AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Venninna mi sier manien min var atypisk fordi jeg pga søvnmangelen og det at jeg ikke klarte spise på lange tider gjorde at jeg bare lå på sofaen eller senga og ble underholdt av min tankevirksomhet . Trengte ikke TV eller data. Var besatt av et tema(få tilbake en gutt). Folk tror maniske er høyr og lavt, men jeg var nærmest sengeliggende en lang periode før psykosen brøt ut Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Hvorfor var ikke det psykose, det at du lå i sengen hele tiden og ble underholdt av tankene dine? Tror du psykose er én ting, eller at det er sånn "av eller på"? Anonymkode: 6ee34...e2f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor var ikke det psykose, det at du lå i sengen hele tiden og ble underholdt av tankene dine? Tror du psykose er én ting, eller at det er sånn "av eller på"? Anonymkode: 6ee34...e2f Jeg hadde ikke hallusinasjoner og vrangforestillinger enda Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Psykosen brøt ut da manien plutselig nådde 100% speeda følelse og tankene raste rundt og trodde jeg var i et spill jeg måtte spille for å vinne gutten og han styrte spillet Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Det er ikke sånn "enten deprimert, normal, hypoman eller manisk", og "psykotisk eller ikke-psykotisk", det er glidende overganger som ikke lar seg beskrive så enkelt som med disse "merkelappene"... såklart en en diagnostisk sammenheng så er det sånn enten/eller, men hvis man skal beskrive nærmere så er det mer glidende overganger... f.eks. kan man si "en har psykotiske symptomer, uten at man er psykotisk"... det er også noe som heter nærpsykose. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare bedre. Anonymkode: 6ee34...e2f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sånn "enten deprimert, normal, hypoman eller manisk", og "psykotisk eller ikke-psykotisk", det er glidende overganger som ikke lar seg beskrive så enkelt som med disse "merkelappene"... såklart en en diagnostisk sammenheng så er det sånn enten/eller, men hvis man skal beskrive nærmere så er det mer glidende overganger... f.eks. kan man si "en har psykotiske symptomer, uten at man er psykotisk"... det er også noe som heter nærpsykose. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare bedre. Anonymkode: 6ee34...e2f Psykose er vrangforestillinger og jeg vet jo selv når de brøt ut i ettertid? Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Psykologen sier jeg er nærpsykotisk i eutyme faser slik at jeg er mer enn bipolar så hadde jeg vært psykotisk mens jeg var sengeliggende og ikke manisk hadde han jo hatt rett Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Just now, AnonymBruker said: Psykose er vrangforestillinger og jeg vet jo selv når de brøt ut i ettertid? Anonymkode: 328df...75c Ja, diagnostisk, ja. Men var du 0% psykotisk før de brøt ut? Anonymkode: 6ee34...e2f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Men venninna mi og han jeg var forelska i trodde jeg. Ar psykotisk mens jeg var sengeliggende Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Prøver å forstå meg selv Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 2 minutes ago, AnonymBruker said: Prøver å forstå meg selv Anonymkode: 328df...75c Du får ingen forståelse av slike diagnoser som "psykotisk" eller "ikke-psykotisk". Eller "manisk", "hypoman" eller "normal". Det er et blindspor. Anonymkode: 6ee34...e2f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Hva mener du? Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 1 minute ago, AnonymBruker said: Hva mener du? Anonymkode: 328df...75c Jeg mener at det er begrenset hva diagnoser kan gi en av forklaringer. Diagnoser er ikke ment til å gi forklaringer, de er ment til å være behandlingsretningslinjer. Hvis du var sengeliggende i lang tid, og var underholdt av dine egne tanker, så var du nok ikke frisk. Jeg skjønner ikke hva mer det er å lure på. Diagnoser er til for å gi en behandling, f.eks. hva slags medisiner en skal ha. Anonymkode: 6ee34...e2f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Har lyst å bli medisinfri så jeg kan oppleve det hele igjen Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, diagnostisk, ja. Men var du 0% psykotisk før de brøt ut? Anonymkode: 6ee34...e2f Jeg hadde kanskje paranoide tanker uten å fullt ut tro på dem Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 Jeg føler psykose kom med et SMELL, med en veldig lang innkjøringsfase med lite søvn og mat. Mens i ettertid har psykosen kommet kjapt . Som om hjernen ble mer sårbar etter psykose 1 Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 Skrevet 6. desember 2016 På Twitter forteller politiet i Oslo om en naken mann som ødela biler slik jeg har gjort men ikke samtidig Anonymkode: 328df...75c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.