Gå til innhold

Skal søke ung ufør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på aap i 3 år. Ble nylig utredet og fikk flere diagnoser. Har ikke prøvd arbeidstrening eller noe tiltakt. Jeg tror jeg får avslag grund nr 1. At jeg har igjen ett år igjen av aap. 2. For lite arbeidsutprøving. Bør jeg utsette søknaden til neste år?

Anonymkode: d8083...00f

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått på aap i 3 år. Ble nylig utredet og fikk flere diagnoser. Har ikke prøvd arbeidstrening eller noe tiltakt. Jeg tror jeg får avslag grund nr 1. At jeg har igjen ett år igjen av aap. 2. For lite arbeidsutprøving. Bør jeg utsette søknaden til neste år?

Det avhenger av funksjonsevnen din, flere diagnoser er ikke (som regel) synonymt i seg selv med en uføre. Hva sier din behandler/lege? Tenker du at du ikke vil fungere overhodet i arbeidstrening siden du helst ønsker å søke nå?

Skrevet

Nav sier ifra når du mener du skal søke ufør, og før de sier det er det liten vits

De liker heller ikke å gi opp ungdom som jeg antar du er, så lett, så det kan nok hende de vil tvinge deg til å prøve deg i arbeidslivet litt i en eller annen form, men det kommer selvsagt an på hva som feiler deg da og det vet jo ikke vi noenting om så det blir jo bare vill tipping det her

Hva står det i aktivitetsplanen din at er din aktivitet for tiden ?

Lykke til

Anonymkode: 6299a...831

Skrevet

"når de* mener"

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke søk før du får klarsignal fra ditt lokale NAV-kontor. Da blir det nesten garantert avslag.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav sier ifra når du mener du skal søke ufør, og før de sier det er det liten vits

De liker heller ikke å gi opp ungdom som jeg antar du er, så lett, så det kan nok hende de vil tvinge deg til å prøve deg i arbeidslivet litt i en eller annen form, men det kommer selvsagt an på hva som feiler deg da og det vet jo ikke vi noenting om så det blir jo bare vill tipping det her

Hva står det i aktivitetsplanen din at er din aktivitet for tiden ?

Lykke til

Aktivitet var utredning og behandling. Nå er jeg ferdig med utredning.

Skrevet

Det står på NAV sine sider at man må igjennom arbeidsutprøving med mindre det er sterke medisinske grunner til at man ikke skal i arbeidsutprøving, Som flere skriver, ikke søk før NAV gir klarsignal.

Skrevet

Er vel meningen at det skal utarbeides i plan i et samarbeid mellom deg, NAV og helsevesenet. Da tar du opp dette med uføretrygd når dere møtes for å "planlegge". Så drøfter dere det. Det har ingen hensikt å bare bestemme dette på egenhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...