XbellaX Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 5 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Men på tide å komme seg ut og lufte hodet nå. Du skulle jo bli mer aktiv uten medisiner. Foreløpig kan det se ut som det er bare på dol aktiviteten har økt. Hva er poenget med å bli hakkete? Ikke kun deg jeg sikter til, jeg ser flere er involvert. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Akkurat nå, stjernestøv skrev: Har vært på dagsenteret i dag noen timer og ble dårlig, var ei an som var dårlig der og da ble jeg dårlig. Sånn er det å ta inn andres ting, men jeg takler det. Jaja, dette er bare en reprise fra tiden før og etter påske. Må si er veldig enig i svaret fra Nhd og hadde jeg vært i familie med deg, hadde jeg vært rasende på den psykepleieren din og « hjelpeapparatet» du har rundt deg. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, Nicklusheletida skrev: Jaja, dette er bare en reprise fra tiden før og etter påske. Må si er veldig enig i svaret fra Nhd og hadde jeg vært i familie med deg, hadde jeg vært rasende på den psykepleieren din og « hjelpeapparatet» du har rundt deg. Spiller det noen rolle? Det er sånn jeg vil leve livet mitt, min familie lider ikke under dette. Og jeg satt like mye i sofaen på medisiner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 33 minutter siden, Nicklusheletida skrev: For ei sirkusforestilling Du vil ha svar av Nhd. Du får svar og likte ikke svaret. Du ringer psykepleier og sladrer. Du får et svar du ønsker å høre og får beskjed om å ikke sladre til Nhd/ dol. Man kan jo lure på hvorfor, men i hvert fall klarer han å berolige deg . Det må du selvfølgelig sladre til Nhd om. Ædda bædda, der ser du, du tok feil, det skal litt mer til. Når du ikke aksepterer svarene du får, bør du heller ikke spørre. Dette var jo modent formulert.... Anonymkode: 9ed17...fa5 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 (endret) 22 minutter siden, XbellaX skrev: Hva er poenget med å bli hakkete? Ikke kun deg jeg sikter til, jeg ser flere er involvert. Jeg er ikke enig i svarene dine her jeg heller, men valgte ( frem til nå) og holde de for meg selv. Endret 5. desember 2016 av Nicklusheletida . 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, Nicklusheletida skrev: Jeg er ikke enig i svarene dine her jeg eller, men valgte ( frem til nå) og holde de for meg selv. Det kan virke som om det er svært problematisk å forstå at noen mennesker finner det vanskelig å bli medisinert når de selv ikke opplever noen form for bedret livskvalitet på medisiner. Jeg er heller ikke enig i måten Stjernestøv går frem på, men jeg synes det er unødvendig å være hakkete slik jeg opplevde du og endel andre har vært på dette. Tenker du at måten du kommuniserer på skal være til hjelp for henne, jeg tviler egentlig på at du ville funnet så mye hjelp i den selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 29 minutter siden, stjernestøv skrev: Har vært på dagsenteret i dag noen timer og ble dårlig, var ei an som var dårlig der og da ble jeg dårlig. Sånn er det å ta inn andres ting, men jeg takler det. Var du med på mandagsturen i dag? Anonymkode: f2537...bea 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var du med på mandagsturen i dag? Anonymkode: f2537...bea Den ble avlyst. Og når jeg hadde vært der frem til da måtte jeg bare gå hjem, vurderte å spør om de kunne kjøre meg men gikk. Så litt trim fikk jeg. 3 Siter
Nicklusheletida Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, XbellaX skrev: Det kan virke som om det er svært problematisk å forstå at noen mennesker finner det vanskelig å bli medisinert når de selv ikke opplever noen form for bedret livskvalitet på medisiner. Jeg er heller ikke enig i måten Stjernestøv går frem på, men jeg synes det er unødvendig å være hakkete slik jeg opplevde du og endel andre har vært på dette. Tenker du at måten du kommuniserer på skal være til hjelp for henne, jeg tviler egentlig på at du ville funnet så mye hjelp i den selv. Ja, det kan være enkelte ting med hverandres svar vi finner unødvendig. Sånn vil det være på et åpent forum Svar som kan oppfattes som støtte til denne psykepleieren er noe jeg finner unødvendig, enten det kommer fra deg eller andre. Men det er selvfølgelig helt opp til deg hva du ønsker å svare 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 6 minutter siden, XbellaX skrev: Det kan virke som om det er svært problematisk å forstå at noen mennesker finner det vanskelig å bli medisinert når de selv ikke opplever noen form for bedret livskvalitet på medisiner. Jeg er heller ikke enig i måten Stjernestøv går frem på, men jeg synes det er unødvendig å være hakkete slik jeg opplevde du og endel andre har vært på dette. Tenker du at måten du kommuniserer på skal være til hjelp for henne, jeg tviler egentlig på at du ville funnet så mye hjelp i den selv. Jeg er enig med deg i måten folk hakker på henne på, hvis du oppfattet min kommentar slik var det ikke det. Jeg har reagert lenge på måten enkelte behandler Stjernestøv på Anonymkode: 9ed17...fa5 0 Siter
XbellaX Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, Nicklusheletida skrev: Ja, det kan være enkelte ting med hverandres svar vi finner unødvendig. Sånn vil det være på et åpent forum Svar som kan oppfattes som støtte til denne psykepleieren er noe jeg finner unødvendig, enten det kommer fra deg eller andre. Men det er selvfølgelig helt opp til deg hva du ønsker å svare Nja, jeg tror du misforstår. Dette handler ikke om å være uenig, det er bare sunt, men for meg handler det om måten man svarer andre mennesker på. Må si jeg begynner å bli lei måten enkelte her svarer stjernestøv. I dette tilfellet er du en av dem. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 (endret) 7 minutter siden, XbellaX skrev: Nja, jeg tror du misforstår. Dette handler ikke om å være uenig, det er bare sunt, men for meg handler det om måten man svarer andre mennesker på. Må si jeg begynner å bli lei måten enkelte her svarer stjernestøv. I dette tilfellet er du en av dem. Det jeg reagerer på i tråden her, er at man først etterspør et svar og dertter skal føre « bevis» for at svaret var feil. Endret 5. desember 2016 av Nicklusheletida . 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 5 timer siden, XbellaX skrev: Du skal forholde deg til det ditt hjelpeapparat sier, hva andre mennesker måtte synes og mene spiller liten rolle. Dessverre så er det et hjelpeapparat som har vist seg å ikke fungere. 1 Siter
Trine Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 3 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Dessverre så er det et hjelpeapparat som har vist seg å ikke fungere. Det vet vi vel egentlig ingenting om. Mener du stjernestøv hadde vært frisk om hun hadde hatt et annet hjelpeapparat? 0 Siter
Kanonføde Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 - NHD/DOL kommer høyst sannsynligvis ikke til å ta kontakt med hjelpeapparatet ditt eller kommunelegen. - En har aldri noen garanti for å ikke tvangsinnlegges, men hvis hjelpeapparatet ditt utelukker det så kan du slå deg til ro med det. - Stiller meg kritisk til det at du ikke skal bruke medisin i det hele tatt. Mener å huske at du fikk massiv angst og frykt for "onde ting". Dette kan du nok unngå med en liten dose. - Det er ikke medisinene som nedsetter hvordan du opplever livskvaliteten, det er "sykdoms-oppturene" dine som gjør at du opplever bedre livskvalitet. Men det varer nok ikke veldig lenge, erfaringsmessig. Sånn jeg ser det i alle fall. Bare noen tanker. Hvem vet. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 (endret) 20 minutter siden, Trine skrev: Det vet vi vel egentlig ingenting om. Mener du stjernestøv hadde vært frisk om hun hadde hatt et annet hjelpeapparat? Det er ikke hva jeg sier. Det jeg mener er at denne jojo - behandlinga over år umulig kan være bra og man mister troen på psykiatri når man leser om det . Derfor ble jeg lettet da jeg leste svaret til Nhd og ser at det faktisk kan fungere andre steder. Jeg er pårørende selv og det er ikke like alvorlig her, men ingeting er så frustrende for en pårørende som når en pasient ikke forstår sitt eget beste og behandlingsapparatet lar det være opp til pasienten selv. Det går ut over alle rundt, det går ut over en hel familie, det går ut over jobb og gir så mange negative ringvirkninger for alle de nærmeste .All ære til Nhd som ville ha vist mer handlekraft. Hvis man bare skal tenke på hva pasienten selv ønsker, kan pasienten til slutt i verste fall bli stående helt alene fordi de nærmeste ikke orker mer. Det siste var mer generelt . Endret 5. desember 2016 av Nicklusheletida . 1 Siter
kovakova Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Begynner du utagerene blir du nok tvangsmedisinert. Hadde en schizofren venninne som ble det da hun Sendte masse psykotisk SMS rundt til alle og beskyldte fremmedecfolk på kjøpesenteret for ting som hadde rot i hennes vrangforestillinger 0 Siter
Inner self Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Jeg synes det å bli tvangsmedisinert er så stort inngrep att man ikke skal ta lett på det. Jeg har selv blitt tvangsmedisnert, tvangsinnlagt og satt på ett sykehjem som 18 åring. Det var ganske ødeleggende for meg. Det er ikke slik att AP er noen vidunderkur som løser alt. Selv NHD har sagt det att det er ikke noen fullgod behandling for schizofreni. Og att forskningen heller ikke har noe interessant nytt på gang. 1 Siter
kovakova Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 3 minutter siden, Inner self skrev: Jeg synes det å bli tvangsmedisinert er så stort inngrep att man ikke skal ta lett på det. Jeg har selv blitt tvangsmedisnert, tvangsinnlagt og satt på ett sykehjem som 18 åring. Det var ganske ødeleggende for meg. Det er ikke slik att AP er noen vidunderkur som løser alt. Selv NHD har sagt det att det er ikke noen fullgod behandling for schizofreni. Og att forskningen heller ikke har noe interessant nytt på gang. Hun jeg kjenner som blir tvangsmedisinert har fortsatt masse vrangforestillinger og får stemmer i hodet av medisinene 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 13 minutter siden, Kanonføde skrev: - NHD/DOL kommer høyst sannsynligvis ikke til å ta kontakt med hjelpeapparatet ditt eller kommunelegen. - En har aldri noen garanti for å ikke tvangsinnlegges, men hvis hjelpeapparatet ditt utelukker det så kan du slå deg til ro med det. - Stiller meg kritisk til det at du ikke skal bruke medisin i det hele tatt. Mener å huske at du fikk massiv angst og frykt for "onde ting". Dette kan du nok unngå med en liten dose. - Det er ikke medisinene som nedsetter hvordan du opplever livskvaliteten, det er "sykdoms-oppturene" dine som gjør at du opplever bedre livskvalitet. Men det varer nok ikke veldig lenge, erfaringsmessig. Sånn jeg ser det i alle fall. Bare noen tanker. Hvem vet. Nei jeg vet det, at dette forumet ikke er tilknyttet min virkelighet/mitt hjelpeapparat. Ble bare redd de skulle tenke som NHD, da hadde jeg ikke lenger hatt fri vilje og det skremte meg. Ja hvem vet? Jeg vet at jeg ikke har vært psykotisk, har nok hatt psykotiske symptomer. Men det kan man ha uten å være psykotisk- Det som har plaget meg mest er angst, og angst går det an å lære seg å takle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.