Gå til innhold

Hjernen min er ødelagt


kovakova

Anbefalte innlegg

Enten er det den manisk psykosen jeg hadde for 4 år siden som ødela hjernen min eller så Er det Å ha tatt AP avogpå som har ødelagt den og nå er jeg helt stuck med AP pga kaos i hodet

angst og stramme muskler i nakken spiller også inn i bildet

Helt avhengig av AP ellers smeller alt av inntrykk sammen i hjernen min

sorry at jeg skriver så mange innlegg om hjernen min

Endret av kovakova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er syk og har dårlig konsentrasjon. Det er ikke mer komplisert enn det. Du kan nok bli friskere og få bedre konsentasjon, men du har jo en alvorlig sykdom så det krever at du tar tiden til hjelp... nøysomt og tidkrevende arbeid.

Det betyr at du ikke må "tulle" med medisiner. Det er nok heller ikke bra med lengre utenlandsopphold med kontinuerlig drikking.

Trening og kosthold er du vel flink på...

Anonymkode: 7acff...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er syk og har dårlig konsentrasjon. Det er ikke mer komplisert enn det. Du kan nok bli friskere og få bedre konsentasjon, men du har jo en alvorlig sykdom så det krever at du tar tiden til hjelp... nøysomt og tidkrevende arbeid.

Det betyr at du ikke må "tulle" med medisiner. Det er nok heller ikke bra med lengre utenlandsopphold med kontinuerlig drikking.

Trening og kosthold er du vel flink på...

Anonymkode: 7acff...773

Har det med dårlig konsentrasjon å gjøre at man ligger timesvis hver natt og vrir seg fordi hjernen føles som en klemt appelsin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, kovakova said:

Har det med dårlig konsentrasjon å gjøre at man ligger timesvis hver natt og vrir seg fordi hjernen føles som en klemt appelsin?

Nei det er sykdom, men det fører til dårlig konsentrasjon.

Anonymkode: 7acff...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er sykdom, men det fører til dårlig konsentrasjon.

Anonymkode: 7acff...773

Hvilken sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, kovakova said:

Hvilken sykdom?

Det vet ikke jeg noe om, men det er åpenbart noe unormalt, og noe som plager deg og setter ned funksjonsevnen betydelig. Da er det helt sikkert at det er en sykdom.

Det er ingen andre alternativer. Husk at ved psykiske sykdommer så er det mange symptomer og plager man kan ha som ikke står spesifisert i diagnosemanualen, det er veldig individuelt og mange av plagene er felles for flere diagnoser.

Anonymkode: 7acff...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vel bare holde senga og ikke møte noen før hjernen kjennes ut som den harde umerkelige kjerne den skal føles som så ingenting trigger uroen i hjernen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, kovakova said:

Jeg er desperat etter å slippe føle på hjernemassen min hele tiden

Ja det kan jeg godt forstå. Jeg blir litt sånn selv om jeg trapper ned på medisinen. Det blir et trykk i hodet, det kjennes ut som ting beveger på seg inne i hodet/hjernen, og det er som om fokuset "glipper", plutselig så er det som om bevisstheten har slått seg av og på. Mer "tankevandring", blir liksom "dratt inn" mot ulike ting å fokusere på, f.eks. en lyd eller en bil som kjører, blir liksom ufrivillig bare fokus mot slike ting, før hjernen "restarter" en stund senere, slik at man kommer ut av det.

Anonymkode: 7acff...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det kan jeg godt forstå. Jeg blir litt sånn selv om jeg trapper ned på medisinen. Det blir et trykk i hodet, det kjennes ut som ting beveger på seg inne i hodet/hjernen, og det er som om fokuset "glipper", plutselig så er det som om bevisstheten har slått seg av og på. Mer "tankevandring", blir liksom "dratt inn" mot ulike ting å fokusere på, f.eks. en lyd eller en bil som kjører, blir liksom ufrivillig bare fokus mot slike ting, før hjernen "restarter" en stund senere, slik at man kommer ut av det.

Anonymkode: 7acff...773

Interessant

og du har også hatt psykose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, kovakova said:

Jeg får vel bare holde senga og ikke møte noen før hjernen kjennes ut som den harde umerkelige kjerne den skal føles som så ingenting trigger uroen i hjernen

Jeg håper du tar opp dette med helsepersonell slik at de kan gi deg bedre medisinering om det er mulig?

Anonymkode: 7acff...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du tar opp dette med helsepersonell slik at de kan gi deg bedre medisinering om det er mulig?

Anonymkode: 7acff...773

Har tatt det opp i fire år men lite psykologer kan gjøre men han jeg har nå skal ta det opp med leger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, kovakova said:

Interessant

og du har også hatt psykose? 

Jeg vet ikke om slik jeg har vært har vært alvorlig nok til at det kan kalles psykose, men det har vært vanskelige paranoide forestillinger og grubling som har ført til mye angst (blant annet). F.eks. tanker om at man har blitt lobotomert, og så har det blitt snakket om på radio f.eks. Men dette er veldig lenge siden, jeg har brukt AP i godt over 10 år. Jeg har aldri vært tvangsinnlagt.

Anonymkode: 7acff...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om slik jeg har vært har vært alvorlig nok til at det kan kalles psykose, men det har vært vanskelige paranoide forestillinger og grubling som har ført til mye angst (blant annet). F.eks. tanker om at man har blitt lobotomert, og så har det blitt snakket om på radio f.eks. Men dette er veldig lenge siden, jeg har brukt AP i godt over 10 år. Jeg har aldri vært tvangsinnlagt.

Anonymkode: 7acff...773

Så det virker som selve AP-medisinene fører til en ubalanse i hjernen som gjør at man ved å redusere dem føler ting i hjernen beveger seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da jeg først fikk utgang etter en måned på skjerma kjente jeg et digert hull i hjernen som alt rant igjennom, jeg gråt og gråt . Da gikk jeg på cisordinol depot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, kovakova said:

Så det virker som selve AP-medisinene fører til en ubalanse i hjernen som gjør at man ved å redusere dem føler ting i hjernen beveger seg!!!

 

16 minutes ago, kovakova said:

Men da jeg først fikk utgang etter en måned på skjerma kjente jeg et digert hull i hjernen som alt rant igjennom, jeg gråt og gråt . Da gikk jeg på cisordinol depot

 

Nei jeg var mer "sånn" før medisiner, jeg bare tenkte ikke noe over det, at det var unormalt. Akkurat som det var mange andre ting som ikke "slo meg". Da jeg sluttet på medisiner en periode så følte jeg meg bedre, fordi jeg hadde masse energi, men problemene kom tilbake etterhvert. Da jeg sluttet for noen år tilbake ble jeg bedre over mange uker, men når jeg reduserer nå så føler jeg meg verre etter noen dager. Jeg vet ikke helt hva årsaken er, det kan hende jeg har blitt mer bevisst på "smerte". Nei, kanskje man fortjener trygda, det lurer jeg mye på.

Anonymkode: 7acff...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, kovakova said:

Jeg skal få installert TV på rommet mitt så kan jeg ligge der alene i mørket til hjernen blir normal

 

Mørkt rom + rolig musikk (som du syns er bra), det er nok det beste.

Anonymkode: 7acff...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, kovakova skrev:

Syns dette ble verre etter at apoteket ga ut billigvarianter av abilify 

Ja jeg og mener det har noe å si, billigvariantene er ikke det samme. Så så jeg psykiateren hadde skrevet i journalen min...ville ikke ha kopipreparatet pga paranoide forestillinger. Det blir jo helt feil, det er ikke det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...