AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 Er så bunnløst deprimert for tiden men spesielt ille i dag..( har også hodepine og parestesier) .. Kan det være fordi jeg glemte å ta Cipralexen i går morges og tok den på ettermiddagen . Tok en ny til morgenen i dag. Kan disse svingningene i dosering virke inn ???. En annen ting er at du nevnte i en annen sammenheng at jeg kanskje ikke burde ha trappet ned Cipralexen. Kan jeg øke opp dosen med 5 mg uten å snakke med min psykiater. ? ( har ikke time før etter jul). Men har samtale med psykolog på familievernkontoret denne uken... Anonymkode: 598cd...d98 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 1. Nei, det skyldes ikke sent inntak. 2. Ingen skal trappe ned om de er "bunnløst deprimert". Hvorfor trapper du ned? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 Fordi jeg begynte å bli bedre. ( var bedre i ca 4 mnd). Var mest angstpreget da jeg begynte hos han. Skåret på moderat depresjon da. Han mener mitt hovedproblem er OCD og PTSD og at mot angst virket 5 mg like bra som 10 mg. Dessuten mente han at en reduksjon kunne øke libido. Nå er i alle fall sexlysten vekke... Anonymkode: 598cd...d98 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 Må legge til at fastlegen ville øke til 15 mg. Vet ikke hvem jeg skal høre på ... Anonymkode: 598cd...d98 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 10. desember 2016 Skrevet 10. desember 2016 Noen ganger må vi velge. Er libido viktigere enn å se lyset i hverdagen? En god partner vil forstå at det sexuelle må vike litt når psyken har det vondt. Det er iallefall min erfaring. 0 Siter
tilstede Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg begynte å bli bedre. ( var bedre i ca 4 mnd). Var mest angstpreget da jeg begynte hos han. Skåret på moderat depresjon da. Han mener mitt hovedproblem er OCD og PTSD og at mot angst virket 5 mg like bra som 10 mg. Dessuten mente han at en reduksjon kunne øke libido. Nå er i alle fall sexlysten vekke... Anonymkode: 598cd...d98 Om du har problemer med libidoet er brintellix et utmerket alternativ. Det påvirker ikke libidoet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 Takk for forslaget. Skal ta det opp med psykiateren . Er litt flaut å snakke om. Ikke så viktig for meg men min mann føler seg uelsket og frustrert når vi ikke er intime. Det sliter på forholdet. Han presser litt på og jeg prøver motvillig å tilfredsstille han. Dette gjør meg enda mer deprimert fordi jeg har PTSD pga incest. Mye lettere når jeg selv har lyst liksom ..., Anonymkode: 598cd...d98 0 Siter
tilstede Skrevet 11. desember 2016 Skrevet 11. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for forslaget. Skal ta det opp med psykiateren . Er litt flaut å snakke om. Ikke så viktig for meg men min mann føler seg uelsket og frustrert når vi ikke er intime. Det sliter på forholdet. Han presser litt på og jeg prøver motvillig å tilfredsstille han. Dette gjør meg enda mer deprimert fordi jeg har PTSD pga incest. Mye lettere når jeg selv har lyst liksom ..., Anonymkode: 598cd...d98 Gjør det. Det er en helt vanlig bivirkning på ssri og ikke flaut å ta opp. Jeg vet ikke hvordan brintellix er på ocd men nå går du jo på en veldig lav dose på ssri uansett, så ta det opp med psykiateren og se hva han sier. Sexlysten min kom igjen over natten omtrent. På cipralex var den fraværende. Da er det verdt et øyeblikks flauhet i stolen hos psykiateren... Brintellix virket også bedre på depresjonen hos meg, og angsten også. Dessuten sover jeg bedre på den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.