stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Er urolig pga det du skrev, hvis det er sånn det er må jeg jo passe meg for hva jeg sier. Er det bedre da? Holde helt kjeft? Ikke det at jeg tror de kunne ha funnet på noe sånt her, men nå er jeg plutselig redd for det. Vil ikke ta ap verken frivillig eller med tvang. Men har spurt sykepleieren nå, håper han svarer. Det var ikke gøy å tenke på dette, det blir en ekstra påkjenning og musklene knyter seg enda mer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 26 minutter siden, stjernestøv skrev: Er urolig pga det du skrev, hvis det er sånn det er må jeg jo passe meg for hva jeg sier. Er det bedre da? Holde helt kjeft? Ikke det at jeg tror de kunne ha funnet på noe sånt her, men nå er jeg plutselig redd for det. Vil ikke ta ap verken frivillig eller med tvang. Men har spurt sykepleieren nå, håper han svarer. Det var ikke gøy å tenke på dette, det blir en ekstra påkjenning og musklene knyter seg enda mer. Når du er så psykotisk som du er, så må du nesten finne deg i at det er psykiatere som ville mene det er hjemmel i å sette deg på tvang mener jeg. Det er jo ikke tvil om at du er psykotisk, og at det er kronisk. Men det betyr jo ikke at de rundt deg mener det samme som NHD. Anonymkode: 0a9fe...bf3 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 35 minutter siden, stjernestøv skrev: Er urolig pga det du skrev, hvis det er sånn det er må jeg jo passe meg for hva jeg sier. Er det bedre da? Holde helt kjeft? Ikke det at jeg tror de kunne ha funnet på noe sånt her, men nå er jeg plutselig redd for det. Vil ikke ta ap verken frivillig eller med tvang. Men har spurt sykepleieren nå, håper han svarer. Det var ikke gøy å tenke på dette, det blir en ekstra påkjenning og musklene knyter seg enda mer. Det må da være ok med ærlige tilbakemeldinger i stedet for å prate deg etter munnen. NHD kommer nok ikke etter deg eller varsler noen i ditt nærmiljø. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du er så psykotisk som du er, så må du nesten finne deg i at det er psykiatere som ville mene det er hjemmel i å sette deg på tvang mener jeg. Det er jo ikke tvil om at du er psykotisk, og at det er kronisk. Men det betyr jo ikke at de rundt deg mener det samme som NHD. Anonymkode: 0a9fe...bf3 Men ærlig talt, jeg er ikke psykotisk nå...det er helt sant! Nei tror det skal mye til for å komme på tvang her, men ble redd. 0 Siter
laban Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke tvil om at du er psykotisk, og at det er kronisk. Anonymkode: 0a9fe...bf3 Slike diagnoser synes jeg ikke man skal dele ut anonymt på internett. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, Xtra skrev: Det må da være ok med ærlige tilbakemeldinger i stedet for å prate deg etter munnen. NHD kommer nok ikke etter deg eller varsler noen i ditt nærmiljø. Å nei det vet jeg, ble bare redd for at de skulle tenke som han her. Kjenner ikke akkurat den psykiateren så godt, er jo sykepleieren jeg snakker med. Ble bare litt sjokkert over at jeg hadde vært på tvang hvis jeg var pasient der, er jo ikke psykotisk nå. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 3 minutter siden, laban skrev: Slike diagnoser synes jeg ikke man skal dele ut anonymt på internett. Takk. Det er jeg enig i, jeg er sletts ikke psykotisk nå. 0 Siter
Gjest Liten40 Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 42 minutter siden, stjernestøv skrev: Takk. Det er jeg enig i, jeg er sletts ikke psykotisk nå. Det er en vanskelig balansegang å ha rett til bedrive tvang. Norge ligger visst høyt oppe på tvangsbruk og har fått kritikk av Europarådet. Det har også vist seg i feilbehandling av urfolk der man tror på og har religiøse opplevelser og oppfatninger som av den vestlige befolkningen oppfattes som sykdom. Det bør absolutt diskuteres hvilken rett man har til å tvinge andre til langtidsbehandling med medisiner som helt klart har negative bivirkninger på mennesker som ikke utgjør noen fare. Og det vil være ulike oppfatninger av når et menneske er fullt ut psykotisk ut fra hva slags livssyn et menneske har. Jeg skjønner at du blir nervøs, men som de sier NHD kommer ikke etter deg. Det er for såvidt greit at han sier hva han mener, selv om han benytter seg av makt-retorikk. Jeg håper ikke du treffer folk som han. Mange som jobber i psykiatrien kan være langt mer nyanserte. Og selv om de kan være uenige i dine valg kan de respektere deg, og de vil hjelpe deg uansett. 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 2 timer siden, stjernestøv skrev: Er urolig pga det du skrev, hvis det er sånn det er må jeg jo passe meg for hva jeg sier. Er det bedre da? Holde helt kjeft? Ikke det at jeg tror de kunne ha funnet på noe sånt her, men nå er jeg plutselig redd for det. Vil ikke ta ap verken frivillig eller med tvang. Men har spurt sykepleieren nå, håper han svarer. Det var ikke gøy å tenke på dette, det blir en ekstra påkjenning og musklene knyter seg enda mer. Du skal forholde deg til det ditt hjelpeapparat sier, hva andre mennesker måtte synes og mene spiller liten rolle. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 9 minutter siden, XbellaX skrev: Du skal forholde deg til det ditt hjelpeapparat sier, hva andre mennesker måtte synes og mene spiller liten rolle. Da bør hun ikke spørre andre (her) heller Anonymkode: 9ed17...fa5 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da bør hun ikke spørre andre (her) heller Anonymkode: 9ed17...fa5 Det synes jeg absolutt hun som andre skal få lov til, når det gjelder tvangsmedisinering og medikamenter bør hun forholde seg til sykepleier og behandler. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, XbellaX skrev: Det synes jeg absolutt hun som andre skal få lov til, når det gjelder tvangsmedisinering og medikamenter bør hun forholde seg til sykepleier og behandler. Selvsagt, men hun blir urolig da bør hun ikke det Anonymkode: 9ed17...fa5 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 2 timer siden, Liten40 skrev: Det er en vanskelig balansegang å ha rett til bedrive tvang. Norge ligger visst høyt oppe på tvangsbruk og har fått kritikk av Europarådet. Det har også vist seg i feilbehandling av urfolk der man tror på og har religiøse opplevelser og oppfatninger som av den vestlige befolkningen oppfattes som sykdom. Det bør absolutt diskuteres hvilken rett man har til å tvinge andre til langtidsbehandling med medisiner som helt klart har negative bivirkninger på mennesker som ikke utgjør noen fare. Og det vil være ulike oppfatninger av når et menneske er fullt ut psykotisk ut fra hva slags livssyn et menneske har. Jeg skjønner at du blir nervøs, men som de sier NHD kommer ikke etter deg. Det er for såvidt greit at han sier hva han mener, selv om han benytter seg av makt-retorikk. Jeg håper ikke du treffer folk som han. Mange som jobber i psykiatrien kan være langt mer nyanserte. Og selv om de kan være uenige i dine valg kan de respektere deg, og de vil hjelpe deg uansett. Sykepleieren ringte og han ville ikke jeg skulle skrive her hva han sa, men kan jo si at det skal mye mye mer til for å bli tvangsmedisinert. Jeg hadde ingenting å være redd for, så da får jeg roe meg med det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 2 timer siden, XbellaX skrev: Du skal forholde deg til det ditt hjelpeapparat sier, hva andre mennesker måtte synes og mene spiller liten rolle. Ja det sa sykepleieren og, ble bare så redd. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da bør hun ikke spørre andre (her) heller Anonymkode: 9ed17...fa5 Nei jeg burde ikke det, blir bare urolig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 Har aldri vært psykotisk og vil aldri bli tvangsmedisinert. Jeg er ikke stein hakke gal heller, måtte bare få sagt det. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 1 time siden, stjernestøv skrev: Sykepleieren ringte og han ville ikke jeg skulle skrive her hva han sa, men kan jo si at det skal mye mye mer til for å bli tvangsmedisinert. Jeg hadde ingenting å være redd for, så da får jeg roe meg med det. For ei sirkusforestilling Du vil ha svar av Nhd. Du får svar og likte ikke svaret. Du ringer psykepleier og sladrer. Du får et svar du ønsker å høre og får beskjed om å ikke sladre til Nhd/ dol. Man kan jo lure på hvorfor, men i hvert fall klarer han å berolige deg . Det må du selvfølgelig sladre til Nhd om. Ædda bædda, der ser du, du tok feil, det skal litt mer til. Når du ikke aksepterer svarene du får, bør du heller ikke spørre. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, Nicklusheletida skrev: For ei sirkusforestilling Du vil ha svar av Nhd. Du får svar og likte ikke svaret. Du ringer psykepleier og sladrer. Du får et svar du ønsker å høre og får beskjed om å ikke sladre til Nhd/ dol. Man kan jo lure på hvorfor, men i hvert fall klarer han å berolige deg . Det må du selvfølgelig sladre til Nhd om. Ædda bædda, der ser du, du tok feil, det skal litt mer til. Når du ikke aksepterer svarene du får, bør du heller ikke spørre. Dette var bare latterlig. Jeg ble veldig redd, derfor kontaktet jeg sykepleieren. Var redd de skulle komme å hente meg og tvinge i meg sprøyte. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Dette var bare latterlig. Jeg ble veldig redd, derfor kontaktet jeg sykepleieren. Var redd de skulle komme å hente meg og tvinge i meg sprøyte. Men på tide å komme seg ut og lufte hodet nå. Du skulle jo bli mer aktiv uten medisiner. Foreløpig kan det se ut som det er bare på dol aktiviteten har økt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 3 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Men på tide å komme seg ut og lufte hodet nå. Du skulle jo bli mer aktiv uten medisiner. Foreløpig kan det se ut som det er bare på dol aktiviteten har økt. Har vært på dagsenteret i dag noen timer og ble dårlig, var ei an som var dårlig der og da ble jeg dårlig. Sånn er det å ta inn andres ting, men jeg takler det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.