Gå til innhold

NHD-mulighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble henvist til DPS, men fikk beskjed om at jeg ikke har nytte av poliklinisk behandling. Så var jeg i et møte med legen og funksjonslederen til avdelingen jeg har brukerstyrt seng i forbindelse med noe annet og fortalte at jeg ikke fikk poliklinisk behandling og etter å ha fortalt om problemet så sa de at legen min skulle sende henvisningen til avdelingen. Vil forsøke behandling med innleggelse da det ikke er blitt forsøkt. Hva er forskjellen på behandling under innleggelse og poliklinisk behandling? Er det nok med oppfølging fra kommunen etterpå? Når blir egentlig behandling med innleggelse vurdert som nyttig?

Har blandet pf med paranoia, ustabile og umodne trekk, men hva betyr det egentlig? Er pf da en god blanding av paranoia, ustabile og umodne trekk?

Endret av aa-k-j
Skrevet
4 timer siden, aa-k-j skrev:

Ble henvist til DPS, men fikk beskjed om at jeg ikke har nytte av poliklinisk behandling. Så var jeg i et møte med legen og funksjonslederen til avdelingen jeg har brukerstyrt seng i forbindelse med noe annet og fortalte at jeg ikke fikk poliklinisk behandling og etter å ha fortalt om problemet så sa de at legen min skulle sende henvisningen til avdelingen. Vil forsøke behandling med innleggelse da det ikke er blitt forsøkt. Hva er forskjellen på behandling under innleggelse og poliklinisk behandling? Er det nok med oppfølging fra kommunen etterpå? Når blir egentlig behandling med innleggelse vurdert som nyttig?

Har blandet pf med paranoia, ustabile og umodne trekk, men hva betyr det egentlig? Er pf da en god blanding av paranoia, ustabile og umodne trekk?

Jeg ville stilt disse spørsmålene til legen som har foreslått innleggelse. 

Skrevet
4 timer siden, aa-k-j skrev:

Min erfaring er at de vil medisinere folk når de legges inn, det er den viktigste behandlingen. Vil du ha medisiner?

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Min erfaring er at de vil medisinere folk når de legges inn, det er den viktigste behandlingen. Vil du ha medisiner?

Hvis medisiner kan hjelpe, men håper på samtaler også til det verste er over. Er ting jeg trenger hjelp med å håndtere og da hjelper det ikke med bare medisiner. 

Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Hvis medisiner kan hjelpe, men håper på samtaler også til det verste er over. Er ting jeg trenger hjelp med å håndtere og da hjelper det ikke med bare medisiner. 

Du får vel samtaler med en miljøkontakt. Tror de har lite psykologer der inne. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du får vel samtaler med en miljøkontakt. Tror de har lite psykologer der inne. 

De har psykologer tilknyttet til hver avdeling, men er jo ingen garanti at en får snakke med en psykolog under innleggelse. 

Skrevet
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

De har psykologer tilknyttet til hver avdeling, men er jo ingen garanti at en får snakke med en psykolog under innleggelse. 

Ok det er jo bra :) Ønsker deg masse lykke til, stå på krava :) 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok det er jo bra :) Ønsker deg masse lykke til, stå på krava :) 

Takk. Ska til fastlegen i uka som kommer så får jeg se. Fastlegen nevnte Modum bad, men i da jeg nevnte det under møtet med DPS mente de det var for lang ventetid. Kanskje jeg får hjelp der siden de sa det og at legen skulle sende henvisningen direkte til avdelingen. Eller?

Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Takk. Ska til fastlegen i uka som kommer så får jeg se. Fastlegen nevnte Modum bad, men i da jeg nevnte det under møtet med DPS mente de det var for lang ventetid. Kanskje jeg får hjelp der siden de sa det og at legen skulle sende henvisningen direkte til avdelingen. Eller?

Ja håper du får hjelp :) Men dere kunne jo sendt en søknad til modum, de er jo flinke der da. Men lenge å vente. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja håper du får hjelp :) Men dere kunne jo sendt en søknad til modum, de er jo flinke der da. Men lenge å vente. 

Uff ja og langt å reise herfra. Ska iallfall snakke med legen om det. Tenkte å reise til familie i morgen og være der noen dager til jeg skal til legen. Greit å ha folk rundt seg når ting ikke er så greit. 

Skrevet
5 minutter siden, aa-k-j skrev:

Uff ja og langt å reise herfra. Ska iallfall snakke med legen om det. Tenkte å reise til familie i morgen og være der noen dager til jeg skal til legen. Greit å ha folk rundt seg når ting ikke er så greit. 

Ja ikke godt å være alene da. Leit at du sliter sånn og får ingen hjelp. 

Skrevet

Det var en god idé. Fint at du har familie du kan være hos. Håper du koser deg der, og snart får hjelp. Ønsker deg alt godt.

Anonymkode: a0f20...e57

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...