Kayia Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 1 time siden, issomethingwrong skrev: Jeg synes også det er veldig bra med slik handlekraft. (Generelt sett) Men er det hjemmel for det juridisk? Det finnes ingen fare for eget eller andres liv. Det er en sykdom som ikke kan kureres. Liberalisten i meg tenker litt dit at man velger selv hvordan man ønsker å ha det. Ønsker man et liv med alvorlig sykdom som man likevel finner noe glede i, så greit nok? Ref det Fred Heggen skriver over? Jeg syns egentlig du bør avstå fra å ta opp prinsipielle eller undrende diskusjoner i Sternestøv sine tråder, spesielt der NHD har vært tydelig og klar. Er det du spør om noe du lurer veldig på kan du heller starte en ny tråd. En ting til: Ts er i ferd med å bli svært syk igjen, og jeg håper folk her inne nå husker at NHD har bedt folk avstå å diskutere medisinering med henne. 4 Siter
Gjest Liten40 Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 15 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja hvor går grensen? Det er akkurat det. Her sier de at når jeg får angst og blir redd, er ikke der nå og lider ikke. Folk rundt meg lider ikke heller. Men mitt poeng er, hvis jeg har lyst å ligge under dynen hele dagen å hallusinere er det opp til meg. Det er mitt valg og mitt liv. Så lenge det er greit for mannen din. Og det kan hende barna dine, selv om de er store ville savne deg. Jeg sier som Ole Brumm: Ja, takk begge deler! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Skrevet 3. desember 2016 1 minutt siden, Liten40 skrev: Så lenge det er greit for mannen din. Og det kan hende barna dine, selv om de er store ville savne deg. Jeg sier som Ole Brumm: Ja, takk begge deler! Har ikke tenkt å ligge i senga og hallusinere, det var bare satt på spissen. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 6 timer siden, issomethingwrong skrev: Jeg synes også det er veldig bra med slik handlekraft. (Generelt sett) Men er det hjemmel for det juridisk? Det finnes ingen fare for eget eller andres liv. Det er en sykdom som ikke kan kureres. Liberalisten i meg tenker litt dit at man velger selv hvordan man ønsker å ha det. Ønsker man et liv med alvorlig sykdom som man likevel finner noe glede i, så greit nok? Ref det Fred Heggen skriver over? Hvor lenge varer den gleden, tror du ? 0 Siter
Trine Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 7 timer siden, stjernestøv skrev: Å det var jo skremmende, kjente jeg hadde lyst å grine når jeg leste dette. Da hadde jeg vært maktesløs, hva med ytringsfrihet? Det lurer jeg på. Ytringsfrihet er retten til å si det man mener. Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Selv med tvangsmedisinering står man fritt til å ytre det man mener. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Skrevet 3. desember 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Ytringsfrihet er retten til å si det man mener. Dette har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Selv med tvangsmedisinering står man fritt til å ytre det man mener. Men man blir så forandret når man tar medisiner. Nå har jeg vært uten i en uke og tenker helt andre tanker, fikk hjelp i natt fra pleiadene. De jobbet med meg, jeg ba dem jobbe med meg og kjente de holdt på i kroppen. Energier arbeidet, og i dag har jeg hatt det bra. Tenker ikke sånn på medisiner, jeg forandrer meg. Er to ulike personer. Nei jeg ville ikke vært tvangsmedisinert, det hadde jeg ikke likt. 0 Siter
Trine Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Men man blir så forandret når man tar medisiner. Nå har jeg vært uten i en uke og tenker helt andre tanker, fikk hjelp i natt fra pleiadene. De jobbet med meg, jeg ba dem jobbe med meg og kjente de holdt på i kroppen. Energier arbeidet, og i dag har jeg hatt det bra. Tenker ikke sånn på medisiner, jeg forandrer meg. Er to ulike personer. Nei jeg ville ikke vært tvangsmedisinert, det hadde jeg ikke likt. Det har fortsatt ingenting med ytringsfrihet å gjøre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Skrevet 3. desember 2016 6 minutter siden, Trine skrev: Det har fortsatt ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Har det ikke? Jo det tror jeg. Snakket til sykepleieren om ytringsfrihet, og han var enig. Det er ytringsfrihet, jeg sier ikke det samme med medisiner som uten. Ingen kan tvinge meg til å forandre den jeg er ment for å være, da tar man fra folk ytringsfriheten. 0 Siter
Trine Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Har det ikke? Jo det tror jeg. Snakket til sykepleieren om ytringsfrihet, og han var enig. Det er ytringsfrihet, jeg sier ikke det samme med medisiner som uten. Ingen kan tvinge meg til å forandre den jeg er ment for å være, da tar man fra folk ytringsfriheten. Nei, du kan si akkurat det du mener selv om du går på medisiner. At du kanskje mener noe annet når du går på medisiner enn når du ikke går på medisiner er en annen sak. Ja, man har ytringsfrihet, men det har ikke noe med tvangsmedisinering å gjøre. Å si hva man mener er ikke det samme som "å være den man er ment for å være". Man har ikke lov til å gjøre pedofile handlinger, men man har lov til å si at man er pedofil (kun et eksempel). 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Skrevet 3. desember 2016 1 minutt siden, Trine skrev: Nei, du kan si akkurat det du mener selv om du går på medisiner. At du kanskje mener noe annet når du går på medisiner enn når du ikke går på medisiner er en annen sak. Ja, man har ytringsfrihet, men det har ikke noe med tvangsmedisinering å gjøre. Å si hva man mener er ikke det samme som "å være den man er ment for å være". Man har ikke lov til å gjøre pedofile handlinger, men man har lov til å si at man er pedofil (kun et eksempel). Javel. Så du er for tvangsmedisinering du da? 0 Siter
ISW Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 6 timer siden, Kayia skrev: Jeg syns egentlig du bør avstå fra å ta opp prinsipielle eller undrende diskusjoner i Sternestøv sine tråder, spesielt der NHD har vært tydelig og klar. Er det du spør om noe du lurer veldig på kan du heller starte en ny tråd. En ting til: Ts er i ferd med å bli svært syk igjen, og jeg håper folk her inne nå husker at NHD har bedt folk avstå å diskutere medisinering med henne. Jeg synes det er bra at NHD er tydelig og klar (hvilket jeg skrev og også var årsaken til at jeg likte svaret hans). Men samtidig stusser jeg over at man i psykiatrien skal tvinges til å ta medisiner. Tvangsmedisinering med depotsprøyte er et rimelig drastisk virkemiddel, spesielt når det ikke foreligger fare for eget eller andres liv. Det må være lov å stille spørsmål rundt tvangsbruken i norsk psykiatri. Det var det jeg gjorde her, og det er jo toppsaker i nyhetene om dagen. 2 Siter
Trine Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Javel. Så du er for tvangsmedisinering du da? Hvorfor er jeg for tvangsmedisinering bare fordi jeg prøver forklare deg hva ytringsfrihet er? Jeg er hverken for eller imot tvangsmedisinering. Men jeg forstår at det i noen situasjoner er nødvendig. Hvilke situasjoner det er får være opp til fagfolk å avgjøre. 0 Siter
emilie321 Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 2 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg synes det er bra at NHD er tydelig og klar (hvilket jeg skrev og også var årsaken til at jeg likte svaret hans). Men samtidig stusser jeg over at man i psykiatrien skal tvinges til å ta medisiner. Tvangsmedisinering med depotsprøyte er et rimelig drastisk virkemiddel, spesielt når det ikke foreligger fare for eget eller andres liv. Det må være lov å stille spørsmål rundt tvangsbruken i norsk psykiatri. Det var det jeg gjorde her, og det er jo toppsaker i nyhetene om dagen. Har selv blitt tvangsmedisinert noen ganger. Der og da likte jeg det ikke, men er i ettertid kjempe glad for at det ble gjort. Jeg skjønte ikke mitt eget beste da og jeg hadde forblitt dårlig hvis de ikke hadde tvangsmedisinert meg. Hadde ikke vært der jeg er idag uten medisiner. Av og til får jeg det for meg at jeg vil slutte på medisiner og de gangene jeg har begynt å trappe ned så har jeg blitt rimelig fort dårligere. Godt å vite at noen overtar styringa hvis jeg begynner å tulle igjen. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Skrevet 3. desember 2016 14 minutter siden, Trine skrev: Hvorfor er jeg for tvangsmedisinering bare fordi jeg prøver forklare deg hva ytringsfrihet er? Jeg er hverken for eller imot tvangsmedisinering. Men jeg forstår at det i noen situasjoner er nødvendig. Hvilke situasjoner det er får være opp til fagfolk å avgjøre. Ok. Da misforstod jeg, ja det er nok nødvendig i noen tilfeller. Det er jeg enig i. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 21 minutter siden, issomethingwrong skrev: Jeg synes det er bra at NHD er tydelig og klar (hvilket jeg skrev og også var årsaken til at jeg likte svaret hans). Men samtidig stusser jeg over at man i psykiatrien skal tvinges til å ta medisiner. Tvangsmedisinering med depotsprøyte er et rimelig drastisk virkemiddel, spesielt når det ikke foreligger fare for eget eller andres liv. Det må være lov å stille spørsmål rundt tvangsbruken i norsk psykiatri. Det var det jeg gjorde her, og det er jo toppsaker i nyhetene om dagen. Det er helt fair å stille spørsmål ved det, men kanskje ikke så lurt å gjøre det i ts sin tråd.. 0 Siter
ISW Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 10 minutter siden, MxxM skrev: Det er helt fair å stille spørsmål ved det, men kanskje ikke så lurt å gjøre det i ts sin tråd.. Nei. Derfor gjorde jeg det nå i den andre tråden i stedet. 0 Siter
Inner self Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 Jeg har vært tvangsmedisinert. Og det løste ingen verdens ting. Det var riktignok på gamle preparater som haldol og nozinan, men behandlingen førte i mitt tilfelle til att jeg skydde psykiatrien i årevis etterpå. Maken til umyndiggjøring som det er å tvinge noen til å ta medisiner med tvang. Jeg skjønner det er frustrerende å behandle vinglepettere i psykiatrien, men så lenge det ikke er fare for andre personer, så bør medisinering være frivilllig. Vi snakker ikke om SSRI medisiner med milde bivirkninger vi snakker om AP, som har en drøss med bivirkninger og personlighetsforandrende egenskaper. Jeg synes Stjernestøv er dum som slutter å ta sine medisiner, men det bør da være hennes rett. Det er hennes liv. Synes symptomene hennes er ganske "harmløse" det er jo ikke snakk om en seriemorder heller..... 0 Siter
Gjest Skrevet 3. desember 2016 Skrevet 3. desember 2016 Hvorfor er det så mange som henger seg på i disse trådene _etter_ at NHD har svart? Holder det ikke at NHD svarer, må flere gjenta det samme som han - bare med andre ord? Synes innimellom synd på ts som er syk og så får hun attpåtil så mange mot seg. Tror det er ingen her inne som er så åpen og ærlig som henne. Jeg er ikke for dulling, jeg bare undres over dette mønsteret. Jeg hadde ikke taklet det og beundrer hennes styrke til å stå i alt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Skrevet 3. desember 2016 24 minutter siden, Inner self skrev: Jeg har vært tvangsmedisinert. Og det løste ingen verdens ting. Det var riktignok på gamle preparater som haldol og nozinan, men behandlingen førte i mitt tilfelle til att jeg skydde psykiatrien i årevis etterpå. Maken til umyndiggjøring som det er å tvinge noen til å ta medisiner med tvang. Jeg skjønner det er frustrerende å behandle vinglepettere i psykiatrien, men så lenge det ikke er fare for andre personer, så bør medisinering være frivilllig. Vi snakker ikke om SSRI medisiner med milde bivirkninger vi snakker om AP, som har en drøss med bivirkninger og personlighetsforandrende egenskaper. Jeg synes Stjernestøv er dum som slutter å ta sine medisiner, men det bør da være hennes rett. Det er hennes liv. Synes symptomene hennes er ganske "harmløse" det er jo ikke snakk om en seriemorder heller..... Nei jeg gjør ikke noe galt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Skrevet 3. desember 2016 17 minutter siden, MxxM skrev: Hvorfor er det så mange som henger seg på i disse trådene _etter_ at NHD har svart? Holder det ikke at NHD svarer, må flere gjenta det samme som han - bare med andre ord? Synes innimellom synd på ts som er syk og så får hun attpåtil så mange mot seg. Tror det er ingen her inne som er så åpen og ærlig som henne. Jeg er ikke for dulling, jeg bare undres over dette mønsteret. Jeg hadde ikke taklet det og beundrer hennes styrke til å stå i alt. Takk for det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.