Gå til innhold

NHD/Hva tenker du om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ikke sånn som med dps med fact teamet sa sykepleieren i dag, de ga meg ikke opp selv om jeg ikke tok medisiner. De var der hele tiden uansett hva, det syns jeg var fint. "Ja dere støtter meg" sa jeg, for jeg føler det. Men de støttet ikke at jeg seponerte, men det var jo opp til meg for medisiner er jo frivillig å ta. Men hvis jeg isolerte meg helt og familien var bekymret, måtte de få en lege til å besøke meg. "Det skjer ikke" sa jeg, jeg har alltid kontroll. Men han mente jeg hadde psykotiske symptomer, det vet jeg jo...hadde jo det da jeg tok latuda og. Alt ettersom man tolker det. Men man er ikke psykotisk om man har psykotiske symptomer? Er ikke redd for å bli psykotisk, er bare redd for å høre ting. Å se ting går greit. Bare lurer på hvor grensen går? Altså tvang? De kan vel ikke snu fra snille til stygge? Si at nå må du ta medisiner? Jeg er jo et voksen menneske, og det er jo ytringsfihet her i landet. Det sa jeg i dag, og han var enig. Det skal vel mye til før man blir tvangsmedisinert? Jeg har jo bestemt meg nå, jeg vil leve med det. Det er vel lov å leve med det? Var bare det at han ville jeg skulle skrive når jeg opplevde ting, så han kunne si det til psykiateren. Ble litt paranoid da, har tenkt på det. Og ja...jeg vet når jeg er paranoid. Samboeren min kalte meg paranoid, det var jeg sletts ikke. Sykepleieren sa man ikke visste når man var paranoid? Men det vet jeg altså. 

Jeg mener, bør jeg være bekymret med tanke på ting jeg sier? Eller bør jeg være trygg? Har jeg ingenting å bekymre meg for? 

Syns det går greit å snakke åpent med sykepleieren, men virket som kontakten min på dagsenteret reagerte. Jeg merker sånt, og nå skal de jo snakke sammen. Er bare litt redd, vil jo ikke ta ap mer. Men jeg har vel ikke grunn til det? Jeg kan stole på dem?

Skrevet

Håper jeg får svar på dette, det er bare så ydmykende å tenke på. Vet jo om flere som har blitt tvangsmedisinert, men jeg er vel ikke i den kategorien? Isåfall er det jo illuminati. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Håper jeg får svar på dette, det er bare så ydmykende å tenke på. Vet jo om flere som har blitt tvangsmedisinert, men jeg er vel ikke i den kategorien? Isåfall er det jo illuminati. 

Nei, det er det ikke!

Anonymkode: 5e5e5...f32

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke!

Jo da er det sånn at man ikke får tenke å føle hva man vil, da skal man innrette seg etter alle andre. Jeg vil ikke være A4. Og nå har mitt liv vært kjedelig i over to år, på tide med litt mening. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo da er det sånn at man ikke får tenke å føle hva man vil, da skal man innrette seg etter alle andre. Jeg vil ikke være A4. Og nå har mitt liv vært kjedelig i over to år, på tide med litt mening. 

Forstår ikke hvordan disse illuminati-tankene gir mening.

Og, det er ikke akkurat noe sjakktrekk å trekke inn "illuminati" (hva nå det er) i et spørsmål om du kan risikere tvangsmedisinering eller ikke...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hvordan disse illuminati-tankene gir mening.

Og, det er ikke akkurat noe sjakktrekk å trekke inn "illuminati" (hva nå det er) i et spørsmål om du kan risikere tvangsmedisinering eller ikke...

Da innser de ikke det selv, tenk å ha sånn makt over andre mennesker. Jeg er redd, nei sa ikke noe om illuminati i dag. Spurte ikke om tvangsmedisinering heller, tørr ikke det. Men tror det skal mye til, får tenke på det. Man må være helt borte vekk da, og det har aldri jeg vært. Kom bare til å tenke på det, har to venner som har vært tvangsmedisinert. 

Skrevet

Da innser de ikke det selv, tenk å ha sånn makt over andre mennesker. 

Nei, dette er syke konspirasjonstanker.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er syke konspirasjonstanker.

Haha ja det er jo lett å si, jeg vet sannheten. Og mange med meg, men enkelte vil jo leve i sin lille boble. Men jeg vil leve på min måte, bortenfor alle illusjoner. 

Skrevet

Haha ja det er jo lett å si, jeg vet sannheten. Og mange med meg, men enkelte vil jo leve i sin lille boble. Men jeg vil leve på min måte, bortenfor alle illusjoner. 

Vi har sett dette før. Akkurat sånn holder du på når du har sluttet på medisiner og sykdommen kommer snikende tilbake.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har sett dette før. Akkurat sånn holder du på når du har sluttet på medisiner og sykdommen kommer snikende tilbake.

Syns det har gått overraskende bra faktisk, har alltid blitt dårlig før og da mener jeg fysisk svak. Det er annerledes denne gang, jeg er fast bestemt og jeg kjenner på en styrke. 

Skrevet

Men hva tenker du om dette NHD?

Du jobber jo i psykiatrien? Har du tvangsmedisinert folk? Har de vært borte vekk? 

Skrevet

Kan ikke starte en ny tråd bare for dette :) 

Men ville bare si at jeg er utrolig takknemlig, i dag hadde jeg god kjemi med min nevø og det er jeg så glad for. Vi tullet slik vi tullet før, utrolig hva barn merker. Han merker at jeg ikke tar medisiner mer, klart jeg blir forandret. Glad for at jeg kjenner mer nå, det er ganske heftig med følelser. Vi mennesker burde være takknemlig for at vi har følelser, det er en god ting. Så er jeg så takknemlig for lysene som er tilbake, det er jo bare vakkert å se lys i ulike farger. Tenk så heldig jeg er,jeg vil ha mer. Det er sånn jeg vil leve :) 

Skrevet

Burde du ikke trappe ned i dose før du slutter helt med medisinene dine? Det er ikke rart at følelsene dine blir mer heftige om du automatisk slutter med medisiner uten avtale. Du bør ikke se bort i fra at om ikke lenge så kommer du til å få en bak smell uten at du er klar over det selv, og hva gjør du da? 

Du må skjønne at medisinene tar du for å bli bedre og friskere, de gjør deg ikke sykere. Det som gjør deg sykere er hvis du ikke møter opp til behandling og andre møtesteder fordi du ikke vil eller orker. Derfor bør du høre på de profesjonelle som anbefaler deg å fortsette på medisinene, selvom du ikke ønsker det selv. 

Anonymkode: 05268...806

Skrevet
9 timer siden, stjernestøv skrev:

Kan ikke starte en ny tråd bare for dette :) 

Men ville bare si at jeg er utrolig takknemlig, i dag hadde jeg god kjemi med min nevø og det er jeg så glad for. Vi tullet slik vi tullet før, utrolig hva barn merker. Han merker at jeg ikke tar medisiner mer, klart jeg blir forandret. Glad for at jeg kjenner mer nå, det er ganske heftig med følelser. Vi mennesker burde være takknemlig for at vi har følelser, det er en god ting. Så er jeg så takknemlig for lysene som er tilbake, det er jo bare vakkert å se lys i ulike farger. Tenk så heldig jeg er,jeg vil ha mer. Det er sånn jeg vil leve :) 

Når jeg leser dette får jeg assosiasjoner til Piken med svovelstikkene. Der hun er i ferd med å fryse ihjel, men opplever fantastiske syner og føler seg så varm og god. Det er det som er det barmhjertige med å fryse ihjel, slutten blir fylt med glede. Jeg kjenner at jeg er redd og bekymret på dine og din families vegne, Stjernestøv.

Anonymkode: d65dc...b25

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
14 timer siden, stjernestøv skrev:

Men hva tenker du om dette NHD?

Du jobber jo i psykiatrien? Har du tvangsmedisinert folk? Har de vært borte vekk? 

Hvis du hadde vært pasient hos oss, hadde jeg for lenge siden gått inn for tvangsmedisineringsvedtak og oppfølging med månedlig depotinjeksjon.

Nicklusheletida
Skrevet
11 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis du hadde vært pasient hos oss, hadde jeg for lenge siden gått inn for tvangsmedisineringsvedtak og oppfølging med månedlig depotinjeksjon.

Det er nok mange pårørende rundt om kring som ville ha satt pris på en slik handlekraft. 

Skrevet (endret)
28 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes også det er veldig bra med slik handlekraft. (Generelt sett)

Men er det hjemmel for det juridisk? Det finnes ingen fare for eget eller andres liv. Det er en sykdom som ikke kan kureres. Liberalisten i meg tenker litt dit at man velger selv hvordan man ønsker å ha det. Ønsker man et liv med alvorlig sykdom som man likevel finner noe glede i, så greit nok? Ref det Fred Heggen skriver over?

Endret av issomethingwrong
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser dette får jeg assosiasjoner til Piken med svovelstikkene. Der hun er i ferd med å fryse ihjel, men opplever fantastiske syner og føler seg så varm og god. Det er det som er det barmhjertige med å fryse ihjel, slutten blir fylt med glede. Jeg kjenner at jeg er redd og bekymret på dine og din families vegne, Stjernestøv.

Anonymkode: d65dc...b25

Det var jo litt av en sammenligning, men jeg følte så mye glede at jeg fikk ikke sove. Det boblet over, det var godt. Hva har glede med psykose å gjøre? Da er det vel angst?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...