Cammomille Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Hei, Jeg har kommet i kontakt med et akutt ambulant team her jeg bor nå. Har flyttet i august, men ikke endret adresse. Har et helt behandlingsteam i Trondheim hvor jeg har adresse og bor. Fastlegen min er også i Trondheim. Uansett, dette ambulantteamet vil legge meg inn, men mener at jeg da vil bli flydd tilbake til Trondheim da det er bostedet mitt og det ikke gjelder fritt sykehusvalg i forhold til akutt sykdom. Jeg er henvist til den lokale dps her, så det er "på gang" å flytte et team hit, men ting tar tid osv. Jeg går på en fagskole hvor jeg må følge deler av den praktiske undervisningen nå mot eksamen, så en innleggelse i Trondheim er uaktuelt! Har en mestringsplan med åpen retur ordning i Trondheim på akutt døgnenheten der. Har ikke suicidale planer og det er ikke grunnlag for å legge meg inn på tvang per dags dato. Men det virkelig sånn at hvis jeg må akuttinnlegges på åpen avdeling så flyr de meg til Trondheim? Selvom det er for noen dager for å finne tilbake søvn og mat? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Ved akuttinnleggelser har en ikke rett til "Fritt sykehusvalg". Men ved akuttinnleggelser er det vanlig at en blir innlagt på det stedet en er inntil det er forsvarlig å sende vedkommende til den avdeling hvor en er hjemmehørende. Dersom innleggelsen kun har noen dagers varighet, er det ikke vanlig å overføre til hjemstedet. 0 Siter
Cammomille Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Skrevet 5. desember 2016 Det er det som er min tanke også. Er snakk om noen få dager for at jeg skal få samle meg litt igjen og finne tilbake til hvile og ro uten å måtte holde sammen på meg selv hele tiden. Jeg må ha permisjon ca tre fire timer hver formiddag, ellers trenger jeg litt ekstra støtte. Finnes det noe regelverk jeg kan henvise til? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. desember 2016 Skrevet 5. desember 2016 Det finnes et overordnet regelverk som alltid er gjeldende: "Pasientens beste". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.