Gå til innhold

NHD-vanlig med pf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blandet pf med paranoia, ustabile og umodne trekk (det umodne kunne ha sammenheng med lærevanskene mine mente dps da jeg spurte under en vurderingssamtale). Når jeg opplever mas og press fra andre om hva jeg bør gjøre så reagerer jeg med at utryggheten og usikkerheten min øker. Fikk høre at det var vanlig at en med pf øker motstand ved mas. Jeg er generelt motstander av å mase og presse andre, men det skyldes nok at jeg opplevde mye mas og press i oppveksten ang både fritidsaktiviter og utdannelse. Ble også en gang satt under et uutholdelig press i en sak hvor jeg fikk et psykisk sammenbrudd noe jeg fremdeles sliter med å håndtere. Resultatet ble at jeg ble veldig usikker på meg selv. Har blitt mast ganske mye på både å jobbe på vernet bedrift, dagsenter og miljøarbeidertjenesten. Psyk sykepleier var også noe jeg ikke ville, men forsøkte likevel og endte med at jeg ble dårligere. Nå forsøker jeg miljøarbeidertjenesten, men for å være ærlig så ser jeg ikke behov for det. Har hatt full julerengjøring av leiligheten helt alene, betaler regninger selv, handler selv og lager middag hver dag. Klarer jo ting selv. Det er fastlegen og den psyk sykepleieren jeg gikk til som maste om miljøarbeidertjenesten. Har like lite behov for det som f.eks en omsorgsbolig. Men er det vanlig at en med pf blir usikker og utrygg på seg selv ved mas og press eller skyldes det noe annet i så fall hva kan være årsaken? Har forøvrig problemer som ikke stemmer med diagnosen jeg har. Er ikke uenig i diagnosen, men lurer på om det kan være noe mer som ligger bak. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...