Gjest Lithium Skrevet 1. desember 2016 Skrevet 1. desember 2016 Hei, våkner i perioder opp om natta av at jeg ikke får puste. Veldig ubehagelig og skremmende. Må sette meg opp og svelge flere ganger, evt. drikke vann for å få luft. Da går det greit. Kan dette være en form for angst? Takk! 0 Siter
Elisabeth36 Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 Ja jeg er sikker på at det er angst du har. Har hatt det mange ganger selv. Våkne og føltes som jeg ikke klarer å puste i det hele tatt. Det er forferdelig ubehagelig. 0 Siter
ISW Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 (endret) Hvis det skjer rett etter innsovning er det normalt. Det er kroppens måte å regulere oksygenmetningen i blodet ved søvn. Hvis det skjer i løpet av natten bør det utredes av lege, evt med EKG og lytting på hjertet og evt evt med ultralyd av hjertet. Da skal man ikke bare konkludere med at det er angst uten undersøkelser. Endret 2. desember 2016 av issomethingwrong 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 Ja, det kan være en form for angst. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.