Gå til innhold

Angst? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Lithium
Skrevet

Hei, våkner i perioder opp om natta av at jeg ikke får puste. Veldig ubehagelig og skremmende. Må sette meg opp og svelge flere ganger, evt. drikke vann for å få luft. Da går det greit. Kan dette være en form for angst? Takk!

Skrevet

Ja jeg er sikker på at det er angst du har. Har hatt det mange ganger selv. Våkne og føltes som jeg ikke klarer å puste i det hele tatt. Det er forferdelig ubehagelig.

Skrevet (endret)

Hvis det skjer rett etter innsovning er det normalt. Det er kroppens måte å regulere oksygenmetningen i blodet ved søvn.

Hvis det skjer i løpet av natten bør det utredes av lege, evt med EKG og lytting på hjertet og evt evt med ultralyd av hjertet. Da skal man ikke bare konkludere med at det er angst uten undersøkelser.

Endret av issomethingwrong
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det kan være en form for angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...