Gå til innhold

Jeg passer ikke inn i dette livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt usikker på venner, kollega og alle rundt meg. De hadde nok hatt det enklere uten meg. Når jeg daglig har tanker om at jeg ikke orker mer, ser jeg ikke hensikten med å bare holde ut. Jeg har dårlige dager. Jeg har elendige dager. Og jeg har tider på dagen som kan være bedre. Kan også være glad innimellom. Men jeg er så sliten av dette livet. Er likevel for feig til å gjøre noe med det.

Anonymkode: fa4cc...73e

Skrevet

Det kan jo være at noe ville blitt enklere for dem, men det betyr garantert ikke at de ville synes det var greit om du forsvant. For øvrig så er det nærmest "standard" tankeinnhold i tilbakevendende depresjoner, å tenke slik. Har du informert din behandler ordentlig om hvordan du har det for tiden?

Anonymkode: f783f...67f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være at noe ville blitt enklere for dem, men det betyr garantert ikke at de ville synes det var greit om du forsvant. For øvrig så er det nærmest "standard" tankeinnhold i tilbakevendende depresjoner, å tenke slik. Har du informert din behandler ordentlig om hvordan du har det for tiden?

Jeg går ikke så ofte til behandler. Det blir mye som skal tas opp på kort tid, så jeg er usikker på hvor mye jeg har sagt.

Jeg har det nok ikke verre enn andre. Er bare så sliten og orker ikke dette livet mer.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke så ofte til behandler. Det blir mye som skal tas opp på kort tid, så jeg er usikker på hvor mye jeg har sagt.

Jeg har det nok ikke verre enn andre. Er bare så sliten og orker ikke dette livet mer.

Nei, du har det kanskje ikke verre enn andre som strever med psyken, men det forandrer ikke på nødvendigheten av å informere enten fastlege eller psykiater om at du nå strever mer enn vanlig, og at dette har vart lenge.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du har det kanskje ikke verre enn andre som strever med psyken, men det forandrer ikke på nødvendigheten av å informere enten fastlege eller psykiater om at du nå strever mer enn vanlig, og at dette har vart lenge.

Jeg har nok tidliger nevnt det for både fastlege og behandler. Men det hjelper lite.

Skrevet

Er du så sikker på at de hadde hatt det lettere uten deg? Jeg er ikke sikker på det. Kan du være deprimert? Dette er en tung tid for mange.

Skrevet
2 timer siden, MxxM skrev:

Er du så sikker på at de hadde hatt det lettere uten deg? Jeg er ikke sikker på det. Kan du være deprimert? Dette er en tung tid for mange.

Jeg føler mye men vet ingenting. Nå er jeg bare sliten av livet. Det har blitt for mye av forskjellige ting.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler mye men vet ingenting. Nå er jeg bare sliten av livet. Det har blitt for mye av forskjellige ting.

• Går du på noen medisiner for depresjonen din? Om ikke, så burde du kanskje det. Og om du gjør det, så kanskje det er noe de kunne gjort med medisineringen din? 

Anonymkode: 434c2...3b8

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:
  • Går du på noen medisiner for depresjonen din? Om ikke, så burde du kanskje det. Og om du gjør det, så kanskje det er noe de kunne gjort med medisineringen din? 

Jeg har redusert på medisinene, men har beholdt det som har gitt mest effekt. Har prøvd mange forskjellige kombinasjoner. Men jeg er nok en av dem som har liten effekt av medisiner.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har redusert på medisinene, men har beholdt det som har gitt mest effekt. Har prøvd mange forskjellige kombinasjoner. Men jeg er nok en av dem som har liten effekt av medisiner.

Anonymkode: fa4cc..

Har du prøvd brintellix?

Skrevet

Hvem er det som egentlig passer inn i "dette livet"?

De som strever etter å være lik alle andre, passer de inn? Tror du de har det så bra? At de er så lykkelige? 

De som ønsker å fremstå som suksessfulle i form av karriere og materalistiske ting? Må ha det og det merke, dyr bil, fet leilighet. Er de så lykkelige?

Denne listen kunne blitt lang, men du skjønner sikkert poenget mitt. Jeg vil heller være meg selv med mine utfordringer enn å streve etter å late som jeg er noen jeg ikke er.

Skrevet

Ingen passer vel egentlig inni dette livet , eller rettere sagt , dette systemet. Men kanskje noen tror at de gjør det, for en vet jo ikke noe annet, bare hørt om hvordan det var før, og hvordan det kunne ha vært osv.  En annen ting er dette, hvem er helt i harmoni med seg selv ?

Skrevet
5 timer siden, FGT skrev:

Ingen passer vel egentlig inni dette livet , eller rettere sagt , dette systemet. Men kanskje noen tror at de gjør det, for en vet jo ikke noe annet, bare hørt om hvordan det var før, og hvordan det kunne ha vært osv.  En annen ting er dette, hvem er helt i harmoni med seg selv ?

Jeg vet ikke om andre alltid er i harmoni med seg selv. Men jeg vil tro at enkelte likevel er glad i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...