Gå til innhold

Er folk med glemmeperioder og dårligere søvn psykosebreaks?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen
Skrevet

Hviss en person går rundt å hlemmer fjes på folk hun kjenner meget godt iblant, og glemmer mye mer enn noengang, og har relativt dårligere søvnkvalitet i enmånedrs perioder, og leser som en lett dyselektiker selvom personen ikke har noe lese skrivevansker og ikke dårligere syn enn før, og så ha perioder hvor de husker igjen og leser fint, og ut og inn i "glemmeboksen/søvnproblemboksen/leseproblemer uten nedsatt syn", er det da noe å bekymre seg for kan være psykisk sykdom? (Det kan glemmes dag og tid de verste tilfellene og klokke og dato må sjekkes)

Skrevet

Det med å glemme dato kommer vel ann på om du går hjemme eller jobber. Alle glemmer vel dato og dag i blant, men de som går hjemme uten noe særlig til avtaler glemmer det vel mer? Merker i hvertfall jeg etter at jeg ble sykemeldt og har ferie fra studier. Jeg er naturlig dårlig på å huske ansikter og når jeg er sliten glemmer jeg det meste. Da er det nytteløst å gi meg en beskjed.

Blomsterfluen
Skrevet
22 minutter siden, Maw87 skrev:

Det med å glemme dato kommer vel ann på om du går hjemme eller jobber. Alle glemmer vel dato og dag i blant, men de som går hjemme uten noe særlig til avtaler glemmer det vel mer? Merker i hvertfall jeg etter at jeg ble sykemeldt og har ferie fra studier. Jeg er naturlig dårlig på å huske ansikter og når jeg er sliten glemmer jeg det meste. Da er det nytteløst å gi meg en beskjed.

Ok. Men jeg går på jobben hver ukedag.

Skrevet
På Saturday, December 03, 2016 den 21.07, Blomsterfluen skrev:

Ok. Men jeg går på jobben hver ukedag.

Kanskje verd å undersøke? EEG f.e.? Flere tilstander som kan gi lignende symptomer.

Hvor gamme er du?

Blomsterfluen
Skrevet
3 minutter siden, Villanda skrev:

Kanskje verd å undersøke? EEG f.e.? Flere tilstander som kan gi lignende symptomer.

Hvor gamme er du?

Jeg er 31 år. Glemskheten begynte litt etter en EEG jeg tok (søvndeprivert) i 1 time for å se om jeg hadde epileptisk aktivitet fordi jeg fikk heftige rykningsanfall. Ingen epileptisk aktivitet men bare en svak abnormalitet i begge hjernedelene. (Blitt meget svakere med årene) Det er vissnokk helt normalt ifølge nevrologen. Rykkningene jeg hadde var bare alvorlig d vitaminmangel (kun 30% av over 100% som er normalt). Jeg tviler på at jeg noengang før evt slag at jeg får lov å ta ny EEG av mamma. Hun mener jeg er helt frisk. Problemet mitt er at ingen rundt meg legger merke til min ekstreme vimsethet og glømskhet selvom jeg oftere er usikker på hvem jeg ser på (kjente blir en liten stund svært ukjente fordi jeg glemmer utseendet dems)

Blomsterfluen
Skrevet

Er det normalt å få øresus og i tillegg få beskjeder fra drømmer om at foreksempel brødet på kjøkkenbenken er myglet, og så sjekker jeg brødet på kjøkkenbenken om morgenen etterpå, og det er faktisk myglet? Eller er det noe av autismen og den rare hjernen min? (Jeg husker i flashbacks mer det som skjedde med meg for lenge siden, enn det som "nettopp" skjedde)

Blomsterfluen
Skrevet

Jeg går forresten på 40mg prozac (fluoxetine). Kan jeg ha fått skade i hjernen av lang bruk av disse pillene, selvom jeg har gått på 100 mg på disse pillene i 2013 (mot amgst, men fikk meg til å bli kvalt av pustestopp når jeg skulle sove så jeg gikk ned til 40 mg)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...