Gå til innhold

Kan stiv nakke gi psykiske problemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig stiv nakke og sliter med at jeg føler mye i hjernen som visstnok ikke skal være mulig å kjenne. Det gjør at jeg isolerer meg på soverommet med TV og scrolling på Facebook. Kan stiv nakke gi fornemmelser i hodet så man tror det er i hjernen? Og det påvirke en psykisk?

har diagnose bipolar 1 med psykose, psykologen lurer på om det er mer pga psykosene

Skrevet

Og når folk prøver chatte med meg får jeg kaos/stress i hjernen

Skrevet

Har hørt at det er omvendt også. At psykiske lidelser, eller traumer  kan gi stivhet og plager  i nakke og rygg, og beina med.

Skrevet

Jeg er stiv fordi jeg knakk så mye på nakken før 

Skrevet

Så stivna den og jeg greier ikke knekke den opp 

Skrevet

Går du til fysio eller kiropraktor da? Stivhet i nakke er noe som fint kunne fikses.

Skrevet
3 minutter siden, Maw87 skrev:

Går du til fysio eller kiropraktor da? Stivhet i nakke er noe som fint kunne fikses.

Nei gjør ikke det

Skrevet
8 minutter siden, MxxM skrev:

Har du forsøkt styrketrening? 

Ja... kanskje jeg burde begynne med det igjen

Skrevet

Trening og behandling -  og sikkert lurt å ikke sitte så mye på PC, nettbrett osv. 

Skrevet

Men det er ganske uoverkommelig bare å lage middag

blir kanskje bedre når jeg får spist mer laks igjen

Skrevet
9 timer siden, kovakova skrev:

Men det er ganske uoverkommelig bare å lage middag

blir kanskje bedre når jeg får spist mer laks igjen

Ikke for å være frekk, men tror du virkelig at mer laks vil løse den stive nakken? Er det ikke bedre å komme sef til en fysio eller lignende?

Gjest Liten40
Skrevet
14 timer siden, kovakova skrev:

Har veldig stiv nakke og sliter med at jeg føler mye i hjernen som visstnok ikke skal være mulig å kjenne. Det gjør at jeg isolerer meg på soverommet med TV og scrolling på Facebook. Kan stiv nakke gi fornemmelser i hodet så man tror det er i hjernen? Og det påvirke en psykisk?

har diagnose bipolar 1 med psykose, psykologen lurer på om det er mer pga psykosene

Jeg har ihvertfall erfaring med at reelle fysiske plager kan gi grobunn til psykotiske overbevisninger når man er syk.

Skrevet
7 timer siden, Maw87 skrev:

Ikke for å være frekk, men tror du virkelig at mer laks vil løse den stive nakken? Er det ikke bedre å komme sef til en fysio eller lignende?

Laks vil hjelpe mot den bipolare lidelse så jeg får energi til å trene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...