AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 Hvis man dropper bakepulveret? Bør jeg også droppe eggene? Jeg synes deigen smaker bedre enn stekt kake. Anonymkode: f06d5...d9d 0 Siter
Trine Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 Er det farlig å spise bakepulver? Trenger ikke droppe eggene ihvertfall, rå egg er ikke farlig 0 Siter
Bokormen123 Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man dropper bakepulveret? Bør jeg også droppe eggene? Jeg synes deigen smaker bedre enn stekt kake. Anonymkode: f06d5...d9d Et merkelig spørsmål å stille en psykiater. Nei det er ikke farlig. 1 Siter
ISW Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 (endret) Godt råd: Stek den LITT, sånn at den får brownie-konsistens, og spis med kald melk! Dette må da for øvrig ligge litt utenfor NHD sin spesialisering? Endret 2. desember 2016 av issomethingwrong 1 Siter
Gjest Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 Kan ikke fatte at du virkelig spør en psykiater om dette! Guri laila. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, Bokormen123 skrev: Et merkelig spørsmål å stille en psykiater. Nei det er ikke farlig. Jeg ønsker et legesvar. Har lest inne på nettet at i utlandet kan det være farlig å spise mel som ikke er varmebehandlet. Egg kan inneholde samonella. Anonymkode: f06d5...d9d 0 Siter
ISW Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker et legesvar. Har lest inne på nettet at i utlandet kan det være farlig å spise mel som ikke er varmebehandlet. Egg kan inneholde samonella. Anonymkode: f06d5...d9d Spør fastlegen da vel! Folk har spørsmål om liv og død, selvmord og alvorlige sykdommer. Og så krever du svar om kakedeig? Endret 2. desember 2016 av issomethingwrong 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 10 minutes ago, issomethingwrong said: Spør fastlegen da vel! Folk har spørsmål om liv og død, selvmord og alvorlige sykdommer. Og så krever du svar om kakedeig? "Krever" var vel å ta litt i? Anonymkode: 5e5f8...dda 0 Siter
Trine Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker et legesvar. Har lest inne på nettet at i utlandet kan det være farlig å spise mel som ikke er varmebehandlet. Egg kan inneholde samonella. Anonymkode: f06d5...d9d Egg i Norge inneholder ikke salmonella. Det er heller ikke farlig å spise mel som ikke er varmebehandlet. Man spiser jo havregryn og mais uten å varmebehandle, hvorfor skulle man ikke kunne spise andre kornsorter også da? 1 Siter
Lillemus Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker et legesvar. Har lest inne på nettet at i utlandet kan det være farlig å spise mel som ikke er varmebehandlet. Egg kan inneholde samonella. Anonymkode: f06d5...d9d I Norge inneholder ikke egg salmonella - bare spis det du. Det verste som kan skje er at du får vondt i magen, men sannsynligvis går det helt fint. 0 Siter
Kanonføde Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvis man dropper bakepulveret? Bør jeg også droppe eggene? Jeg synes deigen smaker bedre enn stekt kake. Anonymkode: f06d5...d9d Syns du ikke dette er kvalmende? 0 Siter
Kanonføde Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ønsker et legesvar. Har lest inne på nettet at i utlandet kan det være farlig å spise mel som ikke er varmebehandlet. Egg kan inneholde samonella. Anonymkode: f06d5...d9d Jeg tror korn bestråles, i alle fall det som importeres (jeg tror Norge er nettoimportør av hvete; det er ikke nok frodig jord her på berget). Drikkevann blir også mange steder bestrålt. Det er UV-stråling, som dreper mikroorganismer. Det "kan" være farlig å spise rå egg, men det er små sjanser for det i Norge. Det hører med til enkelttilfellene, som når noen forgiftes av e-coli i spekemat. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 Du er vel klar over at du har lagt dette spørsmålet under emnet "Psykatri" og hvordan kan du klare å sammenligne kakedeig med psykiatri? Det ligger flere kategorier du kan stille spørsmålet ditt under, f.eks "Åpent forum". Håper du er klar over dette til neste gang du ønsker et svar her inne. Det er ikke bare irriterende for oss brukere, men også for psykiater NHD som jeg tror har vært tydelig på det før. Anonymkode: e4ddc...fc0 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 Sjokoladekakedeig er utenfor kompetanseområdet psykiatri. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.