8e82d...3dc 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 Kunne det hjulpet med hyppigere samtaler? Jobber du for det finnes kommunale tilbud du kan bruke. Det vil ikke fikse alt men være en bedre "krykke" for deg enn alkohol iallefall. Å delta på dagtilbud vil ikke gjøre større skader enn det du gjør nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 Skrevet 30. november 2016 Jeg vet ikke om hyppigere samtaler er bedre, for da må vi ta tak i traumet og jeg har dyrekjøpte erfaringer med å behandle traumet poliklinisk. Det gjelder å holde ut i halvannen måned til, hvis jeg da får dette tilbudet. Anonymkode: 8e82d...3dc 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.