Gå til innhold

Trening for gravid lathans?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei,

har nå nettopp tikket over i uke 12. Er både overvektig og veeeeeldig lat, og tenker en del på dette med å komme i form både til fødsel (første fødsel ble veldig tung) og for å være i form under svangerskapet.

Men for en som knapt har giddet å strekke seg etter fjernkontrollen til TVen, hva er fornuftig å gjøre av trening? Jeg ser ikke for meg å sette i gang med et digert opplegg på trenings-studio nå, akkurat... Har prøvd å gå en tur om kvelden i 1/2 time, og merker til min store forbauselse at det ikke er så ille som jeg hadde trodd ;-) Men er det nok, eller? Gode tips til hvordan jeg skal gå frem for å klare å holde meg ... eh, *komme* i form?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41521-trening-for-gravid-lathans/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Hvis du virkelig har for vane å være så passiv som du beskriver, er det en veldig god begynnelse å begynne og gå turer. Om du ikke orker hver dag, så er 3-4 dager i uken en god start, og her har du muligheten til å ikke gå lei. Legger du listen for høyt, blir det sikkert til at du ikke gidder i lengden.

Hvis du virkelig får ånden over deg, kan du undersøke om det finnes et tilbud til gravide der du bor, f.eks. gravidetrim. Dette kan være artig fordi man møter andre i samme situasjon og man får beskrevet litt hvordan kroppen fungerer under svangerskapet og hvilke muskler som er viktige å stimulere før en fødsel osv. Lykke til med treningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...