Gå til innhold

NHD/ Tung og initiativløs, redusere medisinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker 40 mg Cisordinol. Føler meg "tung" og initiativløs.. Regner med dette kommer av medisineringen. Bør jeg redusere noe? Går ikke til psykiater. Jeg tar Cisordinol pga uro og tankekjør.. Det er ikke aktuelt for meg å kontakte lege med det første derfor spør jeg her. Bruker for tia Imovane også.

Takknemlig for svar.

Anonymkode: 1f43b...906

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker 40 mg Cisordinol. Føler meg "tung" og initiativløs.. Regner med dette kommer av medisineringen. Bør jeg redusere noe? Går ikke til psykiater. Jeg tar Cisordinol pga uro og tankekjør.. Det er ikke aktuelt for meg å kontakte lege med det første derfor spør jeg her. Bruker for tia Imovane også.

Takknemlig for svar.

Sånn blir man av alle ap, sånn er det bare. Jeg har sluttet nå og trives med det. 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sånn blir man av alle ap, sånn er det bare. Jeg har sluttet nå og trives med det. 

Hvordan går det med søvnen etter at du slutta da?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med søvnen etter at du slutta da?

Jeg sover mer urolig og er ikke så trøtt om kvelden lenger, det er litt synd for jeg liker å sove. 

Skrevet
33 minutes ago, stjernestøv said:

Lykke til...

Anonymkode: 334db...18b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lykke til...

Anonymkode: 334db...18b

Takk :) 

Skrevet
51 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje det hadde vært noe for meg også å slutte. Trappa du ned eller seponerte du tvert? Da jeg slutta hos psykiateren min for noen år siden ba hun meg å slutte etter 15 år på AP. Skulle ikke få noen hjelp til nedtrapping eller noe, klare alt på egenhånd.. Men jeg er livredd for å ikke få sove, det er nok der det har stoppet meg fra å seponere...

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hadde vært noe for meg også å slutte. Trappa du ned eller seponerte du tvert? Da jeg slutta hos psykiateren min for noen år siden ba hun meg å slutte etter 15 år på AP. Skulle ikke få noen hjelp til nedtrapping eller noe, klare alt på egenhånd.. Men jeg er livredd for å ikke få sove, det er nok der det har stoppet meg fra å seponere...

Først halverte jeg og gikk på halv dose i to uker, jeg føler mer nå...det er noe sårt i meg. Men det er jo menneskelig. Jeg er og redd for å ikke få sove for jeg er så avhengig av god søvn, ellers fungerer jeg ikke. Men en psykiater sa man kunne prøve å slappe av selv om man ikke sov, det hjalp også istedenfor å ligge å vri seg. 

Skrevet

Tja stjernestøv er vel kanskje ikke den rette å høre på medisinråd fra (ingenting vondt ment) så håper NHD har innspill om jeg kan redusere litt.

:-)

Skrevet

Du blir visst aldri fornøyd med doseringen du :-)

Med AP gjør du en byttehandel. Høyere dose gir mindre tankekjør og angst men også mer trøtthet, slapphet og apati. Det er medisinens naturlige virkning og ikke noen bivirkning i så måte.

Du dør verken av å ta 30, 32, 34, 36, 38, 40 eller 42 mg, men du må selv finne ut av "punktet" der du opplever at summen av positiv og negativ virkning er best mulig. Inntak på ulike tider av døgnet er også en mulighet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...