Gå til innhold

Hvordan behandles PTSD ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Noen har en tendens til at de må "fikse" alt raskest mulig. Da kan en få slike reaksjoner. Noe av hensikten er at en tar en øvelse av gangen helt til denne er helt uproblematisk før en går videre til neste. Jfr at en ikke går raskere frem enn at en er innenfor "toleransevinduet". Så gjør en dette vinduet gradvis større.

Jeg tok bare en øvelse, og det var ikke hele øvelsen en gang, jeg la det fra meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok, Da må en ta det i samarbeid med behandler.

Skrevet

NHD (eller andre som vet): hvorfor er det noen som ikke tåler det? Har det noe med styrke/svakhet å gjøre? 

Skrevet
On 4.12.2016 at 7:26 PM, AnonymBruker said:

Veldig oppklarende når noen tørr å si ting som det er. Det er ubeskrivelig smertefullt å gå gjennom en traumereaksjon som varer og varer og varer.... Mens man venter og venter på hjelp. Det var et sjokk i seg selv. Jeg har jobbet på sykehus  i mange år.  Det var helt selvfølgelig å lindre smerte, døyve angst og gi trøst. Det var uhørt å la noen ligge lenge med smerte. Psykisk smerte er vondt men blir ikke alltid tatt på alvor. Ingen springer etter smertestillende da... Du blir satt på en venteliste. Dessuten ble det på sykehuset snakket mye om kommunikasjon.  Det å informere pasienten om alt mulig....  Jeg var egentlig en ressurssterk kvinne da jeg kom til første konsultasjon hos psykologen. Hadde meninger og spørsmål. Nå er jeg ingenting lenger, ble brutt ned litt og litt. Har liksom lært hvor min plass er som pasient.. Veldig mye angst og misforståelser og feile forventninger kunne ha vært unngått med et minimum av informasjon om hvordan ting fungerer i dette systemet... 

Anonymkode: a9a85...c93

Den der er vi flere om. Kjenner ikke igjen meg selv kontraslik jeg var før. Men det har vel med at manforandres, modnes i terapien. Man vokser litt mer hvis du skjønner. Jeg tenker fortsatt på at jeg savner gamle sprudle meg men merker samtidig at jeg er blitt mer "voksen".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...