Gå til innhold

Medisiner og graviditet (AD+SS)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar Lamictal 400 mg og Effexor depot 225 mg. Har lest at Lamictal er mindre skadelig å bruke under graviditet, men hva med Effexor? Har best effekt av sistnevnte, og skulle jeg bare tatt én medisin ville Effexor vært førstevalget. Har forsøkt å lese litt forskning om antidepressiva og graviditet, men syns ikke jeg har funnet ut så mye.

Skrevet

Jeg gikk på 20 mg cipralex, både under graviditet og da jeg ammet. (Gir nå flaske)

Fikk ett nydelig, velskapt barn <3

NHD kan sikkert gi deg ett mer faglig svar, men som sagt, jeg ville bare si at jeg brukte medisiner uten å få problem.

Skrevet

Forresten, Dory: Rådførte du deg med noen vedr. Cipralex og graviditet? Hva sa de i så fall?

Skrevet
1 time siden, aIicia skrev:

Forresten, Dory: Rådførte du deg med noen vedr. Cipralex og graviditet? Hva sa de i så fall?

Ja:) fastlege og psykiater på DPS, der jeg fikk hjelp. Spurte også NHD om råds. Min jordmor skjekket også opp hos fødselsleger på sykehuset.

Så veldig viktig å ha dialog med fastlege. 

Er du gravid, eller planer?:)

Skrevet
På 8. desember 2016 den 22.00, Dory skrev:

Ja:) fastlege og psykiater på DPS, der jeg fikk hjelp. Spurte også NHD om råds. Min jordmor skjekket også opp hos fødselsleger på sykehuset.

Så veldig viktig å ha dialog med fastlege. 

Er du gravid, eller planer?:)

Så bra du hadde oppfølging. Jeg er ikke gravid, men vurderer det. Er imidlertid mye som skal på plass, medisiner er en av tingene.

Skrevet
1 time siden, aIicia skrev:

Så bra du hadde oppfølging. Jeg er ikke gravid, men vurderer det. Er imidlertid mye som skal på plass, medisiner er en av tingene.

Ja, lurt å tenke over medisiner mm først.  Ta kontakt med din fastlege- det er lurt å ha støtte. 

Ønsker deg masse lykke til😃

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...