AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 Skrevet 4. desember 2016 Hvilke antidepresseiva finnes som ikke må svelges hele? (Altså tabletter som kan blandes ut i vann, tygges, smeltes på tunga) Kan du lage en komplett liste vær så snill?☺ Jeg er fult klar over at jeg kan prøve å svelge tablettene med syltetøy, youghurt osv, men dette går ikke.. Anonymkode: 547c5...513 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. desember 2016 Skrevet 4. desember 2016 Sånt har jeg lite peiling på. Dette er slikt de vet på apoteket. 0 Siter
ISW Skrevet 4. desember 2016 Skrevet 4. desember 2016 (endret) Remeron smeltetabletter Cipralex dråper Zoloft dråper/mikstur Fontex smeltetabletter Det jeg synes er bittelitt ekkelt med psykofarmaka som ikke svelges hele, er at flere av de har en viss lokalanestetisk effekt, slik at du kan bli litt nummen i munnen. Gjelder spesielt Remeron og Vallergan mikstur. Ville intuitivt trodd at dette gjaldt Lamictal også, men vet ikke da jeg aldri har prøvd det. Men det hjelper å skylle med litt vann. Endret 4. desember 2016 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 Skrevet 4. desember 2016 Akkurat nå, issomethingwrong skrev: Remeron smeltetabletter Cipralex dråper Zoloft dråper/mikstur Fontex smeltetabletter Det jeg synes er bittelitt ekkelt med psykofarmaka som ikke svelges hele, er at flere av de har en viss lokalanestetisk effekt, slik at du kan bli litt nummen i munnen. Gjelder spesielt Remeron og Vallergan mikstur. Ville intuitivt trodd at dette gjaldt Lamictal også, men vet ikke da jeg aldri har prøvd det. Men det hjelper å skylle med litt vann. Jeg visste at zoloft fantes i mikstur, men jeg har aldri hørt om medisiner som fina i dråpeform før.. dråper høres jo mye bedre ut en mikstur (siden man må ta ganske mye, mens i dråpeform er kanskje bare 20 dråper i en dose). Er dråpeform å anbefale fremfor mikstur? Jeg har zoloft mikstur på resept, men ble så usikker da jeg så at den innehold 98% etanol, i tilegg så har jeg på følelsen av at mikstur må være mye værre for tenna enn dråper? Håper du kan svare issomethingwrong siden du virker som kan mye om sånt☺ Anonymkode: 547c5...513 0 Siter
Villanda Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 På Sunday, December 04, 2016 den 22.51, AnonymBruker skrev: Hvilke antidepresseiva finnes som ikke må svelges hele? (Altså tabletter som kan blandes ut i vann, tygges, smeltes på tunga) Kan du lage en komplett liste vær så snill?☺ Jeg er fult klar over at jeg kan prøve å svelge tablettene med syltetøy, youghurt osv, men dette går ikke.. Anonymkode: 547c5...513 De fleste kan du knuse om nødvendig. Men ikke de som heter noe med depot, Long, Retard eller entero. Sistnevnte tror jeg ikke finnes som antidrpressiva, men nemner det siden jeg ikke er 100 % sikker. Kapsler som lett kan åpnes kan i hovedregelen åpnes. Kapselen er da bare et hylster som uansett løser seg i magesekken. Innholdet i kapselen må imidlertid ikke tygges eller knuses. For eksempel Efexor. Den inneholder granulat (bittesmå kuler, mindre enn et knappenålshode). Gjelder originalen. I alle fall ett av synonympreperata har litt større deler inni seg, på str. med suketter. Så egentlig kan du vel ta de fleste antidepressivum. Hvilket er mest aktuelt for deg da hvis du ser bort fra dette med administrasjonsform? 0 Siter
Villanda Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Så nå at det er zoloft du bruker. Den kan også knuses. Knuser gås kjøpt på apotek. Isw: Ble også nummen av Remeron. Bruker lamotrigen. Merker ikke noe til nummenhet der. Kan sikkert være individuelt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.