Gå til innhold

Vil legges inn på tvang

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden var jeg til samtale hos akutteam på dps. Jeg blir veldig ambivalent i de periodene jeg sliter og samtalen gikk etterhvert i stå. Når jeg har sagt nei til mange forslag sier psykologen. "Vil du legges inn på tvang?". Der og da opplever jeg spørsmålet som en trussel, fordi det siste jeg vil er innleggelse av noe slag. Derfor sier jeg noe sånt som "nei, ingen vil vel det"

Hvorpå h*n svarer: Jo det er noen som vil legges inn på tvang skjønner du". Siden har dette surret i hodet mitt. Er det noen som ønsker å legges inn på tvang? i så fall hvorfor er dette et ønske? Hva med frivillig innleggelse? Eller skal jeg ta det som at h*n mente at noen ikke vet sitt eget beste til å samarbeide og derfor "ønsker" tvangsbehandling?

Håper noen kan hjelpe meg å forstå dette.

Anonymkode: 155d6...3f9

Skrevet

For å beskyttes mot seg selv, frykt for å ta livet sitt, ønske om å gi fra seg kontroll, osv. 

Skrevet

Klart det er, noen kjenner seg selv såpass godt at de vet de vil "sjekke ut" så fort de ikke "gidder" å være der mer. Har et søskenbarn som er bipolar, noe av den "sterkeste" varianten jeg har opplevd, og han ønsker til tider tvungen innleggelse. Han er brått i kina og truer sine foreldre om selvmord om han ikke får penger.

Skrevet (endret)

Jeg har blitt lagt inn på tvang da jeg hadde manisk psykose og da søkte jeg hjelp selv på legevakta og var bare lettet over å få hjelp!! For jeg hadde det jævlig! De tok vekk tvangen etterhvert etter jeg fikk sykdomsinnsikt.

jeg dro dit og ba om å få abilify tabl da jeg følte jeg gikk inn og ut av en psykose, tenkte det var for meget å be om innleggelse. Men siden jeg var ambivalent til å gå ennå høyere eller ta medisin la de meg inn på tvang. Det var ingen god psykose selv om jeg var manisk

Endret av kovakova

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...