Gå til innhold

Hva tenker psykiater om hormonelle svingninger hos kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle mine psykiske symptomer ble forsterket da jeg kom i overgangsalderen . Som om alle mine måter å prøve å mestre livet med angst og depresjon ikke virket lenger.  Har prøvd å ta dette opp med både fastlege og terapeuter men det er liksom ikke av interesse. Som om det ikke har NOEN betydning. Hvorfor bryr ikke terapeuter seg om at kvinner også kan være påvirket av hormonelle svingninger?. Har også en datter som er veldig deprimert ( mye mer enn normalt ) når hun er premenstruell. 

Anonymkode: 5ba9f...5a4

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg opplever det motsatt, at det blir tatt på alvor hos både gynekolog og psykolog. Jeg har ingen problemer med dette men det har vert tema i fbm annen behandling. For å utelukke hormoner som årsak. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle mine psykiske symptomer ble forsterket da jeg kom i overgangsalderen . Som om alle mine måter å prøve å mestre livet med angst og depresjon ikke virket lenger.  Har prøvd å ta dette opp med både fastlege og terapeuter men det er liksom ikke av interesse. Som om det ikke har NOEN betydning. Hvorfor bryr ikke terapeuter seg om at kvinner også kan være påvirket av hormonelle svingninger?. Har også en datter som er veldig deprimert ( mye mer enn normalt ) når hun er premenstruell. 

Anonymkode: 5ba9f...5a4

Om din datter er mye mer deprimert når hun er premensrtruell kan et srri hjelpe veldig om hun ikke allerede går på det.. Jeg var et vrak rundt menstruasjonen til jeg begynte på brintellix.  Eller cipralex.  

Anonymkode: 4234e...893

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...