everywhere Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei, Jeg har skrevet til deg en gang før angående samme sak, men fikk liksom ikke svar på det jeg lurte på. Har gått gjennom innlegg som går helt tilbake til oktober, men fant ikke svar på det jeg lurer på. Jeg skal prøve å skrive mest mulig info, så kanskje jeg kan få et svar på rikti problem=) - Jeg bruker p-sprøyte, depo-provera, har brukt den i 9måneder. Før det brukte jeg Trionette p-piller i ca. 2 år. - Har fast sex-partner, men ser han bare en gang i måneden. (hatt det i 1 1/2år) - Bruker Dr.Grevens såpe, vasker meg 1 gang daglig med denne. Og dette er den eneste gangen jeg vasker meg nedentil daglig. Mitt problem er: Jeg har hatt soppinfeksjon gjentatte ganger, snakker ikke om ett par ganger i året. Før var det mer ille enn hva det er nå. Kunne ha soppinfeksjon en gang i måneden. Nå er det heldigvis gått ned til hver 2 eller 3 måned. Har vært hos legen og fått resept på Diflucan. Har nettopp hatt en soppinfeksjon, brukte den tabeletten som var på resept og canesten behandling av type 1 stikkpille & salve. Brukte salven i 8 dager, men føler meg ikke helt bra. Dagen etter at jeg hadde tatt Diflucan pillen, følte jeg meg bedre, men dette gikk fort over. Jeg lurer altså på, hva kan være grunnen til at jeg får så mange gjentatte soppinfeksjoner, dette har vært ett problem for meg i de 2 siste årene. En annen informasjon er også at når jeg er sammen med kjæresten min og vi har sex, så får jeg som oftest litt ondt, med svie etterpå, kan dette ha noen innvirkning på hvorfor jeg får gjentatte soppinfeksjoner?! Og om du kunne ha svart på om det er noe jeg kan gjøre for å ikke få vondt og svie etterpå?! Problemet er ikke at jeg ikke er våt nok, for det vet jeg, sier kjæresten min også. Er ikke fult så nøye om du ikke svarer på akkurat dette spørsmålet, men hadde vært veldig fint om du kunne ha svart på det med soppinfeksjon;) Tusen takk på forhånd;) Hilsen en jente som begynner å bli lei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41512-canesten-og-diflucan/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Utover sukkersyke har man ikke forklaring på hvorfor sopp kommer igjen og igjen hos noen få. Hvis du har sopp på gang, vil det gi svie ved samleie. Jeg synes du skal få en grundig undersøkelse, det kan være andre forhold enn sopp som gir lokale plager, kronisk hudlidelse f.eks.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41512-canesten-og-diflucan/#findComment-156656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ojsannn Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Utover sukkersyke har man ikke forklaring på hvorfor sopp kommer igjen og igjen hos noen få. Hvis du har sopp på gang, vil det gi svie ved samleie. Jeg synes du skal få en grundig undersøkelse, det kan være andre forhold enn sopp som gir lokale plager, kronisk hudlidelse f.eks.. jeg har det samme problemet. Kan det være derfor at jeg får sukkerkick - hodepine og kvalme om jeg ikke spiser sukker`? Litt bekymret nå....sopp hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41512-canesten-og-diflucan/#findComment-156665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.