Gå til innhold

Fine folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg er utrolig takknemlig for deres hjelp og støtte. Dere er fantastiske. Jeg har mine problemer, og forsøker å jobbe med dem.. Relasjoner er det vanskeligste jeg vet om. Jeg har lyst til å bli bedre på det, klare å stå i en relasjon over en viss tid. Er det noen som har erfaring med å få slike ting til, selv om de har hatt lignende tanker og opplevelser

Skrevet

Øv deg på behandleren din? Utforsk følelser og reaksjoner, og finn løsninger. 

Har lært masse på den måten, og som overføres til andre relasjoner. 

Skrevet

Takk MxxM. Når folk er så fine mot meg så burde jeg få til å bevare visse relasjoner. Det er likevel skummelt når folk kommer for nærme. Slik kjenner jeg det også med behandler, men det er også en annen type relasjon da. Det kjennes naturlig å trekke seg tilbake. Kanskje noen bare ikke er i stand til å ha nære relasjoner.

Skrevet
10 minutter siden, umakenverdt skrev:

Takk MxxM. Når folk er så fine mot meg så burde jeg få til å bevare visse relasjoner. Det er likevel skummelt når folk kommer for nærme. Slik kjenner jeg det også med behandler, men det er også en annen type relasjon da. Det kjennes naturlig å trekke seg tilbake. Kanskje noen bare ikke er i stand til å ha nære relasjoner.

Ønsker du å ha nære relasjoner?

Vet hvordan det er når noen kommer for nære, det er kjempeskummelt. 

Skrevet
6 minutter siden, MxxM skrev:

Ønsker du å ha nære relasjoner?

Vet hvordan det er når noen kommer for nære, det er kjempeskummelt. 

Jeg tror jeg ønsker det, men jeg vet jo ikke om jeg er i stand til det. Og så vet jeg jo verken om jeg har noe å gi eller om det vil gi meg noe. Og min reaksjon er stort sett å trekke meg tilbake. Det er så skummelt, og så er jo andre så snille med meg og jeg forstår det ikke. Jeg er mektig imponert over de som tør å ha andre nære seg over tid.

Skrevet (endret)
11 minutter siden, umakenverdt skrev:

Jeg tror jeg ønsker det, men jeg vet jo ikke om jeg er i stand til det. Og så vet jeg jo verken om jeg har noe å gi eller om det vil gi meg noe. Og min reaksjon er stort sett å trekke meg tilbake. Det er så skummelt, og så er jo andre så snille med meg og jeg forstår det ikke. Jeg er mektig imponert over de som tør å ha andre nære seg over tid.

Det er mulig å få det til :) Du må bare jobbe med det.. Du har så liten tro på deg selv, du er verdt nye mer enn du tror (og det sier jeg selv om jeg ikke kjenner deg, men jeg har vært i dine sko og kjenner igjen det du sliter med). Håper du og behandler klarer å få det til :) 

Endret av Gjest
Skrevet
2 timer siden, MxxM skrev:

Det er mulig å få det til :) Du må bare jobbe med det.. Du har så liten tro på deg selv, du er verdt nye mer enn du tror (og det sier jeg selv om jeg ikke kjenner deg, men jeg har vært i dine sko og kjenner igjen det du sliter med). Håper du og behandler klarer å få det til :) 

Det var fint sagt av deg det :) Det er ikke så mye annet jeg kan gjøre enn å prøve, 

Skrevet
5 minutter siden, umakenverdt skrev:

Det var fint sagt av deg det :) Det er ikke så mye annet jeg kan gjøre enn å prøve, 

Jeg ser at du prøver og at du jobber, synes du er flink jeg. :) 

Skrevet

Takk Umakenverdt for at du deler dette.

Kjenner meg så igjen i det du skriver. Det eneste jeg kan gjøre er å stå på, ikke gi opp.

Og takk MxxM for så fine svar, det du skriver hjelper meg også.

Ønsker dere begge alt godt :)

Skrevet
16 minutter siden, emilie321 skrev:

Takk Umakenverdt for at du deler dette.

Kjenner meg så igjen i det du skriver. Det eneste jeg kan gjøre er å stå på, ikke gi opp.

Og takk MxxM for så fine svar, det du skriver hjelper meg også.

Ønsker dere begge alt godt :)

Selv om man risikerer å aldri klare å stå i nære relasjoner, så risikerer man nok enda mer ved ikke å forsøke. 

Takk det samme :) 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har ikke så mange gode råd å komme med. Jeg er veldig dårlig på relasjoner selv og er avhengig av at andre "holder meg fast" som venn, datter, søster osv. Den eneste jeg har en god relasjon (foruten mine barn) med er min mann som jeg traff for fire år siden, han er kjærlighetssta og bauta. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...