Gå til innhold

Noen som har gitt selvmordsbrevet sitt til psykologen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har vært suicidal når jeg har vært veldig deprimert. Synes suicidaltakene har blitt verre for hver depresjon. Sist jeg var deprimert ble jeg ferdig med selvmordsbrevet mitt. Legen og psykologen har spurt meg om jeg har skrevet selvmordsbrev når de har skjønt at jeg har vært veldig deprimert. Når jeg har svart "ja", har de spurt om de kan få det. Da har jeg selvfølgelig svart "nei".

Nå er jeg ikke deprimert. Tenker at jeg kanskje skal gi brevet til psykologen, mest fordi at neste gang jeg blir alvorlig deprimert vil veien til selvmord være lenger, ettersom at jeg ikke har et brev å legge igjen, og vil antagelig måtte skrive et nytt et. Hvilket tar litt tid. Det blir aldri bra nok, et sånt brev, men det det likevel tid å skrive et som er ok nok. Poenget er at å gi brevet til psykologen, kanskje kan redde livet mitt. Jeg vet ikke. 

Har noen av dere gitt selvmordsbrevet deres til en fagperson? Leste de det, eller bare kastet de det? Hva skjedde?  

Det er jo veldig VELDIG personlig å la noen lese selvmordsbrevet sitt, synes jeg i alle fall. 

Anonymkode: 52f52...c72

Skrevet

Det virker ikke som om det er så vanlig...

Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt om annet enn om jeg har skrevet avskjedsbrev, men det har vært for å vurdere meg der og da. Grad av suicidalitet osv. De har og spurt meg om jeg har tatt vare på det, men aldri om å få lese det. Om jeg blir spurt, vil jeg sette grensa der. Det blir rett og slett hakket for privat, og ikke kan jeg se hva det skal komme ut av det heller. Tror ikke noe ville overrasket min behandler, for hun kjenner meg så pass godt at hun nok har sine tanker om hva som står der.

Skrevet

Jeg har sendt mitt brev til min psykolog mens jeg var meget suicidal en gang. Det ble skikkelig rabalder, men vi ble enige om mange avklaringer og hadde noen fine samtaler om døden i etterkant. 

Jeg er glad jeg turte å gi det til henne, det har bragt oss enda tettere hvertfall. 

Skrevet

Er ikke selvmordsbrev mest en siste hilsen/forklaring til de nærmeste? Hadde jeg visst at jeg skulle dø (frivillig eller pga. uhelbredelig sykdom), så hadde jeg nok skrevet til de nærmeste, ikke til lege/behandler. 

Anonymkode: 715ce...80a

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke selvmordsbrev mest en siste hilsen/forklaring til de nærmeste? Hadde jeg visst at jeg skulle dø (frivillig eller pga. uhelbredelig sykdom), så hadde jeg nok skrevet til de nærmeste, ikke til lege/behandler. 

Selvfølgelig har jeg ikke skrevet selvmordsbrevet til psykologen! Poenget var at jeg ikke er deprimert på nåværende tidspunkt, og derfor vurderer å gi brevet til psykologen for å forhindre/forsinke selvmord neste gang jeg blir deprimert. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har jeg ikke skrevet selvmordsbrevet til psykologen! Poenget var at jeg ikke er deprimert på nåværende tidspunkt, og derfor vurderer å gi brevet til psykologen for å forhindre/forsinke selvmord neste gang jeg blir deprimert. 

Du kan jo eventuelt bare kaste brevet og. 

Anonymkode: 24b22...7f2

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal gi det til psykologen din. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, skjønner. Leste bare overskriften, ops.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...