Gå til innhold

Jeg er ofte bra når jeg er hos psykiateren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det svinger mye. Er mye deprimert, selvskadingstrang, selvmordstanker. Orker ikke mer.

Men dette er vanskelig å få skikkelig frem når jeg er hos psykiateren og føler meg ganske bra. Prøver å si det, og nå det er sagt er vi ferdig med det.

Anonymkode: 2291e...009

Skrevet

Har du prøvd å skrive ned dine tanker og følelser når det står på som verst? Kanskje du kan ta med deg en dagbok eller et par ark som du har skrevet i løpet av en uke, til psykologen? Eller bare printe ut det du skrev her på dol?

Har du forresten en forklaring på hvorfor du føler deg bra når du er hos psykologen? Hvilken følelser har du rett før timen, i timen og etter timen? Kanskje kan du kan prøve å trekke det fram at når du er hos h*n føler du deg bedre, men ellers så svinger du mye? Husk på at det er akkurat du som bestemmer hva timene skal brukes til, så klarer du å være ærlig med psykologen, kommer h*n til å bruke mer tid på det du ønsker.

Heier på deg og ønsker deg alt godt. 

Anonymkode: b14ab...167

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har det på samme måten. Har det fint når jeg sitter der og føler nesten jeg tar opp tiden til andre som måtte trenge hjelpa mere enn meg. Frisk som en fisk. Etterpå, utpå ettermiddag/kveld kommer det vonde tilbake igjen. Jeg stenger ute andre, sitter oppe på nettet og roter enten her, på kg eller YouTube (graver meg ned i gammel musikk). Jeg gråter av ingenting. Sur, svimmel, ikke kontaktbar (faller ut av samtaler). 

Skrevet

Sånn har jeg hatt det også. Det gjelder å gå inn i seg selv og bestemme seg for å ta frem det som er vondt når man er der, selv om man har det bra og risikerer å få det dårlig fordi man tar det frem. 

Skrevet
8 timer siden, MxxM skrev:

Sånn har jeg hatt det også. Det gjelder å gå inn i seg selv og bestemme seg for å ta frem det som er vondt når man er der, selv om man har det bra og risikerer å få det dårlig fordi man tar det frem. 

Jeg prøver. Men vanskeligere å overbevise behandler når jeg ser så bra ut. Trenger nok litt dytt for å gå i dybden. Men vi skal vel helst bare komme oss videre. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det skal egentlig ikke ha noe å si for terapien. Oppgaven deres er jo å se på det som er vanskelig generelt, og prøve å forstå og gjøre noe med det.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det skal egentlig ikke ha noe å si for terapien. Oppgaven deres er jo å se på det som er vanskelig generelt, og prøve å forstå og gjøre noe med det.

Hva mener du - hva er det som egentlig ikke skal ha noe å si for terapien? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om en føler seg bra eller mindre bra akkurat under konsultasjonen.

Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg vet ikke om jeg går i terapi. Men jeg har fast oppfølging i forhold til medisinering og BP2.

Det blir snakket om medisiner og hvordan det går.

Jeg har ikke lenger tro på at det blir bedre. Vil nok alltid svinge veldig mye. Usikker på om det har noe hensikt å fortsette. Det er jo bra for meg å få snakke. Men jeg opptar vel bare en plass som andre trenger.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg går i terapi. Men jeg har fast oppfølging i forhold til medisinering og BP2.

Det blir snakket om medisiner og hvordan det går.

Jeg har ikke lenger tro på at det blir bedre. Vil nok alltid svinge veldig mye. Usikker på om det har noe hensikt å fortsette. Det er jo bra for meg å få snakke. Men jeg opptar vel bare en plass som andre trenger.

Det virker ikke som det er terapi du går i men at du har medisinsk oppfølgning. Min oppfatning er at terapi er jobb. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...